ضرورت مراجعه به متخصص جراح فک اصفهان

ضرورت مراجعه به متخصص جراح فک اصفهان – قسمت دوم

جراح فک اصفهان  | در بخش قبل به برخی از موضوعات مراجعه به یک متخصص جراح فک پرداختیم در این بخش با همراه باشید با ادامه موضوعات دلایل مراجعه به متخصص جراحی فک و صورت :

متخصصین جراحی دهان ، فک و صورت می توانند مجموعه ای از شکستگی های استخوان و جراحات پیچیده پوست ، شکستگی فک و استخوان های صورت را جراحی کرده و اعصاب قطع شده را دوباره به هم متصل کنند .همه این ها در قالب یک عمل جراحی فک صورت می گیرد. همچنین درمان صدمات وارده به صورت که شامل:

  • بافت های دهان
  • فک
  • گونه
  • استخوان های بینی
  • کاسه چشم
  • پیشانی و سایر موارد نزدیک به آنها را نیز به عهده بگیرند و درمان کنند .

6- ارزیابی شرایط پاتولوژیک

جراهان دهان درمان بیماران مبتلا به کیست های خوش خیم و تومورهای دهان و صورت ، سرطان های بدخیم دهان ، سرطان سرو گردن و عفونت های شدید حفره دهان ، غدد بزاقی فک و گردن را به عهده دارند .

7- کاهش درد صورت

یک جراح دهان می تواند اختلالات درد صورت از جمله مشکلات مفصل گیجگاهی فکی را تشخیص و درمان کند . همچنین هنگامی که درمان غیر جراحی کافی باشد یا آسیب به مفاصل به طور قطعی وجود نداشته باشد این جراحان می توانند مشاوره و راهنمایی های لازم را به بیمار بدهند .

جراح بینی اصفهان | تاثیر جراحی فک

8- جراحی بازسازی فک

جراحان دهان و فک قادرند که صدمات وارده بر استخوان های صورت و مشکلات بافت نرم صورت را که به علت حذف استخوان ها یا کیست و تومورها به وجود آمده جراحی کرده و فرم و عملکرد درست سابق آنرا بازسازی کنند . جراحی اصلاحی برای بازگرداندن فرم و عملکرد به منطقه فک و صورت اغلب با استفاده از پوست ، استخوان ، اعصاب و بافت های مختلف از دیگر قسمت های بدن برای بازسازی فک و صورت انجام می گیرد .

9- ارائه درمان جراحی برای آپنه انسدادی خواب

اگر دندانپزشک شما مشکوک به یک اختلال ( OSA) شود به احتمال زیاد شما را به یک کلینیک خواب برای انجام پلی سومنوگرافی ارجاع می دهد . این آزمون تنها در یک شب و در موقع خواب شما انجام می گیرد و در آنجا الگوهای خواب تان نظارت و تحت بررسی قرار می گیرد .

دندانپزشک شما سپس تشخیص می دهد که این اختلال خفیف ، متوسط و یا شدید است . اگر درمان OSA بهترین درمان برای شما باشد. براساس اینکه آیا درمان های غیر جراحی مانند اصلاح رفتار و یا دستگاه کار گذاشته شده در دهان موقع خواب موثر هست یا نیست دندانپزشک تان ممکن است شما را به یک جراح دهان و دندان برای یک عمل جراحی ارجاع دهد .

روش های جراحی برای اصلاح آپنه خواب

جراحی برای از بین بردن بخش کوچکی از زبان کوچک و لبه نرم کام که می تواند باعث کوتاه وسفت شدن کام نرم شده و به اصلاح سقوط راه هوایی کمک کند . این جراحی برای اصلاح آپنه خواب هم سودمند است. عمل جراحی هردو فک در صورتی که جلو آمده باشند که به این وسیله راه های هوایی فوقانی باز خواهند شد . جراحی برای سفت کردن تاندون زبان جلو به منظور کاهش جابجایی زبان نسبت به گلو

آیا متخصصین جراحی دهان، فک و صورت پس از تخصص می توانند در فوق تخصصی شرکت کنند؟ این متخصصین پس از گرفتن تخصص می توانند در این چهار فلوشیب که معادل فوق تخصص است شرکت کنند :

  1. جراحی کنسر یا سرطان دهان فک و صورت
  2. جراحی فک وصورت کودکان
  3. جراحی تروما فک وصورت
  4. جراحی ترمیمی فک و صورت

متخصصین در این رشته به عنوان اعضای هیئت علمی بخش جراحی دهان و فک وصورت در دانشگاه تایید شده و پذیرفته می شوند .

جراح بینی اصفهان | پس از جراحی فک چه اتفاقی می افتد ؟

چگونه یک متخصص جراحی دهان ، فک و صورت خوب را انتخاب کنیم ؟

هنگام انتخاب یک جراح ممکن است سوالات کلیدی به نظر شما برسد مانند :

جراح دهان من چقدر سابقه دارد؟ جراح دهان شما حداقل باید بیش از سه سال عمل جراحی موفقیت آمیز را تجربه کرده باشد .

جراح دهان من چه دوره های آموزشی را گذرانده است؟ آیا دانش او به روز است؟ دندانپزشکان پس از اتمام هر دوره آموزشی مدرک معتبر دریافت می کنند و در ادامه نیاز دارند تا از آخرین پیشرفت ها و فن آوری ها در این زمینه آگاهی کسب کنند .

از تشخیص جراح دهان و طرح پیشنهادی او برای درمان اطلاع حاصل کنید؟ مطمئن باشید که متخصص جراحی دهان ، فک و صورت شما در مورد تمام گزینه ها برای درمان و یا اصلاح وضعیت خود و همچنین جوانب مثبت و منفی هریک از آنها به شما توضیحاتی داده شده است.

اطمینان حاصل کنید که ازتشخیص جراح خود و طرح پیشنهادی او برای درمان و مدت زمان پیش بینی شده تا اتمام کار شما هم اطلاعات مختصری بدست آورده اید .

  1. سوالات شما از یک متخصص جراحی فک ، دهان و صورت چیست؟
  2. آیا با داشتن ایمپلنت های دندانی می توان دندان جایگزین داشت؟
  3. آیا اعمال جراحی دهان را می توان در مطب و تحت بیهوشی سرپایی انجام داد؟
  4. آیا به وسیله جراحی ارتوگناتیک فک من تراز شده و در وسط قرار می گیرد؟
  5. آیا پس از عمل جراحی سرطان فک و صورت بازسازی خواهد شد؟
  6. آیا استخوان های صورت پس از ضربه در تصادف ترمیم خواهند شد؟
  7. آیا بیماری های مادرزادی مانند لب شکری ترمیم و باز سازی می شوند؟

مطالب پیشنهادی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :

 

اگر شما نیاز به مراجعه به جراح فک دارید با ما در تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *