اصلاح اختلالات عملکرد بینی همزمان با جراحی زیبایی بینی

بررسی اصلاح اختلالات عملکرد بینی همزمان با جراحی زیبایی بینی

حدود ۲۰٪ از بیمارانی که برای جراحی زیبایی بینی مراجعه می نمایند. از اختلال عملکرد بینی شکایت دارند. ۸۰٪ دیگر از گرفتگی بینی ، ترشحات بینی ، ترشحات پشت حلق ، خروپف ، خستگی صبحگاهی ، دشواری در تنفس ، شکایت های آلرژیک بینی ، شکایات سردرد هنگام تنفس طولانی مدت از راه بینی و همچنین اختلال در شکل بینی رنج می برند. یکی از مهمترین اهداف در جراحی زیبایی بینی ، اصلاح اختلالات عملکرد بینی است. از بین بردن سایر مشکلات بینی ، به ویژه انسداد بینی مهم است. اگر در غضروف بینی انحنای استخوانی وجود داشته باشد. برداشتن آن حین عمل زیبایی بینی ، انسداد بینی را برطرف می کند. کاهش ضخامت پوست در بینی های بزرگ و گوشتی نیز تنفس را راحت تر می کند.

وجود آدنوئید (لوزه سوم) ، که بیشتر در کودکان مشاهده می شود. اما در بزرگسالان نیز گاهی دلیل انسداد بینی است ، می تواند در طی جراحی زیبایی بینی برطرف شود. در افرادی که از سردرد ، ترشحات بینی یا ترشحات پشت حلق و بینی شکایت دارند. ممکن است جراحی زیبایی بینی و سینوزیت همزمان با حضور سینوزیت مزمن انجام شود.

شکایت از خروپف در خواب یک بیماری شایع است. یکی از مهمترین دلایل خروپف مشکلات بینی است و در عین حال می توان این مشکل را برطرف کرد.
نباید فراموش شود؛ زیبایی بینی نه تنها با هدف اصلاح فرم بینی بلکه با هدف اصلاح عملکردهای بینی نیز انجام می شود ، عملی که در آن سایر مشکلات مربوط به بینی به طور همزمان برطرف می شوند.

افرادی که نیاز به جراحی زیبایی بینی ندارند و تنها برای رفع مشکلات عملکرد بینی تحت عمل جراحی قرار میگیرند ، هزینه جراحی بینی متفاوتی پرداخت خواهند کرد. این نوع جراحی ها اغلب تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

 

صلاح اختلالات عملکرد بینی همزمان با جراحی زیبایی بینی | جراح بینی اصفهان

آیا راهکاری برای ترمیم جراحی زیبایی بینی ناموفق وجود دارد؟

جراحی بینی ناموفق دارای ویژگی های خاصی است. رایج ترین ویژگی این است که به نظر می رسد نوک بینی و تیغه پل بینی قطعات جداگانه ای هستند. این اغلب به این دلیل است که بیش از حد استخوان های پشت بینی برداشته شده است. یکی دیگر از ویژگی های جراحی زیبایی بینی ناموفق ، نازک و کوچک بودن نوک بینی است. این باز هم نتیجه از بین بردن بیش از حد غضروف نوک بینی است. با این حال ، غضروف با یک نقطه مرجع بسیار مهم در نوک بینی باید در یک بعد خاص سالم بماند.

بعضی اوقات می بینم که همه این غضروف ها برداشته شده اند و ظاهراً بینی فشرده شده است. یک ویژگی بد دیگر بینی این است که گاهاً نوک بینی بیش از حد سربالا شده است به طوری که وقتی از روبرو به آن نگاه می کنید ، داخل سوراخ های بینی مشخص است. در خانم ها ، بینی باید با لبها حداکثر ۱۰۰ – ۱۱۰ درجه زاویه داشته باشد. در مردان این زاویه می تواند ۹۰-۱۰۰ درجه باشد. در بیماران مرد ، پل بینی بهتر است قوس و خمیدگی نداشته باشد.

درصورتی که افراد از نتیجه جراحی قبلی راضی نباشند. جراحی بینی ثانویه یا جراحی ترمیمی توصیه می گردد.
در واقع جراحی ترمیم بینی فرصتی است. که بیماران برای اصلاح مجدد فرم بینی انجام می دهند و مهارت و تخصص جراح بسیار مهم است.
هرچه تعداد جراحی های ترمیمی افزایش یابد ، اصلاح از نظر فنی دشوارتر می شود. و احتمال موفقیت کاهش می یابد.
بنابراین توصیه می گردد پیش از تصمیم به انجام جراحی بینی از مهارت جراح مطمئن شوید تا در هزینه جراحی بینی نیز صرفه جویی کرده باشید.

دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان|


مطالب پیشنهادی :

راهکارهای ترمیم جراحی زیبایی بینی ناموفق

مدت انتظار برای جراحی ترمیمی بینی

ترس از عمل جراحی بینی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *