نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل جراحی

عمل زیبایی بینی زمانی انجام می شود که فرد از ظاهر بینی خود راضی نباشد. این عمل جراحی زیبایی، به تغییر شکل و حالت کلی بینی کمک کرده و همچنین می تواند نواقص ایجاد شده در بینی در اثر آسیب یا جراحت را نیز، بر طرف کند.

معمولا پس از انجام عمل زیبایی بینی، مراقبت های بعد از عمل، اهمیت ویژه ای دارند. اگر این مراقبت ها به خوبی انجام نپذیرند، می توانند فرایند بهبودی را مختل کرده و مشکلاتی را ایجاد کنند. بدین ترتیب ممکن است نیاز به انجام دوباره ی عمل باشد.

پس از عمل جراحی، جراح به شما توصیه می کند که به بینی خود چسب بزنید. این امر برای کمک به منقبض شدن پوست در اطراف بینی انجام شده و باعث می شود پوست، استخوان و غضروف های بینی را به خوبی در بر بگیرد.

چسب زدن بینی معمولا برای افراد با پوست معمولی یا نسبتا ضخیم توصیه می شود. در این افراد، پوست به زمان بیشتری برای منقبض شدن نیاز دارد. چسب زدن همچنین به پیشگیری از تشکیل بافت زخم در بین پوست و بافت استخوان و غضروف، کمک می کند.

اگر بافت زخم ایجاد شده و سپس پوست منقبض شود، آن گاه پوست نمی تواند به خوبی و به صورت پایدار و محکم اطراف ساختار اصلی خود را بپوشاند و این امر می تواند موجب به وجود آمدن ناهمواری و بر آمدگی بر روی بینی شود.

به طور معمول، 2 تا 3 هفته پس از انجام عمل بینی، چسب زدن بینی توصیه می شود. از زمانی که چسب زدن شروع می شود، برای گرفتن بهترین نتایج می بایست این کار را برای چند ماه ادامه داد. همچنین فرد باید قبل از رفتن به رختخواب، بینی خود را چسب زده و پس از بیدار شدن آن را باز کند.

نحوه  صحیح چسب زدن بینی

 

در واقع نحوه چسب زدن بینی به صورت صحیح به شرح زیر می باشد:

  • بینی و گونه های خود را با آب گرم و صابون ملایم و یا یک تکه پنبه ی آغشته به الکل بشویید. به کمک یه حوله ی نرم، صورت خود را کاملا خشک کنید. به مدت 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا پوست کاملا خشک شود.
  • از یک نوار چسب مناسب استفاده کنید و برای راحتی بیشتر آن را در پایه چسب قرار دهید. بسته به اندازه ی بینی خود، یک نوار 10 تا 12 سانتی متری جدا کرده و آن را به شکل U لاتین، در زیر بینی خود قرار دهید. اجازه دهید که نوار سوراخ های بینی را بپوشاند. وسط نوار باید در زیر نوک بینی قرار گرفته و بقیه ی نوار از کنار بینی به سمت بالا بروند. لبه های نوار باید تا نزدیکی زیر چشم ادامه پیدا کنند. هدف این نوار، حمایت از نوک بینی و جلوگیری از افتاده شدن بینی تازه شکل گرفته می باشد.
  • از سه تکه نوار 3 تا 5 سانتی متری، به صورت عرضی بر روی بینی استفاده کنید و آن ها را به صورتی که مقداری از هر کدام در زیر دیگری قرار بگیرد، از پل تا نوک بینی بچسبانید. این نوار ها را به آرامی و با احتیاط روی بینی بچسبانید.
  • دوباره یک لایه چسب عرضی روی بینی خود چسبانده و به آرامی آن را بمالید تا محکم بر روی لایه های قبلی قرار بگیرد.
  • در نهایت، قسمت کوچک بیرون زده ی چسب را با نوک قیچی جدا کنید.

توجه داشته باشید که نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل بسیار مهم می‌باشد و نکات ذکر شده باید با دقت انجام شود.


دکتر بهنام خرمی

متخصص جراحی فک و صورت و زیبائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *