دستورالعمل‌های چسب زدن بینی

دستورالعمل‌های مربوط به چسب زدن بینی

استفاده از چسب بینی بعد از عمل جراحی، تورم بینی را سریع‌تر کاهش داده و سرعت درمان را افزایش می‌دهد. همچنین باعث می‌شود انتظارات ما از نتیجه عمل بهتر برآورده گردد. فشاری که از طریق چسب زدن بر بینی وارد می‌شود، به نحوی باعث آتل‌بندی ساختارهای تازه شکل‌گرفته خواهد شد، این امر باعث می‌شود فرایند درمان با کنترل بیشتری صورت بپذیرد. همچنین فشار ایجادشده توسط چسب، تورم و ادم بینی را سرکوب خواهد کرد.

برخی از بیماران به‌راحتی می‌توانند برای مدت طولانی چسب زدن بینی خود را تحمل کنند، اما برای برخی از افراد، این کار با مشکلاتی همراه است. بینی و آناتومی شما این موضوع را مشخص می‌نماید. اگر علائمی همچون تحریک پوست بینی، قرمزی و برآمدگی در زیر چسب بینی ظاهر شود، نشان‌دهنده آن است که شما به‌راحتی نمی‌توانید چسب بینی را تحمل کنید. اگر این علائم در شما ظاهر شدند، فرایند چسب زدن را متوقف کنید. یا برای مدتی دست نگه‌داشته تا قرمزی و تحریک پوست شما برطرف گردد و سپس چسب زدن را شروع نمایید.

اگر شما نحوه صحیح چسب زدن را یاد بگیرید، به‌راحتی می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

  • اگر شما قصد ندارید در طول روز از چسب بینی استفاده کنید، اشکالی ندارد، به‌عبارت‌دیگر استفاده از چسب تنها در طول شب کفایت خواهد کرد.
  • پس از ۶ هفته شما می‌توانید چسب زدن را متوقف کنید. اگر پس از متوقف کردن فرایند چسب زدن، دچار تورم شدید، اگر تمایل داشته باشید می‌توانید چسب زدن را برای مدتی دیگر ادامه دهید.

دستورالعمل:

  • قبل از استفاده از چسب بر روی بینی خود، مطمئن شوید که به‌طور کامل پوست بینی و گونه خود را با پد الکلی پا کرده‌اید. این کار کمک می‌کند تا چربی، جرم‌های موجود بروی پوست و مواد آرایشی از روی پوست برطرف گردند، این مواد از چسبیدن چسب به‌طور کامل بر روی پوست جلوگیری به عمل خواهند آورد.
  • بینی خود را به‌آرامی با پنبه و آب بشویید، سپس به‌آرامی آن را خشک‌کنید. ۵ الی ۱۰ دقیقه منتظر بمانید.
  • سه قطعه‌ی ۳ الی ۵ سانتی را از نوارچسب جدا کنید (شما می‌توانید به‌راحتی از داروخانه‌ها این چسب را تهیه کنید).
  • اولین قطعه نوارچسب را در عرض نوک بینی خود بچسبانید، درست در بالای نوک بینی (شکل ۱)، به‌آرامی بروی نوارچسب به سمت گونه‌ها فشار وارد کنید. دقت کنید به‌آرامی به سمت صورت فشار وارد کنید، از ایجاد فشار به سمت پایین خودداری کنید.
  • قطعه دوم نوارچسب را در زیر نوک بینی بچسبانید، به‌آرامی به سمت بالا فشار وارد کنید تا ادامه نوارچسب کناره‌های بینی شما را پوشش دهد (شکل ۲). به‌آرامی لبه‌های نوارچسب را به حالت نیشگون گرفتن فشار دهید، تا فشار مضاعفی بر چسب وارد شده و از بینی شما به‌خوبی حمایت کند. اگر نوارچسب سوراخ‌های بینی شما را مسدود می‌کند، می‌توانید کناره‌های چسب را برش دهید.
  • قطعه سوم را طوری بروی بینی بچسبانید که چسب اول را پوشش دهد (شکل ۳).

33

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *