چه کسانی کاندید‌ای جراحی پلک هستند؟

چه کسانی کاندید‌ای جراحی پلک هستند؟

چشم شما اولین عضوی از چهره است که در برخورد با دیگران جلب توجه می‌کند و بخش مهمی از ظاهر شما را به خود اختصاص می‌دهد. وقتی سالخورده شویم، پلک چشم آویزان و ضعیف می‌شود. وراثت و نور خورشید به این فرآیند سرعت می‌بخشند. این پوست اضافی، شل و پف کرده باعث می‌شود خسته و پیر به نظر برسید

جراحی پلک یا عمل بلفاروپلاستی از طریق برداشتن پوست اضافی، چربی برآمده و عضلات سست از پلک بالا و پایین، نگاهی جوان و پر انرژی به چشمان شما هدیه می‌دهد. اگر پوست آویزان پلک بالا، دید محیطی را محدود کند، عمل بلفاروپلاستی می‌تواند محدودیت دید محیطی را از بین برده و میدان دید را وسعت دهد.

جراحی در سنین جوانی

دسته اول را بیمارانی تشکیل می‌دهند که خواستار تغییر شکل پلک برای زیباتر شدن چهره در سنین جوانی هستند. وضعیت این افراد، زمینه خانوادگی و ارثی دارد و پلک‌های آنها از همان سنین جوانی پف کرده ‌است. دسته‌ای از این افراد نیز چشم‌هایی شبیه ژاپنی‌ها دارند یعنی شیار پشت پلک در آنها تشکیل نشده است که برای این موارد نوع به‌خصوصی از عمل جراحی پلک به نام بلفاروپلاستی اورینتال انجام می‌شود. در این نوع جراحی با ایجاد چین پلکی چشم‌ها حالت درشت‌تری پیدا می‌کنند.

جراحی در سنین میانسالی

دسته دوم افرادی هستند که در اثر مرور زمان و بالا رفتن سن، نخستین آثار سالخوردگی را در پلک خود می‌بینند. در این افراد جراحی پلاستیک پلک با هدف جوان‌سازی چهره و برگرداندن حالت چشم‌ها به سال‌های قبل انجام می‌شود. درحقیقت این نوع بلفاروپلاستی که اصطلاحا بلفاروپلاستی رجوونیشن نامیده می‌شود یکی از هفت نوع جراحی اصلی برای جوان‌سازی چهره به شمار می‌آید.

جراحی برای رفع اختلالات پلک

دسته سوم افرادی هستند که به علت شلی بیش از حد پلک‌ها دچار مشکلات متعدد در عملکرد پلک می‌شوند. شلی بیش از حد پلک بالا موجب افتادگی پوست پلک روی مژه‌های بالا می‌شود. شلی بیش از حد پلک پایین نیز موجب باز ماندن پلک‌ها و خشکی چشم می‌شود. در این افراد عمل جراحی پلاستیک پلک برای اصلاح عملکرد پلک‌ها انجام می‌شود و به همین دلیل بلفاروپلاستی فانکشنال نام دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *