عمل انحراف بینی

عمل جراحی انحراف بینی

در این نوشته قصد داریم که کاربران عزیز را با  نکاتی  از جراحی انحراف بینی آشنا کنیم که قطعا برای پیش بردن اصول و رعایت خطاهای سهوی در زندگی بسیار کاربرد دارد. با این حال پیشاپیش از حُسن  توجه شما بسیار سپاس گذاریم.

جراحی بینی یکی از جراحی هایی است که امروزه در بین اکثر افراد جامعه مشتاقان بسیار زیادی پیدا کرده است و  یکی از روش هایی که می تواند برای کسانی که بینی شان دچار آسیب خاصی شده و یا از قسمت داخلی بینی با انحراف مادرزادی مواجه هستند و همینطور کسانی که صرفا به دنبال فرم و جلوه دادن به زیبایی بینی هستند کاربرد بسیاری دارد و می توانند با یکی از این روش ها اقدام به جراحی کنند؛ یکی از این عمل ها جراحی انحراف بینی است ، افرادی که از ناحیه استخوانی شکستگی و یا انواع متعددی  از صدمه هارا دیده اند، با این اقدام فرم جذابی را به صورت خود می بخشند اما تا جایی این زیبایی به دست می آید که توصیه هایی که متخصصان کرده اند را رعایت کنیم .

جراح بینی اصفهان | عمل جراحی انحراف بینی

عمل انحراف بینی

جراحی انحراف بینی باید با دقت بیشتر نسبت به جراحی های دیگر زیبایی انجام شود .حالا می پرسید چرا ؟ خب قطعا زمانی که پزشک جراح بینی با  ظریف ترین بخش بینی یعنی استخوان ها سروکار دارد و کارش از هم جدا کردن غضروف ها و رجوع کردن به لایه های دیگر بینی و  قسمتی که تیغه بینی طی یک دوره به یک طرف دیگر بینی جا به جا شده است، لازم است که با دقیق ترین ابزار و حواس این کار را انجام دهد؛ زیرا کار پزشک جراح بینی  در این نوع جراحی از داخل بینی تنظیم و در واقع اصلاح ناحیه ایست که به طرف دیگر خم شده است و انحراف بینی را ایجاد کرده است.

پس کسی که می خواهد اقدام به جراحی انحراف بینی کند با مراجعه به مراکز تخصصی و با هوشیاری لازم نسبت به انتخاب جراح بینی خود این عمل را انجام می دهد. بنابراین ابتدا در قدم اول باید این نکته ها را به خاطر خود بسپارید:

1. باید مشکلات نفس کشیدن خود را بررسی کنید اگر مبتلا به آلرژی، آسم و یا حساسیت های فصلی هستید حتما تا می توانید دست نگهدارید و با پزشک جراح بینی مرتبط با بیماری های تنفسی خود را مشورت کنید .

2.جهت سهولت انجام کار ، جراحی انحراف بینی با بیهوشی کامل بیمار انجام می شود که در این صورت باید روز عمل بدون خوردن و آشامیدن آب و غذا در محل حاضر شوید .

3. بعد از انجام عمل،داخل ناحیه استخوانی بینی دچار خونریزی می شود و پانسمان می شود واین برداشتن و شستن زخم یک الی دو روز بعد توسط خود بیمار یا پزشک انجام می شود.

4.باید حرکات بدنی و کارهای خود را به تعویق بندازید، مثلا ورزش کردن، نظافت خانه و امور خانه داری، دویدن مسافت طولانی و سریع به هیچ عنوان به مدت دو الی سه هفته توصیه نمی شود .

5. از تکان دادن بینی و فشردن آن ، پوشاندن بینی با البسه ، خالی کردن مخاط داخل بینی جدی و با دقت امتناع کنید.

جراح بینی اصفهان | عمل جراحی انحراف بینی.

جراحی انحراف بینی

در جراحی انحراف بینی قسمتی از لایه بینی بریده می شود و انحرافی  که در بخش به اصطلاح سپتوم ایجادشده را خارج می کنند. بیشتر مراجعه کنندگان فکر می کنند که این نوع جراحی قرار است ظاهر و فرم بینی را هم اصلاح کند، اما اینطور نیست و باید خاطرنشان کنیم که این عمل تنها انحراف و خمیدگی بینی و در کاهش قوس و همچنین انحراف قوز بینی بیمار کمک و آن را درمان و ترمیم می کند؛ این نکته را هم باید اضافه کرد که قصد پزشک از انجام جراحی انحراف بینی ایجاد فضایی برای شیارهای انحراف شده برای تنفس بهتر فرد می باشد.

1. جراحی انحراف بینی معمولا با 30 الی 90 دقیقه زمان برای معالج می برد.

2. در موارد بسیار کم انحراف بینی یا سپتوپلاستی به صورت سرپایی انجام می شود اما در غیر این صورت با بروز یک عارضه عمل باید با بیهوشی کامل صورت بگیرد.

3. در این جراحی، غشای مخاطی به واسطه ابزار مخصوص به سمت بالا حرکت داده شده و این امکان را به پزشک می دهد که با یک برش به بخش اصلی بینی دسترسی پیدا کند.

روش های تشخیص انحراف بینی

ابزارهای گوناگونی برای تشخیص انحراف بینی وجود دارد از جمله یکی از روش ها دستگاهی به نام آندوسکوپی است که قبل از جراحی ، پزشک را در شناسایی نوع عارضه کمک بسیاری می کند. این آندوسکوپی کمک می کند که با مشاهده تیغه بینی ،پزشک راه حل بهتری برای دست پیدا کر دن  و از هم بازکردن  انحراف پیدا کند .  از دیگر روش های تشخیص اختلال بینی  به این صورت است:

  • مشکل در تنفس و نفس کشیدن در خواب و خر و پف کردن های شبانه
  • درگیری با سینوس ها و  احساس درد در این نواحی
  • شکل گیری ترشحات و غدد در قسمت های پشت حلق و گلو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *