نتیجه عمل بینی گوشتی

تعریف عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی | بینی های گوشتی برخلاف اسمشان دارای گوشت یا عضله زیادی نیستند بلکه مشخصات زیر را دارند:

  • پوست ضخیم و چرب، مشخص بودن منافذ پوستی، پهن بودن ناحیه نوک بینی، زیاد بودن ضحامت پره های بینی، زیاد بودن پهنای قسمت تحتانی بینی، زیاد بودن ارتفاع پره های بینی از کنار، ضعیف بودن غضروف های بینی.
  • در مجموع این مشخصات باعث می شود. بینی پهن و بزرگ بوده و مشخصات زیبایی مانند خطوط موازی ناحیه پشتی بینی. خطوط زیبایی ناحیه پره بینی و شکل باریک و مشخص نوک بینی مشهود نباشد.
  • در بسیاری از این افراد عرض پایه استخوانی بینی هم زیادتر از نرمال است.
  • البته هر شخصی که نوک بینی پهن دارد در گروه گوشتی قرار ندارد.
  • در برخی افراد پهنای زیاد نوک بینی ناشی از غضروف های پهن و محکم است. و این افراد بر خلاف بینی های گوشتی پوست نازک دارند. و نتیجه جراحی زیبایی بینی در آنها بسیار بهتر است.

روش های جراحی زیبایی بینی

در بینی های گوشتی هدف اصلی باریکتر کردن. نیمه تحتانی بینی تا حد امکان و شکل دهی مطلوب به ناحیه نوک و پره های بینی است. برای رسیدن به این هدف ساختار غضروفی بینی با استفاده از غضروف تیغه میانی بینی همان شخص تقویت می شود. تا با اعمال فشار بر روی پوست ضخیم و چرب آن، بینی شکیل تر و باریک تر حاصل شود.

در این بینی ها حتی الامکان از برداشتن زیاد غضروف و استخوان بینی پرهیز میشود. و برداشتن آنها فقط در موارد وجود قوز بینی انجام خواهد شد. نازک کردن پوست ضخیم در این افراد به دلیل امکان بروز عوارض برگشت ناپذیر و آسیب ماندگار پوستی جز در موارد خاص و به مقدار ملایم انجام نمی شود.

جراح بینی اصفهان | بزرگ کردن بینی چطور انجام می شود؟ 

نتیجه عمل بینی گوشتی

با استفاده از روش جراحی صحیح و تقویت کافی اسکلت غضروفی بینی در بسیاری از موارد می توان بهبود قابل توجهی در ظاهر افراد دارای بینی استخوانی یا گوشتی بوجود آورد. باریک شدن بینی از روبرو، رفع قوز بینی، برطرف کردن افتادگی نوک بینی و شکل دار شدن و باریکی نوک بینی در بسیاری موارد قابل دستیابی است.

البته باید تاکید کنیم مسلما میزان باریک و شکیل شدن بینی های گوشتی به اندازه بینی های استخوانی نخواهد بود و صاحبان این بینی ها نباید انتظار بینی کوچک و فانتزی داشته باشند. افرادی که دارای بینی گوشتی هستند بعد از عمل جراحی نیاز به یک تا دوماهه استفاده از چسب بینی دارند و ممکن است یک یا چند بار احتیاج به تزریق آمپول کورتون داشته باشند.

دوره بهبود کامل تورم نیز در آنها طولانی تر از بینی های استخوانی است. غیر از موارد ذکر شده سختی و درگیری بیشتری از بینی های استخوانی ندارد و افرادی که توسط دکتر بهنام خرمی متخصص جراحی زیبایی بینی ، فک و دهان تحت عمل قرار می گیرند ظرف حداکثر یک هفته می توانند کارهای روزمره و شغل خود را از سر بگیرند.

 

بهنام خرمی جراح بینی اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *