سوالات متداول درباره بلفاروپلاستی

سوالات متداول درباره بلفاروپلاستی

در ادامه چند پرسش متدوال متقاضیان این عمل را برای اطلاع بیشتر قرار داده‌ایم:

چه زمانی بخیه‌ها کشیده می‌شوند؟

اکثر بخیه‌ها سه الی چهار روز پس از جراحی کشیده خواهد شد.

آیا پس از بلفاروپلاستی جای اسکار باقی می‌ماند؟

بعد از هرگونه جراحی که شامل شکافتن پوست باشد، اسکار نیز غیرقابل اجتناب است. هرچند عموماً جای اسکار در این جراحی به سختی قابل تشخیص بوده و بعد از بهبودی کامل برای چشم غیرمسلح نامرئی خواهد بود. این امر بدین خاطر است که خطوط شکاف در میان خطوط (چروک) طبیعی پلک‌ها قرار خواهند گرفت.

آیا شکل چشم‌های من بعد از بلفاروپلاستی تغییر خواهد کرد؟

معمول ترین تغییر پس از جراحی پلک بالا، آن است که چشم‌ها ظاهراً بازتر، شاداب‌تر و با خستگی کمتر به نظر خواهند رسید.

آیا بلفاروپلاستی پلک بالا به ظاهر افتادگی ابروهای من کمکی خواهد کرد؟

خیر، جراحی پلک بالا باعث بهبودی افتادگی ابرو  نخواهد شد. به منظور بازگرداندن ابروها به موقعیت اصلی و جوانتر خود، معمولاً انجام لیفت ابرو توصیه می‌شود.

 برای انجام بلفاروپلاستی باید چند ساله باشم؟

هیچ زمانی مشخصی وجود ندارد که بتوان بعد از آن از جراحی پلک بالا استفاده کرد. البته اکثر بیماران تا بعد از سن 35 سالگی به دنبال جلسه مشاوره این عمل نخواهند رفت. با این وجود کسانی که پوست و چربی اضافی در زیر چشم خود دارند می‌تواند زودتر از این جراحی بهره‌مند شوند و کسانی که به دنبال خط پلک دوگانه (جراحی پلک آسیایی) هستند معمولاً بسیار جوانتر و در حدود 18 الی 35 سال ثرار دارند.

به چند روز مرخصی نیاز خواهم داشت؟

اگرچه زمان ریکاوری برای هر شخص متفاوت است، ولی معمولاً پزشک حداقل یک هفته ریکاوری توصیه می‌کند. شاید بعد از این زمان همچنان کمی کبودی و تورم وجود داشته باشد، ولی این را نیز معمولاً می‌توان با مقداری آرایش پنهان کرد.

از چه زمانی می‌توانم ورزش را پس از بلفاروپلاستی از سر بگیرم؟

باید از هرگونه فشار یا ورزش در هفته اول پس از جراحی اجتناب کنید تا تورم کاهش یافته و بهبودی تسریع شود. در هفته دوم پس از جراحی، می‌توانید از تمرینات سبک شروع کنید، باز هم نباید جسام سنگین را بلند کرده یا نگاه دارید، همچنین از ورزش‌های ایروبیک شدید اجتناب کنید. پس از سه هفته، در اکثر موارد خواهید توانست بدون مشکل خاصی به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید.

 چه عمل‌های دیگری را می‌توان در ترکیب با بلفاروپلاستی پلک بالا انجام داد؟

چند عمل زیبایی دیگر را نیز می‌توان با جراحی پلک بالا تلفیق کرد. این جراحی‌ها شامل بلفاروپلاستی زیرین، لیفت ابرو، لیفت صورت، لیفت گردن، لیفت گونه، لیپوساکشن گردن و بازسازی پوست است.


دکتر بهنام خرمی

متخصص جراحی فک و صورت و زیبائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *