مراحل انجام جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش چگونه انجام می‌شود؟

مراحل

مرحله ۱- بیهوشی

برای راحتیتان در طول جراحی به شما داروهای بی‌حسی یا بیهوشی تزریق می‌شود. گزینه‌هایی که در اینجا وجود دارند عبارتند از بی‌حسی موضعی، آرام‌بخشی داخل وریدی یا بیهوشی عمومی. پزشک بهترین گزینه را به شما توصیه خواهد کرد.

مرحله ۲- برش

برای اصلاح برجستگی گوش‌ها از یک سری تکنیک‌های جراحی جهت ایجاد یا افزایش چین داخل گوش و کاهش اندازه غضروف کونکای گوش (بزرگترین و عمیق‌ترین گودی داخل گوش بیرونی) استفاده می‌شود. عموماً برش‌های مورد استفاده برای جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی) روی سطح پشت گوش زده می‌شوند. وقتی نیاز به ایجاد برش‌ها در جلوی گوش می‌شود، پزشک برای مخفی نگه‌داشتن برش‌ها، آن‌ها را در داخل چین گوش ایجاد می‌کند. برای آنکه شکل جدید غضروف حفظ شود، از بخیه‌های داخلی قابل جذب استفاده می‌شود.

1

مرحله ۳- بستن برش‌ها

برش‌ها با بخیه‌های بیرونی بسته می‌شوند. هر جراح از تکنیک خاص خود برای زدن بخیه استفاده می‌کند، اما در کل دقت می‌شود که به ساختارهای دیگر آسیب نرسیده و جای بخیه‌ها ظاهری غیرطبیعی به پشت گوش ندهند.

3

مرحله۴- مشاهده نتیجه

نتیجه جراحی زیبایی گوش در موارد برجستگی گوش‌ها تقریباً فوری بوده و زمانی که بانداژی که شکل اصلاح شده گوش را در مراحل اولیه بهبود نگه می‌دارد برداشته شود، قابل مشاهده خواهد بود. از آنجا که گوش به طور دائمی در موقعیتی نزدیکتر به سر قرار می‌گیرد، اسکارهای جراحی یا پشت گوش قرار گرفته و دیده نمی‌شوند و یا در قوس‌های طبیعی داخل گوش مخفی می‌شوند.

2

بهبودی از جراحی گوش

قدری ناراحتی که درست بعد از جراحی احساس می‌شود طبیعی بوده و می‌توان آن را با داروهای مسکن کنترل کرد. ممکن است زیر بانداژ احساس خارش داشته باشد. باید مراقب بود که بانداژها درست سر جایش باقی مانده و به هیچ دلیلی برداشته نشوند. رعایت نکردن این موضوع می‌تواند باعث به هم خوردن شکل جدید گوش و نیاز به جراحی مجدد شود.

پزشکی و جراحی، علوم دقیقی نیستند و هرچند که انتظار می‌رود نتایج خوبی به دست بیاید اما، هیچ تضمینی در این زمینه وجود ندارد. گاهی اوقات، رسیدن به نتیجه مطلوب با یک جراحی امکان‌پذیر نبوده و به انجام جراحی دیگری نیاز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *