ریسک های جراحی بینی را بشناسید :

ریسک های جراحی بینی

ریسک های جراحی بینی | بعد از جراحی بینی شما باید انتظار تورم و کبودی اطراف چشم را داشته باشید . مشکلات دیگری که با احتمال کم ممکن است اتفاق بیافتد ، ریسک های جراحی بینی عبارتند از :

  1. خون ریزی بینی
  2. آسیب یا ایجاد حفره بر روی سپتوم بینی (دیواره ای که سوراخ های بینی را از هم جدا می کند).
  3. مشکلات پوستی ،مانند از کار افتادن بافت پوست (نکروز پوست یا پوست مرده) یا حساسیت به چسب ها و باندپیچی.
  4. عفونت ،برای جلوگیری از ریسک ابتلا به عفونت به شما آنتی بیوتیک داده می شود.
  5. انسداد و گرفتگی بینی که ناشی از تورم درون بینی می باشد.
  6. عوارض بیهوشی
  7. همچنین ممکن است نتیجه ی جراحی بینی آن چیزی که شما انتظارش را دارید نباشد.

جراح بینی اصفهان | رابطه جنسی

به حداقل رساندن ریسک جراحی بینی

ریسک های جراحی بینی | عوارضی که در قسمت قبل اشاره شد احتمالی و بعید هستند . با این حال بیماران می توانند برای کاهش ریسک اقدامات زیر را انجام دهند .

  • قدم اول ، انتخاب جراح واجد شرایط .انتخاب یک جراح بینی خوب برجسته که استانداردهای ایمنی مناسب را حفظ کند می تواند احتمال ایجاد عفونت ،ایجاد حفره و عوارض دیگر را کاهش دهد.یک جراح با تجربه می تواند یک نتیجه رضایت بخش را تضمین کند.
  • قدم دوم ،بیماران باید دستور العمل های قبل از جراحی و دستورالعمل های بعد از جراحی را دنبال کنند.این دستورالعمل ها فقط برای کاهش ناراحتی ها استفاده نمی شود بلکه روند بهبود شما را سرعت بخشیده و سلامت بیمار را حفظ می کند.
  • قدم نهایی ،افراد باید ارتباط خود را با دکترشان در طول این فرآیند حفظ کنند .آنها باید تا آنجایی که ممکن است در مورد اهداف درمان و همچنین در مورد سابقه ی پزشکی،داروهای مصرفی ، عادت کشیدن سیگار و نگرانی های مرتبط خود خود صادق باشند.

کیفیت زندگی بعد از عمل بینی

جراحی بینی علاوه بر مزایای فیزیکی، دارای مزایای روانی نیز می باشد .اشخاصی که از سایز و شکل بینی خود ناراضی هستند معمولا از ظاهرشان احساس خجالت می کنند و ممکن است از اعتماد به نفس پایین رنج ببرند.
با این حال بسیاری از بیماران پس از انجام عمل بینی افزایش محسوسی در اعتماد به نفس خود را گزارش کرده اند. این ویژگی به تنهایی می تواند یک دلیل بزرگ برای انتخاب جراحی بینی باشد.

جراح بینی اصفهان |روز های بعد از جراحی بینی

چگونه آماده جراحی بینی شوید ؟

در ویزیت پزشک غالباً به موارد زیر توجه می شود :

  1.  تاریخچه طبی شما: مهمترین سوالی که پزشک شما می پرسد در مورد هدف شما از جراحی و محرک شما برای جراحی است. سوالاتی در مورد وضعیت سلامتی شما از جمله سابقه انسداد بینی، جراحی های قبلی و داروهای مورد استفاده پرسیده می شود. اگر شما یک اختلال خونریزی دهنده مثل هموفیلی داشته باشید کاندید مناسبی جهت جراحی نیستند.
  2.  معاینه فیزیکی: پوست، داخل و خارج بینی شما بررسی می شود. معاینه فیزیکی به تشخیص دفورمیتی ها، اقدامات لازم و تأثیراستراکچر بینی شما ]مثلاً ضخامت پوست، قدرت غضروف های تحتانی بینی[ برنتایج جراحی کمک میکند . معاینه فیزیکی برای تعیین تأثیر جراحی برتنفس ضروری است. گاهاً ممکن است جراح توصیه به انجام جراحی چانه هم بکند. یکسری آزمایشات خونی هم از شما درخواست می شود.
  3.  فوتوگرافی: یکسری فوتوگرافی بینی در زوایای مختلف انجام می شود. این فوتوگرافی ها برای مقایسه قبل و بعد از جراحی، ارزیابی های حین جراحی و بررسی طولانی مدت نتایج جزء استفاده می شود. با استفاده از فوتوها می توان جزئیات جراحی را با دقت بیشتری بررسی کرد.

بهترین زمان برای جراحی بینی

ریسک های جراحی بینی | جراحی بینی یکی از عمل های زیبایی است که روزانه تعداد زیادی از افراد و مخصوصا خانم هارا راغب میکند . بسیاری از متقاضیان عمل جراحی بینی خانم ها و اقایانی هستند که سن نسبتا پایینی دارند و تمایل دارند تا هرچه زودتر چهره ی آنها زیباتر و شاداب تر شود ، اما برخی نیز منتظر میمانند تا زمان مناسب برای عمل جراحی فرا برسد و بعد اقدام به عمل زیبایی نمایند .
اما آیا واقعا سن مشخصی برای این عمل قرار دارد ؟ شنیده میشود که جراحان قبل از هجده سالگی به هیچ عنوان بینی را عمل نمیکنند. همانطور که میدانید بدن در سنین پایین بسیار حساس بوده و ممکن است بیهوشی برای افراد با سن پایین عوارضی همراه داشته باشد ، از این رو توصیه جراحان این است که خانم ها و آقایان بعد از 18 سالگی اقدام به انجام عمل جراحی کنند.

جراح بینی اصفهان | حرف زدن بعد از عمل بینی و عوارضی که در پی دارد !

جراحی در سن های پایین تر جایز نیست و ممکن است مشکلات فراوانی برای فرد ایجاد نماید ، همچنین در سنین یاد شده استخوان های صورت به خوبی رشد کرده و تغییرات لازم و کافی را داشته است ، در صورتیکه زودتر از این بلوغ عمل جراحی انجام شود ممکن است در سالهای آتی چهره دستخوش تغییرات جبران ناپذیری شود.

همچنین انجام این عمل برای افراد بالای 60 سال نیز توصیه نمیشود و معمولا ترمیم بینی در این سنین فرد را دچار مشکلات عمده ای خواهد کرد . در صورتیکه نیاز به مشاوره ی بیشتری در این زمینه دارید ، با دکتر بهنام خرمی تماس بگیرید و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمایید .

 

مقالات خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *