جراحی بینی گوشتی

عمل زیبایی بینی گوشتی یکی از پر‌ طرفدارترین انواع جراحی‌های زیبایی است. به جرات می‌توان گفت که کشور ما یکی از بهترین‌ها در این خصوص است و در علم جراحی بینی، مدام در حال پیشرف و به روز رسانی است. به گونه‌ای که ما شاهد حضور افراد مشهوری از سرتاسر دنیا، جهت انجام جراحی زیبایی بینی در ایران هستیم. شاید اولین دغدغه‌ای که برای هر شخصی که دارای بینی گوشتی است و قصد جراحی دارد؛ این باشد که آیا پس از عمل بینی گوشتی و گذر زمان، بینی حالت خود را حفظ می‌کند یا به فرم سابق خود باز می‌گردد؟

در عمل جراحی بینی گوشی پوست ضخیم و غضروف ظریفی دارند. از آن جایی که روش های قدیمی اغلب برای این نوع عمل بی فایده هستند کم تر مورد استفاده قرار می گیرند.

اما با استفاده از روش های جدیدتر امکان زیبایی بینی های گوشتی بیشتر است. چنان که در ابتدا گفتیم بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم و غضروف ظریف هستند و در مقابل بینی هایی که دارای پوست نازک و غضروف ضخیم هستند، بینی استخوانی نامیده می شوند که شانس بهتری برای جراحی دارند.

آیا فرم بینی گوشتی بعد از جراحی، برگشت‌ پذیر است؟

یکی از دغدغه‌هایی که افراد همیشه در جراحی زیبایی بینی گوشتی داشته‌اند؛ امکان برگشت پذیری آن به فرم  قبل از جراحی است. در گذشته این دغدغه، مشکلی انکار ناپذیر بود؛ زیرا تضمینی بابت عدم برگشت بینی گوشتی به فرم اولیه، پس از جراحی وجود نداشت. اما امروزه این مشکل دیگر رنگ باخته است، زیرا که پس از تحقیقات و پیشرفتی که در این‌ باره انجام شده است؛ تقریبا افتادگی و برگشت پذیری بینی گوشتی به کمترین حد ممکن و حتی به صفر رسیده است.

 

اما چون بینی گوشتی (fleshy noses) به واسطه غضروف شکل می گیرند، برگشت پذیری این بینی ها کاهش می یابد و یا حتی ممکن است این چنین نشود.

در جراحی بینی گوشتی تقویت غضروف انجام می شود. بدین منظور غضروف میانی بینی (سپتوم) را برداشته و برای تقویت غضروف نوک بینی مورد استفاده قرار می گیرد. به طوری که زمان آغاز تغییرات پلاستیکی در بینی، هیچ گونه تغییر و یا برگشت پذیری در فرم بینی اتفاق نمی افتد.


دکتر بهنام خرمی

متخصص جراحی فک و صورت و زیبائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *