تاثیر سیگار در جراحی زیبایی بینی

تاثیر سیگار در جراحی بینی

به دلیل وجود نیکوتین در سیگار، روند بهبودی و دوره نقاهت بیمار کمی طولانی تر می شود، به طور کلی مصرف دخانیات اعم از قلیان و سیگار بعد از جراحی بینی ممنوع می باشد. به دلیل اینکه نیکوتین موجود در آن باعث بروز مشکلات انعقادی خون می شود. حداقل به مدت دو هفته بعد از جراحی زیبایی بینی نباید دخانیات استعمال شود. همچنین قبل از جراحی نیز باید از کشیدن سیگار و قلیان پرهیز نمود، زیرا احتمال میزان خونریزی و عفونت و عارضه بی هوشی را افزایش می دهد. در این مقاله توضیحاتی در رابطه با تاثیر سیگار در جراحی بینی ارائه داده ایم.

استعمال دخانیات بعد از جراحی بینی بر نتیجه جراحی فرد تاثیر منفی دارد و باعث می شود تا فرد نتیجه رضایت بخشی از جراحی بینی نداشته باشد. پس همان طور که گفته شد، حداقل به مدت دو هفته قبل و بعد از جراحی بینی از کشیدن سیگار  و قلیان اجتناب نمایید.

 

نیکوتین موجود در سیگار چه خطراتی در جراحی بینی دارد؟

سیگار حاوی نیکوتین می باشد و نیکوتین موجود در سیگار از عوامل اصلی تنگ شدن رگ ها می باشد و باعث می شود تا جریان خون در حین جراحی بینی به بافت های آسیب دیده نرسد. در طول دوران نقاهت، بافت ها به میزان بیشتری از اکسیژن نیاز دارند، ولی به دلیل اینکه نیکوتین، باعث کاهش خون رسانی می شود ، روند بهبودی فرد کاهش می یابد و همچنین خطر احتمال ابتلا به عفونت را نیز افزایش می دهد. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که قبل و بعد از جراحی بینی حداقل به مدت 2 هفته، کشیدن سیگار را کنار بگذارند.  افرادی که در طول دوران نقاهت، استعمال دخانیات را قطع می نمایند، احتمال بروز عوارض ناشی ازجراحی در آن ها به حداقل می رسد.

 

تاثیر سیگار کشیدن در بیهوشی

استعمال دخانیات مشکلات بسیار زیادی را در بی هوشی افراد ایجاد می نماید. داروی بیهوشی بدن فرد را تحت فشار قرار می دهد و همین امر باعث می شود تا انسان مقاومت خود را ازدست دهد و در زمان بی هوشی، قلب بیمار نیاز به مراقبتهای بیشتری دارد. از همین رو کشیدن سیگار عامل خطرناکی جهت بی هوشی افراد می باشد. با کشیدن سیگار، مقدار بسیار زیادی کربن دی اکسید و کربن مونو اکسید وارد بدن انسان می شود، و باعث می شود تا ضربان قلب در حین جراحی مدام تغییر پیدا کند و متغیر باشد و دچار اختلال شود.

One thought on “تاثیر سیگار در جراحی زیبایی بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *