رینوپلاستی در زمستان

جراحی بینی در زمستان

رینوپلاستی در زمستان | ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا جراحی بینی یا رینوپلاستی در فصول سرد سال به خصوص فصل زمستان خوب است؟ آیا جراحی بینی در فصل زمستان مشکلی ایجاد نمی کند؟

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم.


مطالب خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :


جراح فک اصفهان 
 | رینوپلاستی در زمستان .

آیا جراحی بینی در زمستان امکان پذیر است؟

رینوپلاستی در زمستان | برخی از افراد تصور می کنند آب و هوای سرد زمستان ممکن است در بهبود زخم ها پس از رینوپلاستی اختلال ایجاد کند اما صادقانه بگوییم هیچ دلیلی برای انجام نشدن جراحی بینی در زمستان وجود ندارد ولی نیاز است به طبیعت درونی بدن خودتان هم توجه کنید. در طول ماه های سرد سال، سیستم های گرمایشی شروع به کار می کنند ولی مشکل با سیستم های گرمایشی این است که هوا خیلی خشک می شود. در این حالت رطوبت هم تقریبا صفر است.

هنگامی که داخل خانه گرم و خشک است، بینی یک کار اضافی برای تولید رطوبت بیشتر در داخل بینی انجام می دهد. اما پس از جراحی بینی یا رینوپلاستی و برطرف کردن انحراف سپتوم به منظور بهبود انسداد بینی و تنفس و بهبود انحراف بینی و سینوزیت، میزان رطوبت و مایعات در داخل بینی کاهش می یابد ولی در حالت کلی می توان عنوان کرد این مساله آزاردهنده نیست.

مراقبت های پس از جراحی بینی در زمستان

معمولا متخصص و جراح بینی پس از جراحی بینی به منظور برطرف شدن خشکی داخل بینی به بیماران توصیه می کند از اسپری بینی، ژل یا آب نمک استریل برای مزطوب کردن داخل بینی استفاده کنند. همچنین استفاده از پماد ویتامین A و D نیز توصیه می شود. موارد دیگری که پس از جراحی بینی در زمستان توصیه می شود عبارتند از:

  1. نوشیدن آب و مایعات به مقدار زیاد به ایجاد رطوبت در داخل بینی کمک بسزایی می کند.
  2. پرهیز از کشیدن سیگار زیرا سیگار در فصول سرد سال باعث ایجاد خشکی بیشتری درون بینی می شود. بنابراین توصیه می شود قبل از جراحی زیبایی بینی، مصرف سیگار را کمتر کنید یا به طور کامل ترک کنید.
  3. اسپری بینی با پماد ویتامین برای داخل بینی تهیه کنید.
  4. یک رطوبت سنج برای اتاق خود تهیه کنید و سعی کنید پنجره های اتاقتان را باز بگذارید حتی اگر هوا خیلی سرد باشد زیرا رطوبت محیط بیرون قطعا از رطوبت داخل خانه بیشتر می باشد.

جراحی بینی در فصول سرد سال

معمولا تصور عموم افراد بر این است که هوای سرد ، می تواند تاثیرات منفی بر نتیجه جراحی زیبایی بینی داشته باشد ، لذا غالبا از انجام عمل بینی در فصل زمستان اجتناب می نمایند. زیرا گمان می کنند از آن جا که فصل زمستان موجب خشکی بینی می شود، می تواند نتیجه جراحی را تحت الشعاع قرار دهد.

در پاسخ به افرادی که عمل بینی در زمستان را نادرست می دانند ؛ باید متذکر شد که در پزشکی ، به فصل بخصوصی برای انجام رینوپلاستی اشاره نشده است و متقاضیان این عمل جراحی در صورت رعایت یکسری اصول مهم مراقبتی ، می توانند در هر فصلی مبادرت به انجام آن نمایند. البته باید خاطر نشان شد به دلیل خشکی هوا در فصول سرد و استفاده از وسایل گرمایشی در منزل ، رطوبت هوا به صفر رسیده و هوای خانه خشک می شود ؛ این موضوع ، مانع تولید مخاط کافی شده و در نتیجه سبب ایجاد فشار به بینی می شود.

از این رو در صورت انجام رینوپلاستی در زمستان ؛ باید به رطوبت داخل منزل توجه شود تا بدین ترتیب با حفظ رطوبت داخل بینی ، از بروز مشکلات تنفسی پیشگیری به عمل آید. بنابراین افرادی که در فصل سرما جراحی رینوپلاستی انجام داده اند ؛ باید فضای خانه را با روش های گوناگون ، مرطوب نگه دارند.

جراح بینی اصفهان 
 | رینوپلاستی در زمستان ...

مزایای جراحی بینی در فصل سرما چیست ؟

قاعدتا افرادی که دچار آلرژی و حساسیت های فصلی هستند . در صورت انجام این عمل جراحی در فصل بهار با افزایش علائم آلرژی مواجه خواهند شد . از این رو بهترین فصل عمل بینی در این دسته از افراد ، فصل زمستان است.
از جمله نکات مهم مراقبتی که افراد بعد از جراحی باید به آن توجه ویژه داشته باشند . پرهیز از استحمام طی 10 – 7 روز اولیه پس از عمل ( مادامی که گچ روی بینی قرار دارد ) می باشد.
از آن جا که میزان تعریق در فصل زمستان نسبت به دیگر فصول سال، به مراتب کمتر است؛ نیاز به استحمام نیز در این فصول کمتر خواهد بود. در فصل زمستان ، شدت تابش نور خورشید و گرمای حاصل از آن که منجر به افزایش تورم بینی می شود؛ نسبت به تابستان کمتر است، در نتیجه با انجام جراحی بینی در فصول سرد ، میزان تورم ناشی از نور آفتاب ؛ شدیدا کاهش می یابد.

بخور دادن بعد از عمل بینی

بخور صورت از جمله راه های پاکسازی پوست در منزل می باشد . انجام بخور باعث پاکسازی عمیق پوست شده و پوشت شما را از شر مشکلاتی همچون چربی پوست که بعد از عمل زیبایی بینی معمولا گریبانگیر زیباجویان می شود . خلاص می نماید. از فواید بخور بعد از عمل بینی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • بخور گرم باعث باز شدن منافذ می شود . چنانچه پس از عمل رینوپلاستی شما از آکنه رنج می برید . و پوست چربی دارید بهترین روش بخور کردن صورت می باشد.
  • از دیگر فواید بخور صورت می توان به تقویت گردش خون در صورت اشاره کرد . چرا که واکنش گرمایی باعث می شود رگ های خونی در پوست گشاد شود . و خون بیشتری به پوست برسد و مواد مغذی و اکسیژن را به بافت منتقل می کند.
  • بخور دادن صورت باعث عرق کردن می شود و این فرآیند سموم را آزاد می نماید.
  • بخار خاصیت آرام بخشی بر روی سیستم عصبی دارد و باعث آرامش در فرد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *