تغییر شکل فک با کشیدن دندان

آیا برای تغییر شکل فک نیاز به کشیدن دندان می باشد؟

تغییر شکل فک پس از کشیدن دندان و یا آمادگی برای دندان مصنوعی | مواقعی وجود دارد، زمانی که دندان‌ها کشیده می‌شوند یا از بین می‌روند، بیمار برای تغییر شکل، صاف و صیقل دادن استخوان فک به جراحی دهان نیاز پیدا می‌کند. این مسطح سازی استخوان که به عنوان آلوئولوپلاستی شناخته می شود، یک رویه صاف کردن و ترمیم مجدد برجستگی استخوان فک است.


مطالب خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :


تراز کردن استخوان فک برای گذاشتن دندان مصنوعی!

این تغییر شکل استخوان می تواند به عنوان بخشی از کشیدن دندان یا به عنوان یک روش مستقل انجام شود تا بیمار برای ساخت پروتز آماده شود.

از آنجایی که استخوان‌های دهان به گونه‌ای تغییر شکل می‌دهند که صاف و ریز به نظر برسند، پس از صاف کردن سطوح استخوانی مواج یا ناهموار، سطحی صاف به دهان می‌دهد تا بتوان از یک دستگاه دندانپزشکی (مانند پروتز) برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته استفاده کرد.

هنگامی که یک بیمار پروتز تکه ای یا کامل دریافت می کند، جراحی تغییر شکل فک به بهینه سازی شکل استخوان فک او کمک می کند. صاف کردن توده های استخوانی، باریک شدن برجستگی فک یا صاف کردن همگی می توانند راه را برای قرار گرفتن بهینه پروتزها آماده کنند. این تغییر شکل برجستگی استخوان فک به دندان مصنوعی کمک می کند تا راحت، پایدار و ایمن باشد تا ذرات غذا و بقایای دهان زیر دندان مصنوعی گیر نکنند که می تواند باعث تحریک یا عفونت بافت لثه شود. پروتز برای تناسب مناسب باید به راحتی روی استخوان فک بلغزد. علاوه بر این، اگر برجستگی استخوان فک دارای ناحیه ای باشد که بیش از حد مقعر باشد، باید به آن رسیدگی شود تا دندان مصنوعی به همان شکلی که باید متناسب شود.

جراح فک اصفهان  | تغییر شکل فک با کشیدن دندان

صاف کردن استخوان فک پس از کشیدن!

آلوئولوپلاستی را می‌توان بدون کشیدن کشیدن همراه به عنوان یک روش مستقل نیز انجام داد. به عنوان مثال، اگر بیمار دارای توده های استخوان اضافی روی فک یا کام سخت یا نوعی دیگر از بی نظمی اسکلتی در فک باشد. پیچیدگی این روش به چیزهای مختلفی بستگی دارد، مانند محل قرارگیری روی استخوان فک تحت درمان، میزان کانتورینگ مورد نیاز، و میزان بزرگی محل

کشیدن دندان هنگام برداشتن دندان یا دندان ها.

توده های کوچک را می توان روی سطح استخوان درمان کرد، در حالی که توده های بزرگ به معنای برداشتن بخش هایی از استخوان فک است. هنگامی که چندین دندان کشیده می شوند، جراح فک به دنبال هرگونه بی نظمی برآمدگی و مشکلات احتمالی برای صاف کردن استخوان فک خواهد بود. زیرا کشیدن دندان گاهی اوقات می تواند به استخوان فک آسیب برساند.

مراقبت از این امر پس از کشیدن دندان همچنین می تواند از نیاز به عمل جراحی دوم جلوگیری کند. چون نمی خواهید سطح استخوان فک ناصاف و ناهموار باشد یا قسمتی از برآمدگی تیز یا بیرون زده باشد.

نکاتی در مورد بازیابی و یا ریکاوری فک!

جراحی آلوئولوپلاستی مشابه هر فرآیند دیگر کشیدن دندان است و انتظار می رود که به مدت یک هفته یا بیشتر در اطراف محل جراحی احساس درد کنید. بهبودی کامل معمولا حدود چهار تا شش هفته طول می‌کشد و می‌توانید با اجرای موارد زیر بهبودی را ارتقا دهید :

  1. مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی بدون نسخه برای کمک به التهاب و ناراحتی.
  2. کیسه های یخ را روی و خارج از محل استخراج در قسمت بیرونی فک خود قرار دهید.
  3. دهان خود را به آرامی تمیز کنید تا باکتری ها از بین بروند و با دهانشویه آنتی بیوتیکی بشویید.
  4. به رژیم غذایی نرم و گرم (نه گرم) پایبند باشید و از نی پرهیز کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازسازی فک با آلوئولوپلاستی، یا برای کشیدن دندان خود، با جراح فک در کرج صحبت کنید یا برای مشاوره برنامه ریزی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *