چه عواملی در هزینه‌ جراحی زیبایی بینی موثر هستند ؟

عوامل موثر در هزینه‌ جراحی زیبایی بینی

هزینه‌ جراحی زیبایی بینی | در حالی که در ایران برای جراحی زیبایی بینی قیمت ثابتی وجود ندارد و جراحان بینی مختلف هزینه‌های متفاوتی از بیماران دریافت می‌کنند، معیار هزینه‌ای که بیماران می‌پردازند معمولا ناشی از ترکیبی از عوامل است که باعث می‌شوند هزینه‌ی جراحی زیبایی بینی زیاد یا کم شود.

مهم‌ترین عامل در هزینه‌ی جراحی زیبایی بینی میزان تجربه، توانایی و شهرت جراح پلاستیک است. جراحان تعلیم‌دیده و معتبر که اکثر بیماران‌شان از نتیجه‌ی کار او راضی هستند و عکس‌های قبل و بعد از عمل بیماران‌شان فوق العاده است، قیمت بسیار بالایی دارند. اما در این حالت بیمار از نتیجه‌ی جراحی و هزینه‌ای که می‌کند مطمئن‌تر خواهد بود.


آشنایی با سایر مطالب مفید و خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :


جراح بینی اصفهان | ..عارضه سوراخ شدن تیغه بینی در رینوپلاستی

هزینه‌ جراحی زیبایی بینی

هم‌چنین باید این مسئله را مد نظر داشته باشید که جراحی زیبایی بینی سخت‌ترین نوع جراحی زیبایی است و طبق آمار تقریبا 15 تا 20 درصد اعمال جراحی زیبایی بینی، یک جراحی ترمیمی یا ثانویه در پی دارند. این مسئله هزینه‌های این جراحی را بیشتر می‌کند. پس بهتر است بار اول جراح خوبی را انتخاب کنید که مجبور نشوید برای جراحی دوم هزینه‌های بیشتری بپردازید.

بهتر است همیشه برای اعمال جراحی زیبایی بهترین جراحان را انتخاب کنید. جراحانی که بالای شهر مطب دارند به خاطر گران بودن هزینه‌های سکونت، هزینه‌ای بیشتری هم برای جراحی زیبایی بینی دریافت می‌کنند. پس بهتر است جراح پلاستیک را از روی شهرت و نتایج کار که از روی عکس‌های قبل و بعد از عمل مشخص می‌شود انتخاب کنید.

یکی دیگر از عوامل مهم در هزینه‌های جراحی زیبایی بینی این است که بینی بیمار چقدر به تغییر نیاز داشته باشد. آیا بینی قبلا شکسته؟ آیا بیمار مشکلات تنفسی دارد؟ بینی بیمار انحراف دارد؟ قسمت خارجی بینی خم شده؟ برای بازسازی ساختار بینی به پیوند غضروف نیاز است؟ آیا می‌خواهید جراحی ترمیمی انجام دهید؟

اگر مشکل تنفسی دارید، ممکن است بیمه هزینه‌های جراحی را بپردازد. یکی دیگر از عوامل موثر محل انجام جراحی است. آیا قرار است در بیمارستان عمل شوید یا مطب جراح پلاستیک؟ هر کدام از این‌ها نقاط قوت و ضعف خود را دارند. وجود متخصص بیهوشی در تیم جراحی هم در هزینه‌های آن موثر است. البته بیهوشی امری شوخی‌بردار نیست و بهتر است از یک متخصص بیهوشی مجرب استفاده کنید.

جراح بینی اصفهان | سوراخ شدن تیغه بینی

هزینه عمل بینی چگونه تعیین می شود ؟

افرادی که قصد انجام جراحی بینی دارند، باید ابتدا در جلسات مشاوره شرکت کنند تا پزشک به بررسی و ارزیابی دقیق ظاهر و ساختار بینی بپردازد و با توجه به مشکلات موجود، نوع جراحی و مناسب بودن فرد برای جراحی را تشخیص دهد. شرکت در این جلسات، فرصت بسیار خوبی است تا علاوه بر کسب اطلاعات در خصوص روند و نتایج جراحی، از هزینه نهایی عمل نیز مطلع شوید.

به طور کلی، هزینه عمل بینی بر اساس موارد زیر تعیین می شود:

  • آزمایشات قبل از عمل بینی

معمولا قبل از عمل بینی، یک سری آزمایشات توسط پزشک تجویز می شود تا علاوه بر ارزیابی سلامت عمومی، ساختار داخلی بینی به طور دقیق بررسی شود و وجود مشکلات تنفسی یا شکستگی بینی مشخص گردد. از جمله این تست ها می توان به تست های عکس برداری، سی تی اسکن و آزمایش خون اشاره کرد که همگی هزینه های خود را خواهند داشت. در صورتی که هدف از جراحی بینی، درمانی باشد، بیمه این قبیل هزینه ها را پرداخت خواهد کرد.

  • دستمزد جراح

عمده هزینه عمل بینی به تخصص و تجربه جراح بستگی دارد و در واقع، پزشکانی که تجربه بیشتری دارند، هزینه بیشتری دریافت می کنند. به همین خاطر، زمانی که تصمیم به انجام جراحی بینی می گیرید، در خصوص انتخاب جراحی که هزینه کمتری دریافت می کند، بیشتر احتیاط کنید، چرا که بینی بخشی از صورت شماست که راهی برای پنهان کردن آن ندارید و هر گونه تغییر اعمال شده باید به گونه ای باشد که نتایح زیبایی و طبیعی حاصل شود.

یکی از مواردی که در خصوص دستمزد جراحی باید در نظر داشته باشید این است که معمولا هزینه ای که جراح برای عمل ترمیمی بینی دریافت می کند، بیشتر از هزینه جراحی اولیه است، آن هم به این دلیل که در جراحی ترمیمی، ایرادات باقی مانده از جراحی اولیه مانند مشکلات زیبایی، عملکردی و یا هر دو برطرف خواهد شد.

در مواردی که نیاز به گرافتو پیوند غضروف از دیگر قسمت های دیگر بدن مانند دنده ها یا گوش باشد، دستمزد جراح بیشتر خواهد بود.

جراح بینی اصفهان | زاویه‌سازی صورت

  • هزینه بیهوشی

بیشتر جراحی های بینی تحت بیهوشی عمومی انجام می شوند تا فرد در طول جراحی، خواب باشد و هیچ گونه دردی را احساس نکند. در مواردی که امکان اعمال بیهوشی وجود نداشته باشد، از بی حسی موضعی کمک گرفته خواهد شد. توجه داشته باشید که حفظ ایمنی افراد و انجام جراحی بدون درد، اولویت تیم بیهوشی خواهد بود. به همین خاطر، بخشی از هزینه های عمل بینی، برای متخصص بیهوشی در نظر گرفته خواهد شد.

  • هزینه اتاق عمل و تجهیزات

جراحی بینی باید در مرکز جراحی یا بیمارستان مجهز به تجهیزات استاندارد و به روز انجام شود و منظور از هزینه های اتاق، تجهیزات، داروها و ابزارهایی هستند که حین عمل مورد استفاده قرار می گیرند. این هزینه هم چنین می تواند شامل هزینه کارکنان اتاق عمل مانند دستیارانی باشد که به موفق آمیز بودن نتایج جراحی کمک می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *