عمل گرافت پوست و جراحی فک و صورت

عمل گرافت پوست چیست؟

عمل گرافت پوست یا عمل از بین بردن گرافت پوست در دنیای امروز بسیار مطرح شده و بسیاری از کسانی که از گرافت رنج می برند به دنبال آن هستند که عمل گرافت پوست یا پیوند پوست را انجام دهند. باید در نظر داشته باشید که عمل گرافت پوست به دو صورت انجام داده می شود.

گاهی اوقات گرافت های پوستی یا آسیب های پوستی غیر قابل بازگشت باعث می شوند که قسمتی از پوست بدن شما تحت تاثیر قرار دهد. در صورتی که ناحیه آسیب دیده بیشتر به چشم بیاید، از لحاظ روانشناختی برای بیمار می تواند صدمه آفرین و از بین برنده اعتماد به نفس به شمار رود. ما در این مقاله با شما همراه هستیم تا در این مورد با شما صحبت داشته باشیم.


مطالب خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :


جراح فک اصفهان  | عمل گرافت پوست و جراحی فک و صورت

عمل گرافت پوست

عمل پیوند پوست زمانی مورد نیاز است که شخص برای درمان سوختگی و یا زخم های شدید نیاز به پوست داشته باشد. پیوند پوست یا عمل گرافت پوست می تواند از شخص اهدا کننده انجام شود و همچنین می تواند از سوی خود شخص نیز این عمل صورت پذیرد.

باید در نظر داشته باشید که عمل گرافت پوست به نوعی یک عمل ترمیمی بسیار مهم به شمار می رود و در طول انجام فرآیند درمانی، تمرکز تیم درمان روی موفقیت آمیز بودن عمل و همچنین رعایت حال بیمار از لحاظ روانشناختی می باشد.

چرا پیوند پوست صورت می پذیرد؟

عمل گرافت پوست را می توان یکی از عمل های جراحی ترمیمی دانست که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. معمولا این عمل زمانی انجام می شود که شخص بیمار نیاز به پوست برای قسمتی از بدن خود دارد که مهم است. همچنین حفظ عملکرد پوست به عنوان لایه محافظ بدن باید مورد توجه قرار گیرد. جلوگیری از بروز گوشت اضافه بر روی پوست نیز از دیگر دلایلی است که عمل گرافت پوست انجام می شود.

باید در نظر داشته باشید که این عمل باعث می شود که ریسک ابتلا به انواع عفونت بسیار کاهش پیدا کند و شما می توانید با خیال راحت نسبت به فرآیند درمانی خود، پوستی زیبا و یک شکل داشته باشید.

عمل پیوند پوست چطور انجام می شود؟

معمولا عمل گرافت پوست یا پیوند پوست به صورت کاملا بیهوش انجام می شود. این در حالی است که اگر شخص بیمار توانایی بیهوشی عمومی را نداشته باشد، بیهوشی موضعی نیز گاها مورد استفاده تیم درمان قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که در زمان عمل پوست به صورت کامل ضد عفونی شده و سپس با ابزاری مخصوص که تیم جراحی در اختیار دارد، ضخامت مورد نیاز از پوست برداشته شده و سپس روی ناحیه پیوند گیرنده قرار داده می شود.

نکته بسیار مهمی که در خصوص عمل گرافت پوست باید در نظر داشته باشید، آن است که شرایط انجام این عمل به صورت کاملا استریلیزه است. همچنین دوره نقاهت تقریبا طولانی که برای این عمل در نظر گرفته می شود، باعث می شود که بیمار ریسک بسیار کمتری نسبت به ابتلا به انواع عفونت را داشته باشد. از این روی بیمار باید آمادگی مصرف طولانی مدت داروها را داشته باشد.

جراح بینی اصفهان | عمل گرافت پوست و جراحی فک و صورت .

با جراحی گرافت پوست بیشتر آشنا شوید :

گرافت های پوست را می توان به عنوان ورقه های بسیار نازکی از پوست سالم دانست . که در قسمتی از بدن رشد کرده اند و حالا در صورت نیاز قسمت دیگر بدن به پوست، از عمل پیوند استفاده می شود . محل آسیب دیده ممکن است به دلایلی مانند سوختگی و عفونت دچار آسیب های جدی شده باشد . همین مسئله باعث می شود که عمل جراحی پیوند پوست نه فقط یک راهکار برای حفظ زیبایی شخص، بلکه راهکاری برای حفاظت از بدن بیمار در برابر عفونت های خارجی باشد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که به دلیل بروز زخم شدید پس از عمل پیوند پوست، معمولا پزشکان ترجیح می دهند . قسمتی از پوست بدن را پیوند بزنند که کمتر در دید بیمار قرار دارد . همچنین ممکن است به دلیل وضعیت روحی بیمار، یک شخص روانشناس یا روانپزشک نیز در طول مدت زمان عمل و نقاهت بعد از آن، پیگیر رفتار بیمار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *