احتمال خطر مرگ با جراحی بینی !!!!!

آیا عمل جراحی بینی می تواند موجب مرگ شود؟

خطر مرگ و رینوپلاستی | عنوان این مقاله بسیار بحث بر انگیز و جذاب است برای همه آن کسانی که قصد انجام عمل جراحی بینی را دارند مهم است که در مورد عوارض آن بدانند و حتی آگاهی های لازم در این باره را کسب کنند تا بتوانند تصمیمی درست بگیرند.

اغلب افرادی که با چنین تیتر هایی رو به رو می شوند دچار تعجب یا استرس فراوان می شوند و مدام کند و کاو می کنند تا به حقیقت موضوع پی ببرند، سوالاتی مبهم در ذهن شان ایجاد می شود، ممکن است جراحی بینی باعث شود جان خود را از دست دهند؟ آیا چنین خبری صحت دارد و تا چه اندازه احتمال مرگ در جراحی بینی وجود دارد؟ اصلا آیا جراحی بینی این قدر خطرناک است ؟

در ابتدا باید بگوییم ریسک مرگ در انجام هر عمل جراحی وجود دارد. پس به این معنا نیست که صرفاٌ در عمل جراحی بینی احتمال دارد فرد از اتاق عمل زنده بر نگردد. این قاعده مانند وجود احتمال سقوط هواپیما و به دنبال آن مرگ است. زیرا درصد بالایی از آمار ها نشان می دهد که هواپیما سالم به مقصد رسیده است. همانطور که عمل های جراحی بینی درصد بالای موفقیت را به همراه داشته است .  اما این که چرا و چگونه ممکن است در اثر جراحی بینی فرد جان خود را از دست بدهد ؟

جراح بینی اصفهان | جراحی بین و احتمال خطر مرگ

علت خطر مرگ در رینوپلاستی چیست؟

یکی از دلایلی که در هر عملی ممکن است باعث خطر مرگ باشد استفاده بی رویه از دارو های بیهوشی است . بیشتر بودن میزان آن می تواند اغما طولانی مدت یا مرگ را برای بیمار رقم بزند. اما در عین حال مصرف درصد کمی از داروی بیهوشی در حین عمل هم می تواند  دردسر ساز شود . بیهوشی ناقص اتفاق می افتد. از این رو یک تکنسین بیهوشی باید به حدی در کار خود با تجربه و خبره باشد. بتواند بیمار را به خوبی بیهوش کند تا از عوارض بیهوشی در امان باشد.

به عنوان مثال بیمارانی که با سابقه ی بیماری های قلبی، تنفسی و دیابت به اتاق عمل می روند، قبل از هر چیزی باید تیم پزشکی و تکنسین بیهوشی را در جریان بگذارند، سپس با در نظر گرفتن وضعیت جسمانی بیمار داروی بیهوشی را دریافت کند.

دومین علتی که به عنوان عامل مرگ بار در اتاق عمل شناخته می شود.  اختلال در عملکرد دستگاه و تجهیزات اتاق عمل می باشد. اگر در حین عمل بیمار احتیاجی به دستگاه های مربوطه برای تنفس یا احیا داشته باشد . و در آن هنگام اختلالی در کارکرد این دستگاه ها ایجاد شود ممکن است . بیمار جان خود را از دست بدهد. گاهی از این قبیل اختلالات از سهل انگاری اتفاق می افتد . که کادر پزشکی و درمانی بیمارستان باید تمام سعی و تلاش خود را به کار بگیرند تا درصد خطا های این چنینی تا به صفر برسانند و همواره سلامت جانی و مالی بیماران محفوظ بماند.

عامل مرگ بار دیگر در عمل بینی، همزمانی چند عمل زیبایی و درمانی است که عده ای بر این باورند بهترین کار را انجام داده اند که در عین حال که یک مرتبه بیهوش شده اند و به اتاق عمل می روند، به طور همزمان عمل زیبایی هم انجام می دهند. اما همین عمل آن ها را به کام مرگ می کشاند.

روش های اصلاح تیغه بینی | جراح بینی اصفهان

برای کاهش بروز عوارض مربوط به عمل جراحی چه باید کرد؟

  • از ابتلا به بیماری های قلبی، کلیوی و دیابت جلوگیری کنید.
  • سبک زندگی خود را اصلاح کنید.
  • از اضافه وزن خود بکاهید.
  • سیگار کشیدن، مصرف هر گونه مواد مخدر و مشروبات الکی را کنار بگذارید.
  • مداوم و منظم ورزش کنید، تا خود را از آسیب های از این دست مصون بدارید.

نکته قابل تامل 

بر خلاف هجمه های رسانه ای که گاهی اوقات به عنوان تیتری جنجال آفرین مرگ خانم یا آقایی در حین انجام عمل جراحی بینی را منتشر می کنند، نباید به شایعات چنگ زد و باید از منابع معتبر و فضا های وب سایت پزشکان این مسئله را پیگیری کنید تا با اخبار دروغ مواجه نشوید.

.

ارتباط با پزشک 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *