ترس از عوارض عمل جراحی بینی

ترس از عوارض عمل جراحی بینی

عمل جراحی بینی هم مانند سایر عمل‌ها، دارای عوارضی احتمالی‌ست که متقاضیان را نگران می‌کند. به نظر جراح بینی اصفهان کاهش حس بویایی، خونریزی یا اختلال انعقادخون، تنفس سوت مانند و نامتقارن شدن سوراخ‌های بینی از مواردی هستند که تصمیم‌گیری درباره انجام جراحی بینی را با تردید مواجه می‌کند. باید توجه داشت که کسب اطلاعات کافی درباره هر یک از این عوارض، راه‌های پیش‌گیری و رفع ترس از عوارض عمل جراحی بینی به برقرای آرامش ذهنی در شما کمک می‌کند.

کاهش حس بویایی:

یکی از نگرانی‌هایی که استرس قبل از عمل جراحی بینی را بیش‌تر می‌کند، کاهش حس بویایی است. این عارضه اگر هم پس از عمل جراحی بینی اتفاق بیفتد، موقتی است و بعد از چند روز مرتفع می‌شود. عمل جراحی بینی خارج از محدوده اعصاب و حس بوبایی انجام می‌شود، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد. در هر صورت، بیماران با انتخاب جراح زیبایی بینی مجرب و متخصص می‌توانند احتمال بروز این عارضه را به حداقل برسانند.

خونریزی:

احتمال خونریزی بعد از عمل بینی خیلی پایین و نادر است. بنابراین داشتن استرس درباره این موضوع، موردی ندارد.

اختلال انعقاد خون:

بیماران باید حدود دو هفته قبل از جراحی از مصرف داروهایی مثل آسپرین، بروفن، ناپروکسن و پیروکسیکام که بر انعقاد خون تأثیر دارند، خودداری کنند. در این میان، افرادی وجود دارند که به بیماری‌های مادرزادی اختلال انعقاد خون مانند هموفیلی دچار هستند. به یاد داشته باشید که تمامی موارد لازم، پیش از عمل جراحی، مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند و در صورت نیاز، کنترل می‌شوند.

تنفس سوت‌مانند:

«صدای نفس‌کشیدنم را همه می‌شنوند.» این جمله‌ای است که برخی بیماران ممکن است بعد از عمل بینی بیان کنند و از این اتفاق شکایت داشته باشند. این موارد برای بیمارانی که توسط جراح با تجربه و ماهر عمل می‌شوند اتفاق نمی‌افتد. اگر جراح خبره نباشد با باریک کردن بیش از حد بینی و کوچک کردن زیاد سوراخ‌های بینی برای بیمار مشکل تنفسی ایجاد می‌شود. در حالت عادی و با انجام عمل اصولی، گرفتگی بینی با گذشت چند روز بعد از عمل بینی کاملاً مرتفع می‌شود.

ترس از عوارض عمل جراحی بینی | جراح بینی اصفهان

نامتقارن‌بودن سوراخ بینی:

تقارن و عدم‌تقارن در سوراخ‌های بینی بعد از عمل جراحی ارتباط مستقیمی با انتخاب جراح دارد. تخصص، مهارت و تجربه جراح تعیین‌کننده میزان مطلوب بودن عمل است. پس از جراحی بینی اصولی و موفق، اگر سوراخ‌های بینی نامتقارن به نظر برسد دلیل اصلی آن ورم‌های بعد از عمل است که پس از چند هفته و به مرور، شکل درستی به خود می‌گیرند.

ترس از احساس درد، هنگام عمل بینی و بعد از آن

یکی از استرس‌های قبل از عمل جراحی بینی، ترس از درد عمل است. باید توجه داشت که شدت درد در همه زیباجویان یکسان نیست و به نوع جراحی بستگی دارد. همچنین امکان استفاده از داروهای مسکن بعد از به هوش آمدن وجود دارد. از آن جایی که فرد یک جراحی با بیهوشی را تجربه کرده است، احساس کمی بی‌حالی و درد بعد از عمل، کاملاً طبیعی است. بیمار با گذشت دو روز از جراحی به مرور سرحال می‌شود.

| جهت بازدید اینستاگرام دکتر بهنام خرمی اینجا کلیک کنید |

ترس از بیهوشی

امروزه با پیشرفت علم پزشکی، ریسک بیهوشی بسیار کاهش یافته و در افرادی که از سلامت عمومی برخوردار هستند، عوارض بیهوشی بسیار کم است. سابقه پزشکی متقاضی، قبل از عمل راینوپلاستی به صورت کامل توسط جراح بررسی و تمام جوانب عمل، سنجیده می‌شود. بنابراین بیمار با خیال راحت می‌تواند به اتاق عمل وارد شود.

ترس از مطلوب نبودن نتیجه عمل

معمولاً انعکاس جراحی‌های ناموفق زیبایی، تیتر اخبار می‌شوند و همین موضوع استرس قبل از عمل جراحی بینی را در بین زیباجویان افزایش می‌دهد. کیفیت عمل و به دنبال آن نتیجه عمل، حاصل مهارت جراح بینی است. بنابراین حساسیت در انتخاب جراح امری ضروری است. جراح قبل از انجام عمل بینی، چندین جلسه بیمار با جراح مشورت می‌کند، خواسته‌های خود را از عمل بیان می‌کند، مدلی که دوست دارد بینی خود شبیه به آن شود را به پزشک نشان می‌دهد و به صورت شفاف سلیقه‌ی خود را مطرح می‌کند. جراح با شنیدن خواسته‌های بیمار، او را از نتیجه جراحی آگاه می‌کند.

ترس از فرم نگرفتن بینی گوشتی بعد از عمل جراحی

یکی از نگرانی‌های اصلی افرادی که بینی گوشتی دارند، برگشت‌پذیری فرم بینی‌ بعد از جراحی است. اگرچه نتیجه‌گرفتن از عمل بینی گوشتی سخت‌تر از بینی استخوانی است اما این‌که نتیجه عمل برگردد امکان‌پذیر نیست.

البته باید گفت شاید در گذشته این موضوع انکارناپذیر بود، اما امروزه با پیشرفتی که در حوزه جراحی بینی صورت گرفته این نگرانی حل شده است. امروزه بینی‌های گوشتی با تقویت غضروف شکل و حالت داده می‌شوند که برگشت و افتادگی بینی رخ نمی‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *