نکات کاربردی برای جراحی رینوپلاستی

توصیه‌هایی برای آمادگی ذهنی پیش از جراحی زیبایی بینی

نکات کاربردی جراحی رینوپلاستی | به طور کلی عمل بینی با اهداف زیبایی و درمانی انجام می شود. در جراحی زیبایی بینی مشکلات ظاهری همچون کجی ، قوز ، بزرگی بیش از حد ، عدم تقارن ، افتادگی نوک بینی و غیره اصلاح می شوند و میان بینی و سایر اجزای صورت تناسب ایجاد خواهد شد. ( رینوپلاستی ). در جراحی درمانی بینی هم مشکلاتی نظیر پولیپ ، انحراف و اختلالات تنفسی برطرف می شوند. ( سپتوپلاستی ) معمولا برای کسب نتیجه مطلوب، این جراحی ها به صورت همزمان انجام می شوند و افراد می توانند هزینه بخش درمانی عمل خود را از بیمه دریافت نمایند. ( سپتورینوپلاستی )

در این بخش به نکاتی اشاره میکنیم که به شما برای جراحی رینوپلاستی آمادگی می دهد ، با ما همراه باشید :

۱ـ تکنیک‌های آرام سازی

نکات کاربردی جراحی رینوپلاستی | بسیاری از بیماران پیش از جراحی بینی مضطرب هستند. ترس و اضطراب بی‌خوابی و تحریک پذیری را به دنبال دارد. بنابراین یافتن راهی که بتوانید خودتان را آرام کنید برای حفظ سلامت جسمی و روحی بسیار مهم است.  جراح بینی روش‌های زیر را برای آرام‌سازی به بیماران‌شان توصیه می‌کنند:

  • مدیتیشن
  • تمرین‌های تنفس عمیق
  • یوگا

داشتن ذهنیت مثبت نسبت به عمل تاثیر بسزایی در تسریع دوران بهبود و رضایت نهایی از تجربه عمل دارد. حتماً قبل و بعد از عمل از حمایت عاطفی دوستان و خانواده خود بهره بگیرید. برنامه دوران بهبود پس از جراحی را از قبل به گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید پس از جراحی با خیال آسوده استراحت کنید.

۲ـ تجسم

تجسم یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های آرام سازی است و منظور از آن در این مورد این است که مراحل عمل زیبایی بینی را تصور کنید. برای این کار محل آرام و راحتی را در نظر بگیرید که بتوانید با خود و افکارتان تنها باشید. بسیاری اتاق خواب و تخت راحت خود را بهترین محل برای رویا پردازی قبل و بعد از خوابیدن می‌دانند. هر مکانی که در آن احساس راحتی می‌کنید، مناسب است. چشمان خود را ببندید، بدن‌تان را شل کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

تصور کنید که کاملاً هم از نظر روحی و هم جسمی برای جراحی آماده شده‌اید. به روز جراحی فکر کنید و این که با آرامش و بدون نگرانی روی تخت دراز کشیده‌اید. حال مراحل جراحی را از ذهن‌تان بگذرانید و در تصور خود جراح را حین انجام عمل مشاهده کنید. تجسم کنید که جراحی با موفقیت به اتمام رسیده و دوران بهبود را بدون تحمل هیچ گونه عارضه‌ای پشت سر گذاشته‌اید. فکر کنید چند هفته از عمل گذشته است و دارید در آیینه به چهره جدید خود که از همیشه زیباتر است نگاه می‌کنید.
این تصورات به شما کمک می‌کند تا برای روز بزرگ آماده شوید. بر اساس پژوهش‌های انجام شده افرادی که موفقیت را در ذهن خود به تصویر می‌کشند، دچار اضطراب کمتری می‌شوند و روز عمل احساس بهتری دارند.

۳ـ افزایش آگاهی در زمینه عمل

چنانچه بیماران از مراحل انجام عمل آگاهی داشته باشند و به خوبی آماده شوند و آموزش ببینند، ترس‌شان کاهش می‌یابد، سریع‌تر بهبود می‌یابند و در نهایت از نتیجه رضایت بیشتری خواهند داشت. اطلاعات لازم را درباره رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) در اختیارتان قرار می‌دهند و با روی باز تمام ابهام‌ها را برطرف می‌کنند.
دانش خود در زمینه جراحی زیبایی بینی را با جستجو در اینترنت افزایش دهند. البته در این زمینه نیز مانند هر موضوع دیگری سایت‌های معتبر و غیرمعتبری بسیاری وجود دارد، بنابراین حتماً از معتبر بودن سایت‌ها اطمینان حاصل کنید. از سایت دکتر بهنام خرمی نیز می‌توانید استفاده کنید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

نکات کاربردی جراحی رینوپلاستی | برای کسب نتیجه مطلوب و کوتاه کردن دوران نقاهت خود ، رعایت یک سری نکات و مراقبت ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین در ادامه به بررسی برخی از این اقدامات خواهیم پرداخت.

  1. پس از عمل بینی ، فرد با یک سری عوارض طبیعی همچون درد ، تورم و کبودی مواجه می شود. با مواجه شدن این عارضه ها نگران نشوید چرا که نهایتا پس از یک هفته برطرف می شوند. همچنین شما می توانید برای کنترل درد خود از دارو های مسکنی که پزشک تجویز نموده استفاده نمایید. توجه داشته باشید که دارو ها باید طبق دستور و به صورت مرتب و سر وقت مصرف شوند.
  2. همچنین تا دو هفته پس از عمل استفاده از دارو های رقیق کننده خون که از خانواده آسپرین یا ایبوپروفن هستند ، ممنوع می باشد.
  3. غالبا پس از دو روز صورت متورم شده و کبودی هایی در نواحی اطراف بینی و زیر چشم ها ظاهر می شوند. شما می توانید برای ترمیم کبودی های خود تا دو روز از کمپرس یخ استفاده کنید و مصرف سدیم و ادویه های تند را به حداقل برسانید تا از افزایش تورم صورت جلوگیری شود.
  4. توجه داشته باشید که نتیجه نهایی جراحی بینی پس از چند ماه که تورم تا حدودی فروکش کرد ، مشخص خواهد شد.
  5. در روز های اول پس از عمل از غذا های نرم و آبکی همچون سوپ و فرنی میل کنید و از مایعات بیشتری استفاده کنید تا کمبود آب بدن برطرف شود.
  6. حداقل تا دو ماه مجاز به استفاده از عینک نخواهید بود. بنابراین افرادی که عینک زدن برای آن ها ضروری است ، به جای عینک از لنز استفاده کنند.

 

مقالات خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *