فواید چسب زدن بینی

فواید چسب زدن بینی

  • کاهش التهاب و تورم
  • شکل گیری بهتر بینی

در طول دو هفته ی اول، چسب زدن بر التهاب، تورم و همچنین شکل گیری بینی موثر خواهد بود. با این حال از هفته ی دوم به بعد، این کار فقط برای کاهش تورم انجام می شود.

علاوه بر این، چسب بینی می تواند یک اعلام هشدار برای اطرافیان شما باشد که با دقت با شما برخورد کنند. هنگامی که به بینی خود چسب زده اید، به دوستان خود هشدار می دهید که نباید بینی شما را لمس کرده، با شما شوخی کنند و یا شما را به فعالیت های خشن که ممکن است به بینی شما آسیب برسانند، وادار کنند.

از چه نوع چسبی استفاده کنیم؟

حال شما خواهید پرسید که پس از انجام عمل زیبایی بینی، از چه نوع چسب بینی بعد از عمل باید استفاده کرد؟ توصیه می شود که افراد، حدودا یک و نیم سانتی متر از نوار چسب های پزشکی ساخته شده از کاغذ را استفاده کنند. این نوار چسب ها در داروخانه موجود بوده و قیمت آن ها به هیچ عنوان بالا نیست. برخی از پزشکان نوار چسب های دارای میکرو منفذ را ترجیح می دهند؛ چرا که این نوار ها در افراد پاسخ آلرژیک ایجاد نمی کنند.

بهترین زمان شروع چسب زدن بینی بعد از جراحی

برخی بیماران می‌توانند چسب زدن را برای مدتی طولانی به خوبی تحمل کنند، اما عده‌ای این توانایی را ندارند. بگذارید بینی و آناتومی آن شرایط چسب زدن را برایتان تعیین کند. اگر نمی‌توانید چسب روی بینی را تحمل کنید، احتمالاً با نشانه‌هایی مانند تحریک، قرمزی و جوش و برآمدگی‌های پوستی ناشی از چسب زدن مواجه خواهید شد. در این شرایط می‌توانید چسب زدن را متوقف کنید یا چند روز وقفه بیاندازید تا تحریک برطرف شود و بعد دوباره چسب زدن را ادامه دهید. هر زمانی که خواستید، می‌توانید چسب زدن را بدون بروز هیچ مشکلی ادامه دهید. در هر حال بهترین برنامه چسب زدن بینی به شرح زیر است:

  • چسب زدن بینی را بلافاصله پس از برداشتن گچ بینی شروع کنید. این کار را حداقل 6 هفته، دست‌کم شب‌ها ادامه دهید.
  • اگر می‌توانید چسب را در طول روز تحمل کنید، بینی را روزها نیز چسب بزنید.
  • چسب زدن بینی را می‌توانید بعد از 6 هفته قطع کنید. اگر احساس کردید که بینی‌تان دوباره ورم کرده است، می‌توانید چسب زدن را دوباره شروع کنید.

دکتر بهنام خرمی

متخصص جراحی فک و صورت و زیبائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *