مراقبت های بعد از جراحی گوش

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش

در جراحی زیبایی گوش نیز مانند بسیاری از عمل های جراحی دیگر مانند جراحی بینی ، برای رسیدن به نتیجه مطلوب از جراحی ، مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش درست به اندازه خود عمل دارای اهمیت می باشد. عمل جراحی زیبایی گوش یک عمل سرپایی است که بعد از انجام آن بیمار مرخص می شود و درد جزئی ایجاد شده بعد از جراحی توسط مسکن های معمولی قابل کنترل می باشد. معمولا بعد از عمل جراحی تا 55 روز پانسمان روی گوش باقی مانده و بعد از گذشت این مدت برداشته می شود.

پانسمان جراحی زیبایی گوش

پانسمان جراحی گوش به این صورت است که یک گاز استریل نرم در محل زخم گذاشته شده و دور سر را باند پیچی می نمایند. که بعد از برداشتن آن به بیمار توصیه می شود که یک تا چند هفته در محل زخم از باند کشی استفاده نماید (مخصوصا هنگام خواب) . یک هفته بعد از انجام عمل زیبایی گوش ، بیمار می تواند به زندگی روزمره خود بازگردد.

بعد از عمل زیبایی گوش ، خون مردگی و التهاب ناشی از جراحی در مدت کوتاهی از بین می رود که معمولا توصیه می شود برای جلوگیری از ایجاد فشار در گوش ها بیمار تا دو هفته به پشت بخوابد. شست و شوی منظم محل زخم و مصرف آنتی بوتیک های تجویزی پزشک از ضروری ترین موارد بعد از جراحی می باشد.

استفاده از هدبند بعد از جراحی زیبایی گوش

بعد از جراحی به طور شبانه روزی ، بیمار از هدبند استفاده نموده و در طول روز تنها می تواند 2 تا 3 ساعت هدبند خود را بردارد ولی از هفته دوم به بعد بیمار می تواند شب ها هدبند بزند و دیگر الزامی برای استفاده از آن در تمام طول روز نمی باشد.

باید ها و نباید های بعد از جراحی گوش

1ـ بعد از جراحی ، بیمار باید تا 3 هفته از انجام ورزش های آیروبیک و هرگونه ورزش سنگین دیگری که باعث افزایش فشار خون می شود ، خودداری نماید.

2ـ تازمانی که روی گوش پانسمان می شود ، پانسمان باید خشک و تمیز باشد و نباید در این مدت دوش گرفت. بعد از برداشتن پانسمان ، بیمار می تواند دوش بگیرد.

3ـ برای مشخص شدن نتیجه عمل جراحی به 1 سال زمان لازم است ولی 90% نتیجه جراحی بعد از 3 ماه  مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *