عمل اتوپلاستی (جراحی گوش ) چیست؟ (بخش سوم)

روش انجام عمل جراحی گوش

اتوپلاستی یا عمل جراحی زیبایی گوش، به منظور تغییر شکل یک یا هر دو گوش به کار می رود. افرادی که از سایز، شکل و یا محل گوش خود ناراضی هستند، می توانند با این عمل جراحی سرپایی، ظاهر خود را بهبود بخشند. اتوپلاستی همچنین کوچک کردن لاله ی گوش و جراحی گوش گل کلمی (گوش کشتی گیران) را نیز شامل می شود تا پوست و غضروف اضافه برداشته شود. به دلیل این که زیبایی گوش یکی از ویژگی های برجسته ی صورت است، بسیاری از افراد پس از انجام این عمل با داشتن ظاهری متناسب تر، اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهند کرد.

بهبودی پس از عمل جراحی

به طور معمول، بخیه ها پس از حدود یک هفته کشیده شده و یا جذب می شوند.
به مدت یک ماه یا بیشتر باید از انجام هر گونه فعالیتی که در آن ممکن است گوش خم شود، خودداری کرد. اغلب افراد بالغ می توانند پس از گذشت 5 روز از عمل جراحی به سر کار برگردند. کودکان می توانند پس از گذشت 7 روز یا بیشتر، در صورتی که در فعالیت های ورزشی شرکت نکنند، به مدرسه بازگردند. می توانید از معلم کودکتان بخواهید که به مدت چند هفته مراقب کودکتان باشد.

عوارض و خطرات

مانند همه ی انواع عمل های جراحی، این عمل نیز ممکن است خطراتی به دنبال داشته باشد. خطرات مخصوص عمل جراحی اتوپلاستی شامل پاره شدن بخیه ها و در نتیجه بازگشت گوش به حالت قبلی، خونریزی و ایجاد جای زخم غیرطبیعی می باشد. چنانچه یکی از این موارد اتفاق بیفتد، ممکن است به عمل جراحی دیگری نیاز باشد. نهایت تلاش ما بر این است که احتمال وقوع این اتفاقات را به حداقل برسانیم. مهمتر از همه این که دکتر سهرابی و تیم همکارانش، می توانند از پروتکل های مختلفی برای جلوگیری از وقوع این عوارض استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *