پیامد های عمل بینی استخوانی

پیامد های عمل بینی استخوانی

پیامد های عمل بینی استخوانی  | در هر عمل جراحی ممکن است عوارضی را به همراه خود دارد و به همین دلیل سلامتی شما باید هر برای خودتان و هم برای پزشک در اولویت قرار بگیرد ، عمل جراحی بینی جزو کم ریسک ترین جراحی ها می باشد اما عوارضی که در هر عمل جراحی می توانید رخ دهد شامل خون ریزی ، عفونت ، واکنش جانبی به بیهوشی و هماتوم که همان زمانی است که خون زیر پوست جمع می شود می باشد ، به طور اختصاصی در عمل بینی استخوانی عوارضی مانند بی حسی ، خونریزی بینی ، تورم بینی ، ورم ، زخم داخلی بینی و آسیب به عصب بینی می تواند رخ دهد .

انتخاب یک جراح بینی با تجربه و مناسب و یک تیم جراحی حرفه ای می توانید این عوارض را به حداقل خود برساند ، همچنین مراقبت های قبل و بعد از عمل می تواند به کاهش حداکثری این عوارض ها کمک کند . برخی از این عوارض های کوتاه مدت ممکن است بعد از عمل بینی استخوانی رخ دهد که جای نگرانی ندارد و گذرا می باشد که این عوارض شامل موارد زیر می شود .

درد بعد از عمل

به دلیل تراشیده شدن استخوان و غضروف ها در عمل جراحی بینی بعد از انجام عمل شما در برخی از نواحی دردی را احساس می کنید که این درد کاملا گذرا می باشد و با مصرف مسکم هایی که پزشک برای شما تجویز می کند قابل کنترل می باشد .

جراح بینی اصفهان | مصرف دارو بعد از جراحی بینی برای کاهش ورم

ورم

یکی از رایج ترین عوارض جانبی رینوپلاستی ورم در اطراف چشم ها و بینی می باشد که این تورم در روز های بعد از جراحی بیشتر قابل ملاحظه می باشد اما بعد از حدود دو هفته این ورم کاهش پیدا می کند و با این وجود مهم است که به این موضوع توجه داشته باشیم که بعضی از تورم های جزئی ممکن است تا شش ماه بعد از انجام عمل جراحی بینی ادامه داشته باشد ، نتایج نهایی رینوپلاستی یا جراحی بینی معمولا بعد از یک سال دیده می شود .

کبودی

یکی دیگر از عوارض جانبی به در بیشتر موارد با عمل بینی استخوانی به همراه است کبودی می باشد . میزان کبودی که به دنبال عمل جراحی می باشد بستگی به حساسیت بیمار و میزان عمل جراحی بینی می باشد . که این کبودی معمولا در ناحیه اطراف چشم قرار دارد و می تواند به مدت 10 روز طول بکشد. در حالی که کبودی نشانه ای از عوارض جدی تر نیست و شما باید وضعیت خود را در روز های بعد از عمل جراحی نظارت کنید . اگر چیزی غیر طبیعی به نظر رسید پزشک متخصص می تواند به شما در مورد اینکه آیا در کنار استراحت اقدامات دیگری برای بهبودی لازم می باشد یا خیر کمک کند .

اقدامات قبل از جراحی بینی

پیامد های عمل بینی استخوانی  | افرادی که متقاضی عمل جراحی بینی می باشند . برای داشتن جراحی بینی مطمئن و رضایت بخش باید یک سری از توصیه های جراح بینی در رابطه با اقدام قبل از جراحی بینی که در جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی توسط جراح بیان می شود را حتما رعایت کنید .

  • به مدت زمان دو هفته قبل از انجام عمل جراحی بینی مصرف دارو های مسکن مانند پروفن ممنوع می باشد .
  • به مدت زمان 2 هفته از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکی پرهیز نمایید .
  • اگر مبتلا به یک بیماری خاصی می باشید و یا از داروی خاصی مصرف می کنید جراح بینی را باید آگاه بگزارید .
  • حتما شب قبل از انجام عمل جراحی به حمام بروید .
  • برای این که معده فرد در حین جراحی خالی باشد شب شام سبک میل کنید. و حدود 6 تا 8 ساعت قبل از انجام عمل جراحی بینی ناشتا باشید .
  • قبل از انجام عمل جراحی آزمایش خون که توسط جراح بینی تجویز شده است را انجام دهید . و مدارک پزشکی لازم مانند جواب آزمایشات را در روز جراحی بینی حتما به همراه داشته باشید .
  • در روز جراح بینی یک ساعت قبل از زمان مقرر و باتفاق یک تا دو نفر همراه در کلینیک حاضر باشید.

جراح بینی اصفهان | رفع دفورمیته ها و بدشکلی بینی 

آیا برگشت پذیری جراحی بینی استخوانی امکان پذیر است ؟

بازگشت برآمدگی و قوز بینی در عمل بینی استخوانی بسیار به ندرت اتفاق می افتد. رعایت مراقبت های بعد از عمل جراحی مانند نخوردن ضربه به بینی دو دوره بهبودی ، چسب زدن به بینی ، نخوابیدن به پهلو هنگام خواب به مدت محدود و … در کوتاه تر شدن دوره نقاهت و نتیجه ایده آل از جراحی بینی موثر می باشد .

چرا افراد دارای بینی غضروفی عمل بینی انجام می دهند؟

پیامد های عمل بینی استخوانی  | افرادی که برای رفع عیب های خود از این نوع بینی به فوق تخصص عمل جراحی بینی مراجعه می کنند ، این افراد این شانس را دارند که بعد از عمل جراحی بینی بسیار زیبا تری را داشته که این موضوع به این دلیل است که پوست بینی و قوی بودن غضروف ها تفاوت مهم میان بینی استخوانی و بینی های گوشتی دارند که موجب می شود نتیجه جراحی بینی استخوان زیبا تر به نظر برسد اما در مورد مشکلات رایج بینی هایی که دارای استخوان های قوی هستند می توان به موارد زیر اشاره نمود .

  1. وجود قوز و یا فرورفتگی روی تیغه بینی
  2. کج بودن تیغه بینی
  3. عقابی بودن بینی
  4. نامتقارن بودن سوراخ های بینی
  5. بزرگ بودن بینی
  6. افتادگی نوک بینی

 

مقالات خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *