شکل های مختلف بینی

شکل های مختلف بینی | بینی شکل های مختلفی دارد و در هر انسان شکل بینی با فرد دیگر متفاوت است. گاه امکان دارد نوک بینی بزرگ و بینی گوشتی باشد و گاهی امکان دارد بینی دارای قوز بزرگی باشد که از نظر جراحی زیبایی بینی نوع بینی در عمل جراحی و نتیجه آن تاثیر گذار است. ما در این مقاله به بررسی انواع بینی می پردازیم تا با شکل های مختلف بینی آشنا شوید.

بینی های دارای نوک ناقص

نوک بینی امکان دارد ناقص باشد این مشکل زمانی رخ می دهد که در ناحیه نوک بینی نرمی وجود داشته باشد و یا غضروف نوک بینی کوتاه باشد. در این مورد با پیوند زدن غضروف سپتو یا پره میانی به نوک بینی شکل و فرم مناسب بینی داده می شود. البته پزشک در پیوند زدن غضروف نوک بینی باید توجه داشته باشد که نوک بینی شکل ذوزنقه به خود نگیرد البته برای پیوند زدن غضروف نوک بینی در بعضی مواقع از قسمت گنبدی شکل گرد گوش استفاده می شود. زیرا این قسمت از گوش به میزان کافی دارای انحنا است و نیاز به اندازه گیری دقیق ندارد البته در مواقعی که بیمار برای جراحی ترمیمی نزد پزشک می رود و به دلایلی غضروف های جراحی قبلی خود را نداشته باشد می‌شود از پیوند غضروف برای جراحی ترمیمی استفاده کرد

افتادگی در یک سوم میانی بینی

این مشکل یکی از رایج ترین مسائلی است که پس از جراحی بینی در بینی بیمار مشاهده می شود که این یکی از شکل های مختلف بینی است و بیمار پس از چند سال مجبور به جراحی ترمیمی می‌گردد. برخی از جراحان برای بازسازی یک سوم میانی در جراحی بینی به درستی عمل نکرده و به اصطلاح نوک بینی دارای افتادگی میشود و زاویه متعادل خود را پس از مدتی از دست میدهد. این مشکل علاوه بر زیبایی امکان دارد به دلیل افتادگی بینی راه تنفس برای بیمار سخت گردد که با جراحی ترمیمی پزشک می تواند قسمت یک سوم میانی بینی را بازسازی کرده و دریچه های بینی را به صورت نرمال در بیاورد

نقص در پره های بینی

برخی از بیماران دارای پره های بینی بزرگ هستند ایا امکان دارد برخی دیگر از بیماران پس از جراحی لبه های بینی آنها افتاده و یا باریک باشد. این موضوع مشکلاتی را برای بیمار در پی دارد که اگر پره های بینی بزرگ باشد مشکل زیبایی برای بیمار به وجود می آورد و اگر پره های بینی باریک باشد در کنار مشکل زیبایی مشکل تنفس هم به وجود می آورد که در این مورد پزشک می تواند با جایگذاری غضروفی به اندازه ۳ الی ۴ میلیمتر لبه های بینی را از هم باز کرده و مشکل تنفس بیمار را برطرف کند. این روش بسیار ساده است و با استفاده از برش کوچکی در پره های بینی این مورد انجام می شود.

پوست نازک در نوک بینی

یکی دیگر از شکل های مختلف بینی بیمارانی که در نوک بینی خود پوسته نازکی دارند است که پزشک به راحتی می تواند هنر شکل دهی بینی را انجام دهد و نوک بینی را اشک مطلوبی نمایش دهد ولی به دلیل اینکه پوست بینی بسیار نازک است کوچکترین بی دقتی در فرم دهی نوک بینی قابل مشاهده است.

بینی کوتاه

معمولاً جراحی زیبای بینی برای کوچکتر کردن و یا رفع فرم بینی اتفاق می افتد در مواردی بینی به دلیل کوتاه بودن و هماهنگ نبودن با اجزای صورت زیبایی فرد را دچار مشکل می کند که در این مورد با استفاده از پیوند های غضروفی و یا استفاده از گنبد نیم گرد گوش به بلندتر کردن تیغه بینی کمک کرده تا بینی بیمار از نظر اندازه با دیگر اجزای صورت هماهنگ گردد.

بی قاعدگی در قسمت فوقانی بینی

در موارد معمول به این بی قاعدگی در قسمت فوقانی بینی قوز بینی گفته می شود که پزشک می تواند با ایجاد شکستگی های کوچک در قسمت فوقانی بینی و انجام تراشیدن و سوهان کاری درست تیغه بینی را با شیب مناسب و هماهنگ تغییر شکل دهد البته در بعضی موارد پس از جراحی بینی قسمت فوقانی بینی درست جوش نخورده و بیمار نیازمند انجام جراحی ترمیمی می‌گردد که در جراحی ترمیمی پزشک باید مجدد قسمت فوقانی بینی را سوهان زده روش شکل درست در بیاورد.


یکی از مهم ترین نیاز های ما برای اینکه بینی خوبی داشته باشیم و  عمل زیبایی بینی موفقی داشته باشیم، لازمه که کار جراحی بینی توسط یک متخصص با تجربه و با دانش بالا انجام بشه، دوست عزیزم،  اقای دکتر بهنام خرمی بهترین گزینه برای جراحی بینی برای شماست. بهتون پیشنهاد میکنم که حتما به مطب مراجعه نمایید و یک جلسه مشاوره با آقای دکتر داشته باشید.

آشنایی بیشتر با دکتر بهنام خرمی


امیدواریم که مطلب “شکل های مختلف بینی “ برای شما مفید بوده باشد.

شما عزیزان میتوانید تمام سوالات خود را در مورد جراحی بینی

 در بخش نظرات و دیدگاه ها برای آقای دکتر  ارسال نمایید:


دکتر بهنام خرمی

متخصص جراحی فک و صورت و زیبایی

جراح بینی اصفهان

برای اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراچعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *