چه افرادی نیازمند جراحی زیبایی بینی هستند ؟

چه کسانی نیاز به جراحی زیبایی بینی دارند؟

همان طور که می‌دانید جراحی زیبایی بینی و جراحی پلاستیک برای بسیاری از افراد تبدیل به یک آرزو شده است و آنها تمایل دارند که هر چه سریع تر با انجام دادن این عمل به چهره مورد علاقه و ایده آل شان برسند. تحقق یافتن این آرزو تنها بستگی به خود افراد ندارد و متخصصان و جراحان نیز در این آرزو دخیل هستند.

باید دید که کدام پزشک می‌تواند بدون این که مشکل هایى از قبیل مشکلات تنفسی برای فرد به وجود بیاید این آرزو را محقق کند .در میان تمامی این افرادی که تمایل دارند که جراحی زیبایی انجام دهند تنها تعداد بسیار محدودی می باشند که از نظر متخصصان واقعا نیازمند انجام عمل جراحی هستند.


جراحی بینی در اصفهان 

انحراف بینی
انحراف بینی

 اصلاح انحراف بینی 

انحراف بینی را می توان به دو شکل انحراف در ظاهر بینی خارجی و انحراف در تیغه میانی بینی عنوان کرد، انحرافات داخلی بینی به جراحی نیاز دارد و تحت جراحی پلاستیک قرار می گیرد .

یکی از بزرگ ترین و رایج ترین مشکلاتی که می تواند باعث شود فرد تحت عمل جراحی بینی قرار بگیرد مشکل انحراف تیغه بینی می باشد  انحرافات بیرونی بینی تا درجاتی ناشى از انحرافات تیغه داخلی بینی می شود .

اگر بیمارانی وجود داشته باشند که دچار پولیپ بینی هستند اول باید مشکل پولیپ بینی شان برطرف شود و سپس بینی تحت جراحی قرار بگیرد متخصصان جراحی بینی اعتقاد دارند که اگر عمل جراحی باعث از بین بردن انحرافات تیغه میانی بینی شود به این معنی نیست که مشکلات ظاهری بینی نیز رفع می شود .

تعداد بسیار زیادی از بیماران هستند که تصور می کنند اگر تیغه میانی بینی شان اصلاح شود مشکل ظاهری بینی شان نیز حل خواهد شد در صورتی که این طور نیست و یک جراح حرفه‌ای باید بیمار را از این مسئله آگاه کند.

اگر بیمار با وجود انحراف بینی دچار مشکلات تنفسی نشده باشد در این مواقع گفته می‌شود که نیازی به عمل جراحی ندارد. اگر افرادی وجود دارند که هم می‌خواهند مشکلات انحرافات بینی شان را حل کنند و هم می خواهند که عمل جراحی زیبایی بینی را انجام دهند بهتر است که این دو عمل را هم زمان با هم انجام دهند .


از علائم انحراف بینی چه می دانید ؟ 

اصلاح شاخک های بینی

یکی از دیگر مشکلات رایج در بینی افراد مشکلات رشد بیش از اندازه شاخک های داخلی بینی است ،در افراد مختلف به طور طبیعی در هر سمت بینی سه برآمدگی استخوانی در داخل بینی وجود دارد زبان فارسی به آنها شاخک می گوییم .

ما تنفس میکنیم هوایی که ما تنفس میکنیم در حین عبور از داخل بینی از لابلای این برآمدگی ها عبور می کند و تحت اعمال مختلفی مانند تصفیه هوا ، مرطوب سازی و گرم کردن هوا قرار می گیرد ه این شاخک ها گاهى در نتیجه التهاب مزمن یا حساسیت بیش از اندازه رشد کنند باعث می شود که این مجاری داخلی بینی تنگ شود .

ابتدا فرد با دارو باید سعی در درمان این گونه شاخک ها داشته باشد و اگر این گونه شاخک ها با درمان های دارویی قابل معالجه نباشند و همچنین شاخک هایى که در نتیجه انحراف بینی بزرگ شده اند و باعث مشکلات تنفسی برای بیمار شده باشند، باید آنها را جراحی کرد،لازم به ذکر است که جراحی نیز تا حدی به بهبود این وضعیت کمک می کند یعنی منجر به درمان کامل نمی شود .

پولیپ بینی

یکی دیگر از مشکلات شایع که باعث می شود افراد دچار مشکلات تنفسی شوند پولیپ بینی است،پولیپ بینی به بافت های اضافی و مطلب که از داخل سینوسها برخاسته اند و کم کم رشد می کنند و از مجرای سینوس وارد فضای بینی می‌شوند و راه تنفسی را می بندند گفته می شود.

بیماران در صورتی که مبتلا به پولیپ بینی هستند ابتدا باید پولیپ خود را درمان کنند و بعد جراحی  بینی روی آنها انجام شود .

شکستگی بینی

 

یکی از معمول‌ترین دلایل انجام جراحی بینی، اصلاح ساختار داخلی بینی بعد از یک شکستگی شدید است. طی این جراحی، غضروف‌هایی که دچار آسیب و جابه‌جایی شده‌اند مجدداً فرم داده می‌شوند و استخوان‌های شکسته شده سر جای خود قرار می‌گیرند.

هدف از انجام این جراحی، بازیابی فرم طبیعی بینی و باز نگه داشتن راه‌های هوایی بینی است و نمی‌توان انتظار داشت که با انجام این جراحی، ظاهر بینی تغییر زیادی کند  و مانند جراحی‌های زیبایی بینی، فرم بینی به شکل ایده‌آل در آید.


آشنایی با انواع مختلف جراحی بینی 

تغییر شکل پره‌های بینی

بسیاری از بیماران از شکل نوک بینی و سوراخ‌های بینی خود ناراضی هستند و به نظر آنها شکل نوک بینی آنها بیش‌ از حد پهن، بیش ‌از حد باریک یا دارای فرم ناخوشایندی است.

جراحی زیبایی بینی که برای تغییر شکل پره‌های بینی انجام می‌شود می‌تواند تا حدودی تهاجمی‌تر باشد چرا که در این جراحی باید ساختار کلی بینی دچار تغییر شود. راه هوایی بینی بیمار باید به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد و ممکن است به خاطر باز نگه داشتن راه هوایی نتوان پره‌ی  بینی را کاملاً به صورت دلخواه بیمار جابه‌جا نمود.

بنابراین لازم است به طور واضح با جراح خود صحبت کنید و در مورد انتظارات خود به او توضیح داده و به طور کامل متوجه شوید که چه انتظاری از نتایج جراحی می‌توانید داشته باشید.

پهن بودن نوک بینی
پهن بودن نوک بینی

پهن بودن نوک بینی

 

در صورتی که نوک بینی بیش‌ از حد گرد و برجسته  یا گوشتی باشد  و نسبت به سایر قسمت‌های بینی بزرگ باشد، می‌توان با تکنیک‌های جراحی مختلفی این مشکل را برطرف نمود.

اغلب جراحان برای انجام این جراحی در داخل بینی برش ایجاد می‌کنند و از طریق این برش غضروف اضافه‌ی نوک بینی را خارج می‌کنند. بعد از انجام جراحی، پوست این ناحیه به تدریج جمع می‌شود تا با ساختار زیرین که حالا کوچک‌تر شده است انطباق پیدا کند.

یکی از مهم‌ترین مزایای این روش این است که این جراحی هیچ جای زخم خارجی ایجاد نمی‌کند.

قوز بینی
قوز بینی

قوز برجسته‌ی بینی

 

مانند بینی گوشتی، قوز بینی نیز با برداشتن غضروف اضافه اصلاح می‌شود. این که کدام قسمت از غضروف و چه میزان از آن برداشته می‌شود به شکل و اندازه‌ی  بینی شما بستگی دارد، اما جراح شما باید بتواند طی جلسه‌ی  مشاوره به طور واضح تعیین کند که چه تغییراتی در بینی شما ایجاد می‌شود تا شما انتظارات صحیحی از نتایج جراحی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *