همه چیز درباره جراحی قوز بینی

رینوپلاستی برای درمان قوز بینی

جراحی قوز بینی | برای بسیاری از افراد اندازه و شکل بینی آنها در اثر عوامل ژنتیکی می باشد اما سایر عوامل هم می توانند موجب آسیب بینی شوند مانند تصادف . رینوپلاستی می تواند به بیمار به شیوه های مختلفی کمک نماید :

  1. بهبود سایز بینی تا هماهنگی بهتری میان بینی و سایر اجزای صورت وی ایجاد شود.
  2. عرض بینی کاهش می یابد.
  3. نوک بینی که ممکن است بزرگ یا گرد باشد کوچک و جمع می شود.
  4. سوراخ های بینی در صورتی که نامتقارن یا بزرگ باشند اصلاح می شوند.
  5. قوز و بدشکلی بینی اصلاح می شود .

مطالب پیشنهادی :بررسی ناهنجاری های بینی

به برآمدگی های سطح بینی قوز بینی گفته می شود . که به دلایل متعددی مانند عوامل ارثی، شکستن و وارد شدن ضربه ایجاد می شود . و در چنین شرایطی نیاز است . تا فرد رینوپلاستی را برای برداشتن این بدشکلی و صاف کردن سطح بینی انجام دهد. این عارضه در دو نوع قوز کاذب و قوز واقعی می باشد که تشخیص آن نیازمند معاینه فرد توسط جراح بینی می باشد.

جراح بینی اصفهان  |جراحی قوز بینی

موارد مورد بررسی در رینوپلاستی

از روش های موثر در برداشتن قوز بینی، انجام عمل رینوپلاستی می باشد و میزان برداشتن قوز بینی با توجه به نظر جراح بینی فرم گونه ها، لب و پیشانی تعیین می شود.

لازم به ذکر است در عمل قوز بینی چون قوز اضافی از روی استخوان ها و غضروف های بینی تراشیده می شود و رشد استخوان ها پس از رینوپلاستی رشد نمی کنند بنابراین امکان برگشت قوز بینی هم وجود ندارد.

  • جراح بینی علاوه بر اینکه به بینی و قوز آن توجه می کند به اجزای صورت نیز توجه می کند و میزان تناسب آن را بینی در نظر می گیرد.
  • اندازه قوز بینی از جمله مواردی است که جراح در بررسی های خود به آن توجه می کند. اندازه این برآمدگی در بین افراد مختلف می باشد .
  • در برخی موارد تغییر شکل سایر قسمتهای بینی قوس موجود در آن را از بین می برد و نیازی به جراحی نیست.

2 thoughts on “همه چیز درباره جراحی قوز بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *