دانستنی های جراحی بینی پهن

رینوپلاستی بینی پهن

جراحی بینی پهن از جمله عمل های پیچیده و مشکل می باشد . ساختار بینی در همه افراد یکسان نمی باشد . نوع استخوان و بافت های غضروفی باعث انواعی از بینی شده که باعث شده  به بینی پهن یا گوشتی  و بینی غضروفی یا استخوانی تقسیم شود.

افراد درباره نوع بینی و جراحی آن باید قبل از عمل با جراح بینی خود مشورت کنند این موضوع بخصوص در افرادی که دارای بینی پهن و گوشتی هستند از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد . زیرا ساختمان این نوع بینی به گونه ایست که باید به دقت بررسی شود.

در برخی از آن دارای غضروف ضعیفی در تیغه بینی می باشد و نمی توان بیش از حد آن را کوچک کرد. در غیر اینصورت مشکلاتی بعد از عمل برای فرد به وجود می آید که از جمله می توان به اختلالات تنفسی و بازگشت بینی به حالت اولیه نام برد.

ویژگی های بینی پهن

  1. پوست بینی پهن و گوشتی دارای ضخامت بیش از حد معمول می باشد و این ویژگی در قسمت تحتانی بینی وجود دارد .
  2. پوست این بینی داراری سطح ناصاف بوده و در قسمتهایی جوش دیده می شود.
  3. نوک بینی مانند توپ گردی می باشد .
  4. نوک بینی دارای غضروف های ضعیفی می باشد که جراحی را دچار محدودیت می کند.

جراحی زیبایی بینی پهن

در جراحی بینی پهن از یکی از دو روش استفاده می شود:

  • جراحی باز

در این روش برشی بر روی پوست بینی از خارج زده می شود و تغییراتی اعمال می شود .  در صورتی که نیاز به کوچک کردن بینی باشد از طریق پیوند غضروف بافت های نوک بینی تقویت می شود.

  • جراحی بسته

در  این روش برش ها از داخل بینی زده می شود و در معرض دید نمی باشد . از این روش برای اعمال تغییرات جزئی استفاده می شود.

در انتخاب جراح بینی خود دقت لازم را داشته باشید. زیرا در صورتی که این عمل به درستی انجام نشود . نه تنها باعث بهبودی ظاهر آن نمی شود. بلکه باعث ایجاد مشکلات تنفسی در فرد می شود . و امکان اینکه افتادگی نوک بینی پیش بیاید بسیار زیاد است. که نیاز به جراحی ترمیم بینی ایجاد می شود.

جراح بینی اصفهان | جراحی بینی پهن

تفاوت های بینی پهن و استخوانی

مهم ترین تفاوت موجود بین جراحی بینی گوشتی و استخوانی نوع پوست آن ها می باشد  ، بینی های استخوانی پوست نازکی دارند و به همین دلیل تمام اجزای زیر پوست معلوم می باشد  . در این نوع از بینی ها افتادگی در نوک بینی کمتر مشاهده می شود  . همچنین نازک بودن پوست باعث غضروف های محکم تری چود دارند  .

نتیجه جراحی بینیهای پهن

باید توجه داشته باشید که برای مشاهده نتیجه مطلوب از جراحی بینی پهن و گوشتی باید نزد جراح بینی ماهر بروید  . این جراحی یکی از حساس ترین جراح های ممکن می باشد که باید در آن به نکاتی مانند تقارن سوراخ بینی  ، زاویه بینی با سایر اجزای صورت و … توجه داشته باشیم.

در جراحی بینی های پهن نباید بیش از اندازه اقدام به کوچک کردن آن نماییم ، زیرا باعث اختلال در تنفس فرد می گردد  .

بازگشت جراحی بینی

اگر جراحی بینی گوشتی نزد متخصص ماهر صورت بگیرد و توصیه های پزشک بعد از انجام عمل جراحی را باید جدی گرفت  . در صورت رعایت توصیه پزشک احتمال بازگشت این نوع جراحی زیبایی بینی بسیار کم می شود  .

عمل بینی نوک گرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *