همه چیز درباره عمل زیبایی بینی و عمل انحراف بینی

شست و شو بینی بعد از عمل جراحی بینی

پس از انجام جراحی بینی باید یکسری نکات را رعایت کنیم که از جمله رعایت این نکات شست و شو بینی است روش ها و راه حل های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد یکی از این روش ها شست و شو بینی با سرنگ است که معمولا پزشکان و جراحان بینیشست و شو با سرنگ را توصیه میکنند مدت زمان انجام شست و شو بینی باید پس از سه هفته انجام جراحی بینی باشد در سه هفته نخست پس از انجام عمل بینی شست و شو با قطره های بینی کفایت میکند اما پس از سه هفته نخست با سرنگ و محلول شستو بینی این کار باید انجام شود ، در زمان شست و شو بینی باید مراقب بود که به بینی فشاری وارد نشود و این کار با حوصله و دقت انجام شود به همین دلیل پس از اینکه محلول رو شست و شو را داخل سرنگ ریختید از سوراخ های بینی آن را به داخل بینی ریخته (ممکن است قسمتی از محلول از انتهای حلق به دهان وارد گردد که مشکلی نیست در این خصوص) و دوباره خارج ساخته بینی را معمولا باید با محلول های شست و شو هر سه ساعت یکبار انجام داده و این کار را حداقل به مدت زمان دو الی سه ماه پس از انجام جراحی بینی ادامه داده توجه به این نکته که پس از جراحی بینی نباید فین کرد و پس از سه هفته فین کردن با ملایمت باید صورت گیرد .

 

می توان سرم شست و شو بینی را در منزل تهیه بفرمایید و از آن استفاده بنماید روش ساخت محلول شست و شو بینی بدین گونه است که در یک لیوان جوشیده شده نصف قاشق چای خوری را حل کرده و سپس منتظر مانده تا این محلول سرد گشته و آب ولرم گردد سپس با استفاده از یک سرنگ 10 سی سی آن را به داخل بینی وارد کنید و سپس این محلول را از بینی خارج کرده به این آسانی شما یک محلول شست و شو بینی را آماده ساختید که این به مانند محلول نرمال نریین سالین است .

جراحی بینی کج و جراحی بینی منحرف و تفاوت های آن

مراجعه کنندگان به مطب سوالاتی در مورد انحراف بینی و کجی بینی دارند.این دو مورد با هم تفاوت دارند که لازم دانستم توضیحاتی در مورد آنها ارائه بدهم.به خصوص که در قیمت هزینه و نیز نتیجه نهایی با یکدیگر متفاوت هستند.

انحراف بینی و نیز کجی بینی به طور معمول در اثر آسیب به ساختمان بینی به وجود می آید،گاهی این ضربات و آسیب ها می تواند حین زایمان و یا دوران کودکی باشد و فرد از آن حادثه اطلاعی نداشته باشد.

به طور خلاصه باید گفت که عمل جراحی انحراف بینی یک عمل درمانی است و بیمه ها هزینه آن را پرداخت می کنند اما بینی کج یا کجی بینی یک عمل زیبایی است و هزینه آن توسط بیمه پرداخت نمی شود.

انحراف تیغه میانی بینی

انحراف بینی حالتی است که تیغه میانی بینی کج شده است و فرد دچار گرفتگی بینی شده است به نحوی که تنفس از راه بینی مشکل است.این حالت می تواند همراه کجی ظاهر بینی باشد یا نباشد.اگر فردقصد بهبود تنفس از راه بینی را داشته باشد و نخواهد تغییری در ظاهر بینی انجام دهد ، تحت عمل جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی  septoplastyy قرار می گیرد.برش در اين روش از داخل بينى هست و ظاهر بينى بعد از عمل تغييرى نمى كند.

کجی بینی

كجى بينى زمانی است که ظاهر بینی کج و منحرف باشد.این انحراف در ظاهر بینی مشهود است که به طور معمول این حالت با انحراف تیغه میانی بینی همراه است.در این حالت با انجام عمل جراحی زیبایی بینی علاوه بر اصلاح مشکل تنفس فرد ،شکل ظاهری بینی نیز از حالت کج و منحرف خارج شده و اصلاح می گردد.
هزینه این عمل آزاد است و اغلب بیمه ها هزینه انحراف تیغه میانی همراه با این عمل زیبایی بینی را پرداخت نمی کنند.

در این عمل كه سپتو راينوپلاستى septorhinoplasty گفته مى شود ،از برش بر روی پوست وسط بینی استفاده می شود و بعد از عمل از چسب بینی باید استفاده نمود.

عمل زیبایی بینی
در نماى روبرو اندازه فاصله پايه بينى برابر با فاصله كناره داخلى چشم ها است .اين مقدار حدود ٣/٥سانتى متر هست.

نكته مهم

در مورد بینی های کج صادقانه باید گفت که هر چه بینی در ظاهر کج تر باشد،ممکن است مختصری غیر قرینگی بعد از عمل مشاهده شود.به عبارت دیگر بعضی از بینی های بسیار کج با یک بار جراحی زیبایی قابل اصلاح نبوده است و گاهى نیاز به عمل مجدد است.
چرا كه  به علت خاصیت ذاتی غضروف کج ،كه تمایل دارد بعد  از عمل  بينى  كمى به حالت اولیه متمايل گردد،این غیر قرینگی ممکن است قابل رويت باشد.البته  با تکنیک های جدید جراحی بینی تا حدود زیادی این موارد قابل اصلاح هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *