مرخصی مورد نیاز بعداز عمل بینی

مرخصی مورد نیاز بعداز عمل بینی

برای دست یابی به نتایج مورد نظر از انجام عمل های زیبایی، معیار ها و عوامل متعددی باید رعایت و انجام شوند. که از جمله مهم ترین و تاثیر گذار ترین آن ها که همواره پزشکان بر اهمیت انجام صحیح و منظم آن اشاره می کنند. مراقبت های پس از انجام عمل زیبایی می باشد. بعد از انجام جراحی بینی، شما می توانید به خانه برگردید. و دوران استراحت خود را آغاز کنید. مدت زمانی که باید در خانه بمانید و استراحت کنید برای هر فرد متفاوت است. این امر بستگی به این دارد که از دکتر جراحی بینی شما از چه روشی برای انجام رینوپلاستی یا همان جراحی بینی استفاده کرده است. مرخصی مورد نیاز بعداز عمل بینی :

همچنین اقداماتی که شما در دوران نقاهت انجام می دهید. در مدت زمان بهبودی شما اثر می گذارد. در واقع می توانید با جدی گرفتن مراقبت های لازم و پرهیز از رفتار های آسیب زا، کمک کنید. که بدن شما زودتر بهبود یابد و به راحتی به روال عادی زندگی و شغل خود برگردید. در ادامه مواردی را که کمک می کند دوران نقاهت راحت تری داشته باشید معرفی می کنیم.

برای جراحی بینی چند روز مرخصی بگیرم؟

استراحت کافی در دوران پس از انجام جراحی بینی، درست به اندازه ی خود عمل جراحی در نتیجه ی عمل بینی شما اثر گذار است. در واقع روز های ابتدایی پس از رینوپلاستی که استخوان ها و غضروف های بینی در حال شکل گیری هستند. کلیدی ترین زمان برای رسیدن به نتیجه ی ایده آل از این عمل است. بنابراین سعی کنید با توجه به شرایط شغلی خود طوری برنامه ریزی کنید. که بتوانید حداقل یک تا دو هفته پس از انجام عمل بینی در خانه استراحت کنید. برای این کار می توانید کار های مهم و ضروری خود را پیش از عمل بینی انجام دهید. تا برای مدتی مسئولیت سنگینی روی دوش خود حس نکنید. و در آرامش دوران نقاهت عمل بینی را سپری کنید.

زمان مورد نیاز برای مرخصی و استراحت بعد از جراحی بینی

همان طور که می دانید استراحت کردن بعد از انجام عمل بینی دارای اهمیت بسیار زیاد و نقش موثری در بهبودی سریع تر فرد و همچنین ریکاوری او دارا می باشد؛ بنابراین افرادی که در خارج از منزل دارای شغل هستند. و برای امرار معاش به آن احتیاج دارند. بهتر است که حداقل یک هفته از محل کار خود مرخصی بگیرند. استراحت در روز اول پس از انجام جراحی بینی بسیار مهم بوده و فرد باید تنها در تخت بوده و زمان خود را به استراحت اختصاص دهد. لذا در روز اول باید حتما در تخت خود دراز کشیده و یا در حالت نیمه نشسته قرار بگیرید.

پس از آن فرد می تواند در صورت نیاز مدت کوتاهی را از تخت خود خارج شده و به پیاده روی سبک بپردازد. این استراحت تا یک هفته بعد از عمل بینی باید رعایت شود. و به طور کلی از انجام فعالیت های دشوار و سنگین حتما خودداری شده. و تمامی مراقبت های ذکر شده در قسمت فوق رعایت شود. پس از گذشت دوهفته بعد از جراحی بینی، شخص می تواند به کار های روزمره خود رسیدگی کند. و در صورت امکان به محل کار خود باز گردد. لازم به ذکر است در صورت این که شغل شخص مورد نظر دارای شرایط کاری سخت و سنگین است بهتر است کمی بیشتر به استراحت بپردازند. و زمان دقیق بازگشت به محل کار خود را از پزشک معالج خود مشورت کنند.

آیا می شود در زمان مرخصی عمل بینی دورکاری انجام داد؟

در روز های ابتدایی پس از رینوپلاستی، تنها محدودیتی که با آن مواجه هستید تورم صورت و باند پیچی بینی است. که هر چند روز یک بار باید آن را عوض کنید؛ بنابراین اگر شغل شما طوری است که می توانید از خانه به کار های خود رسیدگی کنید. این فرصت را دارید تا بدون این که مرخصی بگیرید به وظایف شغلی خود عمل کنید. و از مسئولیت های خود عقب نیفتید.

آیا مرخصی برای عمل بینی واجب است؟

هیچکس بهتر از خود شما بدن شما را نمی شناسد و در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید آیا می خواهید بعد از عمل رینوپلاستی مرخصی بگیرید یا نه؛ اما به خصوص در مواردی که عمل رینوپلاستی باز انجام شود،‌ نیاز به حداقل چند روزی استراحت در منزل وجود دارد تا صورت روند ترمیم خود را آغاز کند. علاوه بر آن، اگر در روز های ابتدایی پس از عمل به کار خود برگردید،‌ به دلیل بانداژ و تورمی که روی صورت خود دارید، ممکن است مدام با این پرسش مواجه شوید که آیا حال شما خوب است؟ آیا درد ندارید؟ این سوالات ممکن است برای شما آزار دهنده باشد و مدام مجبور باشید به آن ها پاسخ دهید؛ بنابراین توصیه می شود چند روزی صبر کنید تا آثار اولیه ی رینوپلاستی بهبود یابند و با شرایطی بهتر به کار خود برگردید.

آیا می توانم در دوران مرخصی بعد از عمل بینی ورزش کنم؟

در زمان دوران نقاهت عمل بینی، بسیار ضروری است که از انجام هر گونه فعالیت بدنی شدید مانند وزنه بلند کردن، ورزش های پر تحرک و نرمش های سنگین پرهیز کنید. این امر سه دلیل اصلی دارد. اول آن که انجام ورزش و فعالیت بدنی سنگین باعث می شود جریان خون به سمت صورت شما افزایش یابد که نتیجه ی آن شدید تر شدن کبودی و تورم و یا حتی خون ریزی است. دلیل دوم این است که با ورزش سنگین، شما عرق خواهید کرد و این عرق در روند بهبود زخم های شما اختلال ایجاد خواهد کرد. دلیل آخر نیز این است که ممکن است حین انجام فعالیت های سنگین به طور ناخواسته به بینی خود فشار یا ضربه وارد کنید.

بنابراین برای مدتی برنامه های ورزشی خود را سبک کنید تا بینی شما روند بهبودی را طی کند.

جراح بینی اصفهان | مرخصی مورد نیاز بعداز عمل بینی

آیا می توانم دردوران مرخصی بعد از جراحی بینی آفتاب بگیرم؟

شاید با خود فکر کنید حالا که به خاطر جراحی بینی مدتی را از کار خود مرخصی گرفته اید. فرصت خوبی است که به ساحل بروید و آفتاب بگیرید و یا در محیط باز و زیر نور آفتاب، به تفریح و گشت و گذار بپردازید. اما به خاطر داشته باشید که تابش مستقیم نور آفتاب، باعث سوختن پوست بینی شما خواهد شد. و در نواحی از بینی که برش جراحی ایجاد شده است، تغییر رنگ به وجود خواهد آورد. پس حتی اگر دکتر به شما اجازه داد تا مدتی را از تابش نور آفتاب لذت ببرید، حتما با خود کلاه آفتابی به همراه داشته باشید و از ضد آفتاب فراوان استفاده کنید.

بعد از جراحی بینی چگونه بخوابیم؟

یکی دیگر از کار هایی که در زمان مرخصی بعد از جراحی بینی بسیار لذت بخش خواهد بود. دراز کشیدن و استراحت کردن است؛ اما فراموش نکنید که بعد از عمل بینی، نباید صاف بخوابید و همیشه سر شما باید نسبت به قلب شما در ارتفاع بالاتری قرار داشته باشد. شما می توانید این کار را با قرار دادن بالش اضافه زیر سر خود انجام دهید. دلیل این توصیه این است که با هم سطح بودن سر و قلب، جریان خون به سمت سر و صورت با شدت بیشتری حرکت می کند. و باعث می شود کبودی و تورم ناشی از رینوپلاستی دیر تر خوب شود. و حتی گاهی با درد در صورت همراه شود.

 


دکتر بهنام خرمی

جراح بینی اصفهان

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر بهنام خرمی متخصص و جراح بینی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی :

احساس بوی بد بینی بعداز عمل

حرف زدن بعد از عمل بینی

خمیازه کشیدن بعداز عمل بینی

آرایش صورت بعداز عمل بینی

از بین بردن جوش های بینی بعد از جراحی

مراقبت از پوست پس از عمل بینی

مسواک زدن بعداز جراحی بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *