جراحی انحراف بینی

انحراف بینی چیست ؟

جراحی انحراف بینی | انحراف بینی از عارضه هایی است که بینی شخص را از فرم معمول خود خارج کرده و به صورت غیرطبیعی تبدیل می کند. به طور عادی سپتوم یا تیغه بینی باید در میان وسط بینی قرار داشته باشد، در غیر این صورت قسمت بافت و استخوان به یک طرف دیگر خمیده و کج می شود و سوراخ های بینی را با یکسان نبودن و نابرابری شکل می دهد.

در قسمتی که سپتوم انحراف دارد، جریان تنفس با مشکل اساسی روبرو می شود و هرچقدر میزان انحراف بینی بیشتر باشد طبیعتا بینی مسدودتر و مجاری تنفسی با مشکل مواجه می شود. ضمن اینکه در بعضی موارد نادر انحراف بینی در لایه  مسدود شده به طرز کاملی دیده نمی شود و در آخر بیمار به عمل دوباره اقدام می کند. تنها راهی که انحراف بینی را حل می کند جراحی است، پس مرحله شناخت بسیار مهم است . معین کردن حد و حدود بیمار ، اندازه شکایت و دلخوری بیمار که  بنابر درخواست و تشخیص پزشک جراح بینی اصفهان اقدام به عمل دوباره می کند.

از آنجا که انحراف بینی تنها می تواند با عمل جراحی درمان شود، مرحله تشخیص اهمیت خاصی دارد. ارزیابی دقیق بیمار، میزان شکایت بیمار که باعث ناراحتی او می شود و لازم بودن یا نبودن جراحی  از فاکتورهای تعیین کننده مهمی است . قاعدتا با درست ترین تصمیم پزشک جراح بینی اصفهان ، عمل و نتیجه خوبی برای هر دوطرف به دست می آید.

جراح بینی اصفهان  | جراحی انحراف بینی.

درمان انحراف تیغه بینی

روش های مختلفی برای درمان انحراف بینی وجود دارد، یکی از همین روش های اثبات شده که طی سال ها تجربه پزشکان به دست آمده است، جراحی انحراف بینی است که با بیهوشی کامل فرد انجام می شود و البته دو روش برای این عمل کاربرد دارد، اولی بیهوشی نیمه کامل و دومی بیهوشی عمومی است. معمولا در بیهوشی عمومی که فرد در خواب کامل فرو می رود و متوجه انجام شدن این کار نیست، عمل جراحی انحراف بینی انجام می شود.

ضمن اینکه بعد از انجام شدن عمل نیاز به بستری بیمار وجود ندارد و در همان روز مرخص می شود. البته این نکته را هم توجه داشته باشید که در صورت الزام و تشخیص درمانگر احتمال اینکه نیاز به بستری هم وجود داشته باشد هست .

هزینه عمل جراحی انحراف بینی

برای عمل جراحی بینی عوامل بسیاری دخیل هستند و بهای خدماتی که مراکز مختلف بابت این اقدام می پردازند بستگی به شرایط محیطی و فردی داد. در این بخش شما کاربران محترم  را با عامل های لحاظ شده ذیل آشنا خواهیم کرد :

  • تجربه جراح

طبیعتا دستمزد پزشکی که شهرت بالایی در زمینه جراحی دارد و مهارت بیشتری در شکل دادن زیبایی بینی مراجعه کننده  دارد ، طرفداران زیادی  را به خود جذب می کند و  به طور معمول از یک متخصص  کم تجربه که توانایی کمتری نسبت به پزشک ماهر دارد، دستمزد بیشتری دریافت می کند.

عمل خود را به درستی و به دلخواه بیمار انجام می دهد؛ اگرچه بسیاری از بیماران تمایل دارند با پرداخت بهای بالاتر به پزشک متخصص، نتیجه مورد نظر و مطلوب تری را کسب کنند؛ چراکه می دانند این نوع پزشکان به اندازه کافی در کار خود تجربه دارند که اعتماد بیمار را به خود جلب کرده اند،در این صورت نتایج مطلوب تری هم کسب می کنند.

  • امکانات و و سایل جراحی

اگر امکانات مورد نظر پزشک در مطب و بیمارستان  شخصی فراهم نباشد ، این کار در مراکزی که بیشتر مربوط به بخش دولتی و بیمارستان های معرفی شده از سمت پزشک ، صورت می گیرد. در غیر این صورت  لازم به ذکر است ،  وسایل و تجهیزاتی که در مراکز خصوصی مهیا شده است، به زمینه و موقعیتی که در آن قرار دارد مربوط است و هزینه هایی که بیمار باید پرداخت کند بیشتر جنبه شخصی دارد، چراکه دسترسی داشتن به لوازم مجهز بالا و همچنین راحتی کار حین انجام عمل و مهم تر از همه خدمات بیشتر بعضی از مراکز از جمله عواملی است که تمایل درمانگر را نسبت به اقدام و جراحی در این نوع محل ها بیشتر می کند.

  • محل جغرافیایی

جراحی پلاستیک و درواقع عمل های مرتبط به خدمات  زیبایی در اکثر کشورهای جهان از جمله در ایران ، هزینه بالا و  نسبتا متفاوتی دارد. برای نمونه در لس آنجلس و نیویورک که از شهر های بزرگ و پیشرفته  امریکا محسوب می شوند ، هزینه عمل جراحی پلاستیک بالاتر از شهرهای مجاور و نزدیک به آن  می باشد .

  • بیهوشی

هزینه بیهوشی عمومی به نسبت دیگر مراحل، فرایند بلندمدتی دارد . این عمل با توجه به اینکه تخصص  و مهارت پزشک بیهوشی را محک می زند، قاعدتا با توجه به زمان طولانی این کار ، میزان تجربه پزشک ،  قیمت و خدمات لازم را افزایش می دهد.

بیماران باید به خاطر داشته باشند که هزینه های جانبی  و مراقبت بعد از عمل بیهوشی در بیشتر موارد در حسابرسی اولیه لحاظ نمی شود و شما متقاضیان  این عمل باید برای اطلاعات دقیق تر در مورد  این هزینه ها و قیمت های مرتبط و مهم تحقیق و پرس و جو کنید.

جراح فک اصفهان  |جراحی انحراف بینی..

  • مراقبت در هنگام بیماری

زمانی که فقط جنبه زیبایی برای بیمار دارای اهمیت باشد . و قصد از انجام جراحی صرفا برای دستیابی به فرم دلخواه بینی بیمار باشد. به ندرت  پوشش  تامین اجتماعی بابت درمان لحاظ می شود. با این حال ، اغلب شرکت های بیمه ، هزینه موارد ترمیم و اصلاح آسیب های ناشی از صدمات وارد شده به بینی ، تفکیک کردن و درمان قسمت های مرتبط به تنفس  و بقیه چیزهای مربوط به مجاری داخلی را پرداخت می کنند.

در این خصوص شما می توانید از پرسنل بخش اداری مربوط به بیمه ،خدمات و درمان هایی که تحت نظر بیمه پوشش می دهند. سوالات خود را بپرسید ؟  آیا دارای شرایط  لازم برای تحت پوشش دهی زیر نظر بیمه هستید یا خیر ؟

انواع شکستگی بینی

اگر احیانا در حین ضربه شدید به بینی، به بخش های میانی و استخوانی بینی فرد ضربه وارد شود . ضربه به لایه میانی یا همان اسکلت بینی صدمه وارد می کند . و فرم معمول و طبیعی هم تغییر می کند و شخص به جراحی انحراف بینی احتیاج پیدا می کند. در اغلب موارد دو مدل شکستگی وجود دارد، که نوع اول شکستگی بینی کناری و نوع دوم آن شکستگی روبه روی بینی نام دارد. هرچه زودتر بیمار نسبت به عمل اقدام کند نتیجه حاصل شده رضایت بخش تر خواهد بود .

جراح بینی اصفهان | جراحی انحراف بینی

شکستگی کناری بینی

شایع‌ترین نوع شکستگی؛ شکستگی بینی از کنار است . و براثر اصابت جسم سنگین و یا حوادثی که در طول زندگی برای فرد پیش می آید،  رخ می دهد. معمولا در این نوع شکستگی،  یک طرف  بینی دچار فرورفتگی و سمت دیگر آن برآمده می‌شود. امکان دارد این نوع شکستگی با منحرف شدن  تیغه میانی بینی یا کج شدن  نوک بینی، همچنین خم شدن آن به سمت غیرطبیعی بینی ، همراه باشد.

احتمال اینکه در  فرورفتگی بینی، غضروف‌های سه طرف دچار آسیب شده باشند بسیار بالاست. در چنین موقعیتی تنها کمکی که جراح می تواند کند رفع بدحالتی فرم بینی است .  آسیب به غضروف‌ها ممکن است باعث کج شدن نوک بینی شود یا در مخاطرات دردناک تر، بینی دچار انحراف تیغه میانی شود.

حالت زیگزاگی پیدا کردن زمانی رخ می دهد که غضروف های سپتوم که ورودی های چپ و راست را تشکیل می دهند . و راهی برای تنفس بینی باز می کنند دچار خمیدگی و از دست دادن یکنواختی، تیغه میانی به سمت دیگری برگردد . و در این صورت حالت حروف z پیدا می کند. همچنین احتمال اینکه ضربه وارد شده به اندازه ای شدید باشد که کل اساس اسکلت بینی را جابه جا کند. وجود دارد تا جایی که چرخش تیغه میانی ساختار بینی را به هم  می ریزد.

شکستگی روبه‌روی بینی

شکستگی بینی از روبه‌رو، به بخش فوقانی و بالایی بینی  صدمه  وارد می کند . در این نوع از شکستگی ایجاد شکل نامعقول و عدم ظاهر مناسب به بینی و صورت آسیب وارد می‌شود. بروز مشکلاتی نظیر ایجاد نا فرمی برای بینی، همچنین ایجاد فرورفتگی در  بینی  با عمل جراحی انحراف بینی به حداقل می‌رسد. ایجاد قوز در بینی، افتادگی نوک بینی و انحراف در تیغه میانی بینی، از دیگر عوارض این نوع شکستگی است.

 

مطالب پیشنهادی و خواندنی دکتر بهنام خرمی –  جراح فک اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *