تشخیص عارضه لب شکری

 تشخیص لب شکری

ایا لب شکری بودن جنین در سونوگرافی معلوم است؟ بارداری یکی از دوران شیرین و پر از خاطره خوب هر مادری می باشد، به لطف تکنولوژی و پیشرفت علم در سال های اخیر این دوران بسیار کنترل شده تر می تواند سپری شود.

دستگاه های پیشرفته سونوگرافی به گونه ای طراحی شده اند، که حتی کوچک‌ترین مشکل در جنین را حتی در هفته های اول با دقت بالا و کمترین خطا می توانند تشخیص دهند. این دستگاه ها به دنیای پزشکی بسیار کمک کرده اند و از بروز از بیماری های نادر نیز جلوگیری می کنند.


مطالب خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :


جراح بینی اصفهان | درمان عارضه شکاف کام و درمان

تشخیص به موقع لب شکری بودن جنین به کمک سونوگرافی

ایا لب شکری بودن جنین در سونوگرافی معلوم است؟ یکی از اختلالات مادرزادی که در ماه های اولیه بارداری توسط دستگاه سونوگرافی قابل تشخیص می باشد، لب شکری بودن جنین است. در این نوع از سونوگرافی های آنومالی که به صورت کاملا دقیق و حرفه ای انجام می شود، دکتر متخصص به کمک دستگاه می تواند این اختلال را تشخیص دهد.

این مشکل در اثر عوامل مختلفی به وجود می آید، ولی بیشترین نقش در بروز لب شکری بودن جنین را عوامل ژنتیکی بر عهده دارند. این اختلال در قسمت صورت جنین رخ می دهد و به راحتی پس از تولد شما می توانید آن را درمان کنید. حتما در این دوران به مراکز معتبر و هم چنین باتجربه مراجعه فرمایید، تا با هیچ گونه مشکل خاصی مواجه نشوید. شما با اقدامات سریع و به موقع در بارداری می توانید از بروز هرگونه مشکل خاص در جنین خود پیشگیری کنید. لب شکری بودن یک پدیده کاملا طبیعی است، که حدود ۲۳ درصد از نوزدان تازه متولد شده با این مشکل به دنیا می آیند. این بیماری بیشتر در قسمت بالایی لب به وجود می آید و هم چنین در تمامی جنین ها به یک شکل نمی باشد.

در برخی از از نوزدان تازه متولد شده این اختلال شدید تر و هم چنین شکاف عمیق تر نیز می باشد. این پدیده دیگر جزء بیماری های نادر نیست و حتی نحوه درمان آن نیز در گذر زمان بسیار پیشرفته تر شده است. دستگاه های سونوگرافی قدیمی دارای ویژگی تشخیص دقیق اختلالات در جنین ها نیستند و هم چنین امکان این که دستگاه تشخیص درست و بدون خطایی بدهد، بسیار کم است. این مشکل در اثر تشکیل نادرست کام و لب ایجاد می شود و حتی تا قسمت هایی از بینی نیز می تواند ادامه پیدا کند.

با مطالعه ادامه مقاله ایا لب شکری بودن جنین در سونوگرافی معلوم است؟، همراه ما باشید.

در عکس سونوگرافی به صورت دقیق محل شکاف قابل مشاهده است و هم چنین مادر در دوران بارداری کاملا از این وضع مطلع می شود. هم چنین در دستگاه های پیشرفته تر عمقی و یا سطحی بودن شکاف نیز قابل بررسی است. گاهی اوقات در برخی از جنین ها این اختلال در دو قسمت لب ایجاد می آید، که احتمال بروز این پدیده بسیار کمتر است.

قسمت لب و کام طبق بررسی هاي دقیق انجام شده در ماه های اول تا دوم بارداری تشکیل می شود . و تشخیص به موقع توسط پزشک در این دوران به کمک دستگاه های سونوگرافی کاملا کارساز می باشد. به طور کلی سونوگرافی ها و هم چنین غربالگری هایی که در ماه های اول بارداری انجام می شوند، بسیار مهم هستند و شما باید بدون هیچ گونه اتلاف وقتی به موقع به مراکز درمانی مراجعه کنید.

تشخیص دقیق لب شکری بودن جنین توسط دستگاه سونوگرافی (لب شکری بودن جنین در سونوگرافی)

ایا لب شکری بودن جنین در سونوگرافی معلوم است؟ سونوگرافی ها و هم چنین غربالگری ها علاوه بر تشخیص لب شکری بودن جنین تمامی مشکلات و هم چنین وضعیت کلی جنین را در اختیار پزشک قرار می دهد. درصد خطایی که این دستگاه ها می توانند داشته باشند، به جرات می توان گفت کمتر از ۶ درصد است و به همین علت در سراسر دنیا از آن ها استفاده می کنند.

طول موج های دستگاه سونوگرافی به هیچ عنوان با دیگر دستگاه های تصویر برداری مثل MRI قابل مقایسه نیست و برای حتی کوچک ترین جنین ها نیز از این دستگاه استفاده می کنند.

ایا لب شکری بودن جنین در سونوگرافی معلوم است؟ لب شکری بودن جنین به کمک دستگاه های سونوگرافی مختلف خصوصا نمونه های سه بعدی جدیدی به راحتی قابل شناسایی می باشد. و به همین علت در پایان هر ۳ ماه از دوران بارداری از این دستگاه ها استفاده می کنند. دستگاه سونوگرافی به کمک امواج می توانند موقعیت دقیق جنین و تمامی ناهنجاری ها را به راحتی ترسیم و در اختیار پزشک قرار دهد. این دستگاه پس از پردازش دقیق عکس سونوگرافی را چاپ می کند.

جراح فک اصفهان | عارضه شکاف کام و درمان

عوامل اصلی بروز لب شکری در جنین

شما با تغذیه درست، پرهیز از سیگار، کنترل استرس، استراحت کافی، کنترل بیماری های مزمن خود به صورت دوره ای نظیر دیابت و هم چنین مصرف ویتامین ها می توانید به راحتی مانع به وجود آمدن هر مشکلی در جنین خود شوید.

با رعایت تمامی نکات در این دوران شما می توانید بارداری بسیار راحت تر و آسان تری را تجربه کنید و هم چنین خاطره خوب آن همیشه در ذهن شما باقی می ماند. با مراجعه به موقع برای تشخیص بیماری های مربوط به جنین به مراکز معتبر سونوگرافی شما تجربه یک بارداری بی خطر و پر از آرامش را قطعا خواهید داشت.

این دستگاه ها هیچ گونه مشکلی را برای جنین به وجود نمی آورند و طول موج های آن برای جنین مشکل ساز نیست و به همین علت در دوران بارداری از این نوع دستگاه های خاص استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *