کسب آمادگی برای انجام جراحی فک و صورت

چگونه برای جراحی فک و صورت آماده شویم ؟

آمادگی جراحی فک | اگر به عمل جراحی دهان نیاز دارید ، و می‌خواهید خود را آماده کنید تا بتوانید بدون عارضه تحت عمل جراحی قرار گرفته و در خانه بهبودی سریع داشته باشید، باید به نکات زیر توجه نمایید. جراحی دهان اغلب به صورت سرپایی انجام می‌شود و معمولاً در آن از بی‌هوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

از دید بیمار ، جراحی‌های دهان و دندان را باید به همان روش و سایر جراحی‌ها انجام داد. برای جلوگیری از خطر ابتلا به عفونت باید بسیاری از آماده سازی ها را از قبل انجام داده و دستورالعمل های بعد از عمل را دنبال کنید.

6 نکته ساده آمادگی جراحی فک

در اینجا شش نکته ساده وجود دارد که ممکن است به شما کمک کنند.

جراح بینی اصفهان | مزایای جراحی بینی پهن

  • در مورد جزئیات جراحی خود با متخصص صحبت کنید

جای تعجب است که چگونه افراد هنگام ملاقات با یک جراح دهان و دندان در مورد یک عمل دندانپزشکی ، صحبت می‌کنند. آن‌ها در مورد عمل جراحی ، بی‌هوشی و زمان بهبودی با متخصص صحیت کرده و با احتیاط گوش فرا می‌دهند اما از پرسیدن سؤالاتی که فکر می‌کنند احمقانه است یا احساس ناراحتی می‌کنند، خودداری می‌کنند.

چیزی را ناگفته نگذارید. اگر وضعیت سلامتی دارید یا در حال انجام یک درمان پزشکی هستید که هنوز در مورد آن بحث نکرده‌اید ، به جراح خود اطلاع دهید. این درمان‌ها شامل داروهای مصرفی ، تجویز یا موارد دیگر می‌باشد. هرچه دندانپزشک بیشتر وضعیت شما را بشناسد ، می‌توانید از عوارض و تداخل احتمالی دارو جلوگیری کنید.

اگر در مورد هر بخشی از عمل ، مانند نوع بی‌حسی مورد استفاده ، اضطراب دارید ، بپرسید که چقدر بی‌خطر است و آیا گزینه های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است همین کارایی را داشته باشد. مشکلی نیست که این موارد را نمی‌دانید، بلکه این حق شماست که آن‌ها را بدانید.

در آخر ، مطمئن شوید که بیمه عمل شما را به طور کامل پوشش می‌دهد و در صورت عدم پوشش به فکر هزینه‌های احتمالی عمل جراحی باشید.

  • نحوه رفتن به مطب و بازگشت به خانه و مراقبت‌های بعد از عمل را نیز برنامه ریزی کنید

در حالی که ممکن است این نکته بسیار ساده به نظر برسد ، افراد اغلب تأثیر برخی از جراحی های دهان را دست کم می‌گیرند. به طور کلی ، بهتر است یک دوست یا یکی از اعضای خانواده شما را به مطب برساند و پس از آن شما را به خانه ببرد. اگر این امر امکان پذیر نیست ، خود را گول نزنید تا فکر کنید می‌توانید رانندگی کنید. حتی بی‌حسی موضعی ممکن است رفلکس شما را مختل کند و خدایی نکرده اتفاق ناگواری در هنگام رانندگی برای شما پیش بیاید.

اگر تصمیم دارید تاکسی بگیرید، برای این کار عجله نکنید و تا زمانی که به شما گفته شود که می‌توانید مطب پزشک را ترک نمایید، درخواست تاکسی نکنید. اگر شما تحت عمل جراحی پیچیده تری قرار گرفته اید و به تنهایی زندگی می‌کنید ، فردی را پیدا کنید که بتواند یک شب در کنار شما بماند (یا حداقل ، مرتباً شما را چک کند). در مورد بچه‌ها هم همین کار را انجام دهید. نیازهای احتمالی کودک خود را از قبل پیش بینی کنید و یا از قبل غذای آماده تهیه کنید ، بنابراین مجبور نیستید که دیگر در خانه خود نگران آشپزی باشید.

اگر به شما بی‌هوشی عمومی داده شد ، به طور کلی توصیه می‌شود که ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از عمل از رانندگی خودداری کنید.

خوردن آناناس بعد از عمل بینی | جراح بینی اصفهان

  • قوانین خوردن ، نوشیدن و سیگار کشیدن را بدانید .

اگر جراح شما از داروی داخل وریدی (IV) یا بی‌هوشی عمومی استفاده می‌کند ، لازم است همان دستورالعمل های قبل از عمل را مانند هر کسی که تحت عمل جراحی قرار دارد ، دنبال کنید. به طور کلی ، شما نباید ۸ تا ۱۲ ساعت قبل از عمل ، چیزی از جمله آب بخورید یا بنوشید. اگر جراحی نیاز به بی‌حسی موضعی دارد ، ممکن است شما یک یا دو ساعت قبل از غذا یک وعده غذایی سبک بخورید اما قبل از رسیدن حتماً مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید.

این واقعیت نیز مهم است که شما حداقل ۱۲ ساعت قبل از عمل جراحی دهان و حداقل ۲۴ ساعت بعد از آن نمی‌توانید سیگار بکشید.

  • لباس برای جراحی

برای روز عمل خود یک لباس مناسب انتخاب کنید. لباس های آستین کوتاه ، راحت و گشاد بپوشید. این امر به ویژه در صورت برنامه ریزی برای داشتن داروهای IV ضروری است.اگرچه پزشک و پرستاران تمام تلاش خود را برای جلوگیری از لکه دار کردن لباس های شما انجام می‌دهند ، اما لباسی بپوشید که در هنگام عمل و حتی پس از آن راحت باشید. علاوه بر این:

جواهرات خود را نپوشید زیرا ممکن است از شما خواسته شود قبل از عمل آن‌ها را در بیاورید . از پوشیدن لنزهای چشمی و طبی خودداری کنید زیرا در صورت استفاده از بی‌هوشی عمومی، چشم شما ممکن است برای مدت طولانی بسته بماند.• هیچ آرایش و رژ لب استفاده نکنید (بلکه می‌توانید مرطوب کننده های لب به همراه آورید زیرا ممکن است بعد از عمل لبهای شما خشک شود).

از استفاده بیش از حد از هرگونه عطر ، ادکلن یا اسپری بدن خودداری کنید. ممکن است بخواهید موهای خود را به عقب ببندید و گره بزنید ، به خصوص اگر حجم موهای شما زیاد باشد.

جراح بینی اصفهان  | تغذیه بعد از جراحی بینی

 

  • رژیم غذایی بعد از عمل خود را برنامه ریزی کنید.

از قبل یک منوی غذایی نرم که نیاز به جویدن کمی دارند، برنامه ریزی و آماده کنید. از خوردن غذاهای تند یا اسیدی که ممکن است لثه ها را تحریک کنند ، خودداری کنید. نوشیدنی‌های پروتئینی در دوران نقاهت اولیه منبع خوبی برای تغذیه شما هستند. بلغور جو دو سر و سایر غذاهای با طبخ سریع نیز عالی هستند.

اگرچه ممکن است انجام این کار عاقلانه به نظر برسد ، از استفاده از نی برای نوشیدن نوشیدنی ، به خصوص بعد از کشیدن دندان خودداری کنید. مکیدن روی نی می‌تواند یک وضعیت دردناک به نام سوکت خشک ایجاد کند که می‌تواند شما را برای معالجه بیشتر به دندان پزشک برگرداند.

  • بدانید که چه موقع باید لغو کنید.

اگرچه سرماخوردگی خفیف به خودی خود برای جراحی اختلال ایجاد نمی‌کند، اما جراحی عطسه کردن و برای آبریزش بینی یک مشکل و دردسر بزرگ محسوب می‌شود. حتی اگر علائم آن خفیف باشد ، ممکن است بخواهید فقط برای جلوگیری از آلوده شدن دیگران ، آن را لغو کنید. با دندان پزشک یا جراح دهان خود تماس بگیرید تا ببینید چه توصیه ای دارند.

اگر هنوز قادر به نفس کشیدن هستید و در اواسط عمل نمی‌توانید عطسه کنید، ممکن است آلرژی نگران کننده ای نداشته باشید. اگر مستعد ابتلا به آلرژی هستید (به خصوص در فصل حساسیت) ، از قبل آنتی هیستامین خوراکی مصرف کنید و به جراح که این کار را انجام داده است توصیه کنید. از طرف دیگر، در صورت بروز علائم آنفولانزا (از جمله گلو درد ، تب و درد عضلات یا بدن) ، بدون تردید عمل خود را لغو کنید. اگر قادر به تنفس مناسب نیستید یا در حال سرفه هستید ، انجام هر گونه عمل جراحی دهان دشوار خواهد بود.

 

 

مطالب پیشنهادی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *