حرف زدن بعد از عمل بینی و عوارضی که در پی دارد !؟

حرف زدن بعد از عمل بینی

عمل بینی می‌تواند نتایج چشمگیر، رضایت‌بخش و بسیار مثبتی را به چهره شما هدیه دهد به شرطی که علاوه بر انتخاب بهترین جراح بینی ، مراقبت های بعد از عمل بینی را نیز جدی بگیرید. البته توجه به مراقبت های بعد از جراحی بینی برای جلوگیری از برخی عوارض، باعث تسریع روند بهبودی خواهد شد. برای مثال آیا با عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی و تاثیر آن بر دوره نقاهت آگاه هستید؟ در طی دوره بهبودی یکی از سؤالاتی که اغلب پرسیده می‌شود این است که عوارض حرف زدن بعد از عمل زیبایی بینی چیست؟ آیا اصلاً حرف زدن زیاد از حد عوارض خاصی دارد؟

ممکن است بلافاصله بعد از انجام جراحی، مشتاق دیدن نتایج رینوپلاستی باشید . اما نباید از یاد ببرید که روند بهبودی به زمان نیاز دارد. در این مدت، نکاتی برای مراقبت وجود دارد. که باید برای سرعت بخشیدن به بهبودی و دیدن نتایج در بازه زمانی مناسب، به آن‌ها توجه کنید. با رعایت این نکات می‌توانید اطمینان حاصل کنید . که همه کار‌ها به درستی انجام شده و به زودی نتیجه مدنظر را خواهید دید.

در حال حاضر عمل بینی به هر دلیلی من جمله مشکلات تنفسی و صدمه‌های ناخواسته چون شکستن در یک تصادف یا ورزش گرفته تا افرادی که برای افزودن به جذابیت چهره به دنبال رینوپلاستی هستند، انجام می‌شود.

در هر صورت این عمل به دلیل اینکه به صورت مستقیم با عضو برجسته چهره در ارتباط است. دارای حساسیت‌های خاص خود خواهد بود. عدم رعایت برخی از نکات مراقبتی ممکن است بر نتایج آن تأثیر گذاشته . حتی منجر به عمل مجدد بینی شود. به همین دلیل عمل رینوپلاستی به حساسیت بالایی برای مراقبت و اصلاح برخی از عادات رفتاری و حتی غذایی در زمان بهبود نیاز دارد. دقیقاً به همین دلیل است . که از نحوه خوابیدن گرفته تا حرف زدن بعد از رینوپلاستی و خندیدن، همگی قواعد خاص خود را دارند که باید رعایت شوند.

البته همه موارد توسط جراح بینی به شما توصیه خواهد شد و زمان رعایت هر کدام هم مشخص می‌شود که ممکن است از فردی به فرد دیگر با توجه به نوع عمل و شرایط او متفاوت باشد.

جراح بینی اصفهان  |حرف زدن بعد از عمل بینی

آیا صحبت کردن بعد از عمل بینی عوارضی به همراه دارد؟

عمل بینی به خودی خود عوارضی مانند تورم و بی‌حسی و مواردی از این دست را به دنبال دارد. حرف زدن به صورتی که دهان بسیار باز شود و حتی خندیدن و گریه کردن، باعث حرکت بیشتر بینی می‌شود. حرکات صورت و بینی به ویژه در ساعات و روز‌های اولیه بعد از جراحی بینی ممکن است تورم و درد را افزایش دهد. همچنین بی‌حرکت ماندن بینی برای فرم گرفتن آن، یکی از نکاتی است که اغلب جراحان توصیه می‌کنند.

علاوه بر کمتر حرف زدن بعد از جراحی زیبایی بینی، حرکات و حالات دیگر همانند خندیدن، خمیازه کشیدن و حتی گریه کردن هم باید حداقل تا یکی دو هفته بعد از عمل که تایم طلایی برای بهبودی و شکل‌گیری فرم بینی است، محدود شود. مواردی چون نحوه خوابیدن، نوع رژیم غذایی، فعالیت و ورزش، استفاده از محصولات آرایشی، نحوه تمیز کردن بینی و… هم هر کدام دستورالعمل‌های خاص خود را دارند.

در این تایم طلایی، بهترین کار استراحت و پرهیز از هر گونه تنش است. برای مثال استراحت کافی، مانع از خستگی شده و خمیازه کشیدن را کم می‌کند.

مصرف مسکن‌ها و دارو‌های تجویز شده توسط جراح بینی ، در این راه بسیار به شما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *