عوارض و معایب جراحی بینی در سنین پایین

آیا جراحی بینی را می توان در سنین پایین تر انجام داد؟

بعضی از کودکان و نوجوانان به طور مادرزادی یا به صورت تصادفی و بر اثر ضربه دچار اختلالات تنفسی مثل انحراف بینی می شوند که نیازمند جراحی بینی در سنین پایین می باشند . اگر مجاری بینی کاملا کیپ نشده و این مشکل چندان جدی نباشد، بهتر است که عمل انحراف بینی را تا تکمیل دوران رشد به تعویق انداخت. اما اگر مشکل تنفسی بیمار کاملا جدی است، باید جراحی بینی را در همان سنین پایین انجام داد تا عوارض اختلالات تنفسی گریبان گیر وی نشود.


بیشتر بخوانید : علایم انحراف بینی را بشناسید !


عوارض و معایب عمل بینی در سنین پایین تر

نوجوانان ۱۴ یا ۱۵ ساله ای که برای جراحی بینی خود به ما مراجعه می کنند، اغلب از عوارض و خطرات آن بی خبرند و معمولا بعد از مشاوره تصمیم می گیرند که تا دوران بزرگسالی صبر کنند. اگر نوجوان هستید و قصد دارید بینی خود را عمل کنید، و یا اگر فرزندتان اصرار بر جراحی  دارد، بهتر است معایب و عوارض آن را در زیر با دقت بخوانید.

  • هر نوع جراحی خطرات مخصوص به خود را دارد که قبل از اقدام به جراحی باید آن ها را در نظر گرفت. اما در بیشتر موارد، میزان بروز عوارض عمل بینی در داوطلب های مناسب بسیار کمتر است. بیهوشی را می توان یکی از خطرات جراحی بینی دانست که امکان دارد در سنین پایین تر به عوارضی جدی منجر شود. صدمه به تیغه بینی یا ایجاد شدن سوراخ در آن، مشکلات پوستی و گرفتگی بینی از دیگر عوارض احتمالی عمل بینی هستند.
  • به علاوه، از آنجایی که جراحی بینی یک عمل تهاجمی است و قسمتی از بدن در آن بریده می شود، عوارضی مثل خونریزی و عفونت هم امکان بروز دارند.
  • سلیقه دوران نوجوانی از بزرگسالی متفاوت است. شاید شما در سنین پایین تر یک مدل بینی را بپسندید و آن را بر روی صورت خود پیاده کنید. اما تضمینی وجود ندارد که چند سال بعد نیز همان مدل بینی را دوست داشته باشید. اغلب تصمیماتی که در دوران بلوغ گرفته می شوند، از هیجانات خاص این دوره نشات گرفته و خیلی پایدار نیستند.
  • دوران بلوغ، دوران تحول ظاهری و فکری است. فرم و قالب صورت و اجزای آن بعد از این دوره بسیار تغییر می کند. مدلی که در سنین پایین تر بر روی بینی اجرا می گردد، شاید بعد از اتمام بلوغ، متناسب صورت فرد نبوده و باعث نارضایتی وی از چهره ی خود شود.

برای جراحی بینی در سنین پایین با جراح بینی اصفهان در تماس باشید :


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *