مراقبت از پوست پس از عمل بینی

مراقبت از پوست پس از عمل بینی

پاکسازی و شستن پوست برای مراقبت از پوست پس از عمل بینی :
اکثراً جراحان پیشنهاد می کنند که اطراف بینی را که توسط اسپلینت و باند گچ پوشانده شده است، بشویید. البته اسپلینت و گچ نباید مرطوب باشند، بنابراین قبل از جدا کردن آنها دوش نگیرید. شما باید در مورد پاک کننده هایی که در دوره بهبودی استفاده می شود، دقت کنید. پاک کننده های ملایم را پیدا کنید. پوست شما اگرچه قبل از جراحی زیبایی بینی حساس نیست، اما بعد از عمل ممکن است پوست شما حساس شود. یک پاک کننده ملایم می تواند حساسیت و قرمزی پوست شما را کاهش دهد. احتمالاً، پزشک به شما پیشنهاد می کند که پوست خود را با پاک کننده های بدون صابون یا پدهای مخصوص و بدون هیچ گونه فشار تمیز کنید. راه دیگر برای تمیز کردن صورت شما استفاده از مرطوب کننده های ضد آلرژی و بدون عطر است.

جراح بینی اصفهان | مراقبت از پوست پس از عمل بینی

محافظت از پوست در برابر نور خورشید بعد از عمل بینی

بعد از جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی، پوست اطراف بینی نسبت به اشعه ماوراء بنفش خورشید حساس تر خواهد شد. پرتوهای فرابنفش خورشید می تواند باعث تغییر رنگ پوست بخیه زده شده باشد. این تغییر رنگ با گذشت زمان ممکن است از بین نرود و مشکل ساز گردد. برای محافظت از بینی بهتر است در معرض تابش آفتاب قرار نگیرید و اگر مجبور به بیرون رفتن از خانه هستید از کرم ضد آفتاب یا کلاه استفاده کنید. از آن دسته از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که منافذ پوستی را مسدود نکنند، زیرا مسدود شدن منافذ پوست پس از عمل بینی مشکل ساز شده و ممکن است باعث جوش و آکنه شود. بیشتر پزشکان توصیه می کنند از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا 40 استفاده کنید، SPF بالاتر منافذ پوست را مسدود می کند و آکنه و جوش را در پی خواهد داشت.

استفاده از مرطوب کننده ها پس از عمل بینی

اگر عادت دارید که برای جلوگیری از خشکی صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، توصیه می شود، این عادت را بعد از عمل بینی نیز ترک نکنید. همچنین توصیه می شود از محصولاتی با عناصر فعال مانند آلفا هیدروکسیل اسید یا رتینوئید خودداری کنید. وجود این عناصر در اقلام بهداشتی و آرایشی می توانند پوست های حساس را تحریک کرده و باعث ایجاد حساسیت بیشتری در برابر نور خورشید شوند. علاوه بر این، آنها پوست را خشک می کنند، در حالی که هدف از مراقبت از پوست پس از جراحی زیبایی بینی داشتن پوست سالم و مرطوب است.


دکتر بهنام خرمی

جراح بینی اصفهان

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر بهنام خرمی متخصص و جراح بینی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی :

احساس بوی بد بینی بعداز عمل

شست و شوی بینی بعد از عمل

آیا جراحی بینی باعث کم خونی می شود؟

حرف زدن بعد از عمل بینی

خمیازه کشیدن بعداز عمل بینی

آرایش صورت بعداز عمل بینی

از بین بردن جوش های بینی بعد از جراحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *