جراحی تیپلاستی

جراحی بینی پیازی (تیپلاستی)

جراحی تیپلاستی | تیپلاستی نوعی عمل بینی پهن است که فقط نوک بینی را تغییر می‌دهد. اغلب به این عمل جراحی بینی پیازی هم گفته می‌شود چون باعث ایجاد تغییر شکل نوک بینی پیازی بعد از جراحی زیبایی بینی می‌شود. معمولا افراد برای تغییر شکل نوک بینی خود از روش تیپلاستی استفاده می‌کنند. در برخی موارد ممکن است نوک بینی بیش از حد پهن باشد. نوک بینی پیازی یا پهن بیشتر به دلیل ژنتیکی اتفاق می‌افتد.

نوک پهن یا پیازی بینی به راحتی با روش کم تهاجمی تیپلاستی برطرف می‌شود. کاهش اندازه سوراخ های بینی یا نوک بینی می‌تواند ظاهر و اعتماد به نفس افراد را بهبود بخشد. جراح می‌تواند مانند جراحی معمولی بینی پهن از روش های باز یا بسته برای عمل بینی پیازی استفاده کند.

تیپلاستی ممکن است فقط یکی از تکنیک های جراحی برای رفع مشکلاتی مختلف بینی پهن باشد. شما باید قبل از جراحی با پزشکتان صحبت کنید تا متوجه شوید که چه نیازهایی دارید و باید از چه روشی برای درمان آن استفاده کنید.

جراح بینی اصفهان | جراحی تیپلاستی.

دوران نقاهت جراحی تیپلاستی

جراحی تیپلاستی | به طور کلی جراحی زیبایی بینی یک جراحی خیلی کم تهاجمی نیست. اکثر بیماران نیاز به روش سرپایی با بیهوشی عمومی دارند اما برخی از آنها به آرامبخش و بی حسی موضعی نیاز دارند. بعد از عمل، بینی شما ممکن است داخل یک گچ یا آتل بینی قرار بگیرد و بسته بندی هایی داخل سوراخ های بینی قرار داده شود تا به بهبودی شما کمک کند. معمولا بسته بندی های بینی را می‌توان در عرض یک هفته یا کمتر برداشت. همچنین برای کنترل درد و ناراحتی به شما دارو داده می‌شود.

شما باید بعد از جراحی با جراحتان در تماس باشید. یک جراح خوب برنامه ای را برای معاینات و مراقبت های بعد از عمل تعیین میکند. اگر به نظر میرسد که جراح برنامه برای مراقبت های بعد از عمل ندارد میتواند نشان دهنده عدم صلاحیت جراح باشد.

بعد از برداشتن گچ یا اسپلینت احتمالا جراح تمریناتی را برای ارتقای روند بهبودی بینی شما تجویز میکند. انجام تمرینات در دوران نقاهت برای موفقیت آمیز بودن عمل بینی بسیار مهم است.

دوران نقاهت برای بیمارانی که عمل باریک کردن بینی انجام داده اند نسبتا راحت است. بعد از عمل برای اطمینان از بهبودی کامل از گچ بینی استفاده میشود. گچ معمولا بعد از 5 روز برداشته میشود.

نکاتی مهمی که بیماران باید بعد از عمل در نظر بگیرند:
  1. با جراح خود درتماس باشید تا از بروز هر گونه عارضه جلوگیری کنید.
  2. در محیط های خیلی گرم مانند سونا و بخاری های گرم دوری کنید.
  3. فعالیت بدنی خود را محدود کنید و بینی تان را بالای قلب خود نگه دارید.
  4. همیشه دوره های تجویز شده برای توانبخشی را دنبال کنید.
  5. به مدت دو تا سه هفته از انجام هر گونه فعالیتی که میتواند به بینی شما ضربه وارد کند خودداری کنید.
  6. خوب غذا بخورید و تغذیه را در اولویت قرار دهید.
  7. به طور معمول گچ (آتل) بعد از پنج روز برداشته میشود. بخیه های قابل حل هستند و نیازی به برداشتن ندارند.

جراح فک اصفهان  | .جراحی تیپلاستی

خطرات و عوارض جراحی بینی پیازی

عمل جراحی تیپلاستی عوارضی دارد که آن را تجربه می‌کنید. داروهای بیهوشی خطرات خاصی دارد مانند حساسیت به دارو ها و سایر عوارض جانبی مانند خونریزی، هماتوم، عفونت و در برخی موارد آسیب به قسمت های مجاور. شایع ترین عوارضی که بعد از جراحی تجربه می‌کنید عبارتند از:

  • درد
  • خونریزی
  • عفونت
  • لخته شدن خون

همچنین عوارض دیگری هم وجود دارد که ممکن است اتفاق بیفتد:

  1. چسبندگی در عمق بینی و قسمتی که بافت اسکار تشکیل میشود
  2. قرمزی
  3. کبودی و تورم
  4. ایجاد آبسه
  5. آسیب به اعصاب
  6. کاهش حس بویایی
  7. مشکلات زیبایی که نیاز به جراحی ترمیمی دارد
  8. مشکلات تنفسی

اگر چه عوارض خطرناک بسیار به ندرت رخ می‌دهند اما بیماران بعد از جراحی مستعد ابتلا به این عوارض هستند. بنابراین بیماران باید مراقب علائم احتمالی عوارض جدی باشند. شما باید این عوارض جدی را به پزشک اطلاع دهید. نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که انتخاب جراح پلاستیک متخصص با تجربه و ماهر می‌توانید از اکثر عوارض جانبی جراحی جلوگیری کنید.

جراح بینی اصفهان | محدودیت های جراحی بینی

هزنیه عمل بینی پهن چقدر است؟

جراحی تیپلاستی | میانگین هزینه برای بینی پهن و دراز به طور قابل توجهی متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله: میزان تخصص جراح، وضعیت بینی شما، نوع جراحی مورد نیاز و میزان تغییری که باید انجام شود. متاسفانه شرکت های بیمه هزینه های این جراحی را پوشش نمی‌دهند و شما باید تمام هزینه ها را شخصا بپردازید. اما بهتر است درباره نحوه پرداخت هزینه ها با پزشکتان صحبت کنید چون برخی روش های مختلفی را برای پرداخت در نظر می‌گیرند که برای بیمار راحت تر باشد.

سوالات پرتکرار


آیا جراحی، بینی دراز را درمان می‌کند؟

اگر بینی شما بیش از حد دراز است احتمالا یک ویژگی خانوادگی است. این مشکل با جراحی بینی باز قابل درمان است. غضروف بیش از حد بلند نوک بینی کوتاه میشود و با بخیه بالا برده میشود تا ظاهر بهتری داشته باشد.

آیا عمل بینی می‌تواند عرض بینی را کوچکتر کند؟

اگر کسی از بزرگی بینی خود ناراضی باشد می‌تواند با عمل جراحی زیبایی بینی آن را کوچک تر کند. این روش می‌تواند شکل و اندازه را از نوک برآمدگی تا سوراخ های بینی تغییر دهد.

بعد از عمل بینی پهن و دراز چگونه بخوابیم؟

برای کاهش تورم و رفع گرفتگی هایی که ممکن است بعد از جراحی بینی ایجاد شود باید هنگام خواب سرتان را رو به بالا قرار دهید. خوابیدن به پشت برای اکثر بیماران مناسب است چون بهتر می‌توانند نفس بکشند. شاید بعد از عمل هنگام خوابیدن دچار اضطراب شوید اما بهتر است بعد از جراحی بینی به مدت 7 تا 10 روز به پشت بخوابید و سر خود را بالا نگه دارید.

جراح فک اصفهان | محدودیت های جراحی بینی.

آیا نتیجه جراحی بینی پهن و دراز دائمی است؟

با وجود اینکه برخی عمل های زیبایی بعد از مدت مشخصی نیاز به ترمیم دارند اما این موضوع برای جراحی بینی صادق نیست. نتیجه یک جراحی بینی خوب تا آخر عمر ماندگار است بنابراین انتخاب جراح مناسب بسیار مهم است.

عمل جراحی بینی پهن و دراز چقدر طول می‌کشد؟

جراحی بینی به طور کلی 1.5 تا 3 ساعت طول میکشد و معمولا یک عمل سرپایی است. در رینوپلاستی بسته برش هایی در سوراخ بینی ایجاد می‌شود توانایی محدودی برای ایجاد تغییرات دارد. در جراحی رینوپلاستی باز برشی در بافت بین سوراخ های بینی و همچنین در داخل سوراخ های بینی ایجاد می‌شود.

 

مقالات خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *