مراقبت های مهم جراحی های درمانی فک 

مراقبت های بعد از عمل جراحی های درمانی فک

جراحی های درمانی فک  | بعضاً پیش می‌آید که به دلایل مختلف فک شما دچار مشکلاتی شود یا از قبل دارای ناهنجاری‌های فک بوده‌اید و حال به فکر درمان آن هستید. در این مورد شما پس از مراجعه به جراح فک و معاینه توسط افراد مجرب می‌توانید نظر نهایی در این مورد دهید. اینکه آیا به عمل جراحی نیاز دارید یا می‌توانید با رعایت موارد بخصوص و مراقبت های بعد از عمل جراحی های درمانی فک، مشکل خودتان را حل کنید.

اما زمانی که شما مجبور به انجام عمل جراحی هستید باید از آن اطلاعات و دانش حداقلی داشته باشید تا بتوانید بدون رخ داد مشکلاتی با مشورت متخصص جراح فک  این مورد را انجام دهید. مشکلات و ناهنجاری‌های فک انواع مختلفی دارند که طبعاً برای حل هرکدام یکی از این موارد متخصص از روش درمانی متفاوتی استفاده می‌کند تا بتواند در بهترین حالت ممکن شما را درمان کند.

در عمل جراحی فک که جراحی ارتوگناتیک (orthognathic) نام دارد، متخصص به حل ناهنجاری‌های استخوان فک می‌پردازد، موردی که با هم راستا کردن آن‌ها انجام می‌شود و در نتیجه فک و دندان‌های شما عملکرد بهتری خواهند داشت. اصلاحاتی که در فک شما ایجاد می‌شوند در اصل برای کمک به زیبایی و توازن آن هستند. موردی که در رابطه با عمل‌های جراحی و درمانی فک مورد توجه است، مراقبت های بعد از عمل جراحی های درمانی فک می‌باشد.


با مطالب خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح فک اصفهان همراه باشید :


جراح فک اصفهان  | جراحی های درمانی فک 

برخی از مراقبت های بعد از عمل جراحی های درمانی فک

پس اینکه عمل جراحی خود را انجام دادید باید به مدت چند هفته به مراقبت از دهان و سلامت آن بپردازید تا بتوانید بدون مشکلات بیشتر، در کوتاه‌ترین زمان ممکن سلامت خود را بدست بیاورید. در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد و نکاتی بپردازیم که شما باید برای حفظ سلامت دهان و دندان خود آن‌ها را رعایت کنید.

خونریزی

مراقبت های بعد از عمل جراحی های درمانی فک – زمانی که شما به انجام عمل‌های جراحی می‌پردازید، رخ داد خونریزی‌های خفیف از مکان جراحی پایین دهان یا بینی شایع نیست و رخ داد آن بسیار کم می‌باشد.

اما در صورتی که فک بالایی بعد از جراحی خونریزی داشته باشد، در این زمان ممکن است که متوجه خونریزی از داخل بینی شوید که به سمت بالا یا پایین می‌آید. این تجربه‌ی خونریزی بین ۷ الی ۱۰ روز ادامه خواهد داشت، در نتیجه شما باید با جراح فک اصفهان  مشورت کنید تا بتوانید بر اساس شرایط خود به دنبال راه‌حلی باشید.

تهوع و استفراغ

مراقبت های بعد از عمل جراحی های درمانی فک – یکی از موارد دیگری که بعد از انجام جراحی شایع است، رخ داد تهوع و استفراغ می‌باشد. این مورد بیشتر مواقع در ۲۴ ساعت اول پس از جراحی رخ می‌دهد و شما برای حل این مشکل می‌توانید از روش‌های سنتی استفاده کنید.

در این موقع آرامش خود را حفظ کنید و سر خود را به طرفین و جهات مختلف بچرخانید تا با این کار هر گونه مایعی که در فک شما مانده است خارج شود. همچنین قابل توجه است که این موضوع برای زندگی شما خطری ندارد، پس بهتر است مراحل درمان را به صورت ترتیبی و با داشتن آرامش کامل انجام دهید. همچنین اگر که این مورد به صورت ادامه‌دار بود، بهتر است به متخصص جراح فک  خود اطلاع دهید.

کبودی بدن و دهان

مورد دیگری که از مشکلات اصلی جراحی فک می‌باشد کبودی پس از جراحی فک است. این مورد را می‌توان از مشکلاتی دانست که رخ داد آن طبیعی است. رخ داد این مورد به جراحی بخش‌های مختلف فک شما بستگی دارد. کبودی در ناحیه فک بالایی و چشم ها، همچنین در گونه‌های پایینی و زیر گردن دیده می‌شود. بعضاً ممکن است این کبودی در بخش‌های پایینی بدن نظیر قفسه‌ی سینه هم بوجود آید که کاملاً طبیعی است. در صورتی که این مورد برای شما دردآور و ناراحت کننده بود نگران نباشید، چرا که بعد از گذشت دو هفته به مرور زمان خوب می‌شود.

جراح فک اصفهان | از اپولیس فیشوراتوم چه می دانید ؟

باز نشدن فک

بعد از اینکه شما جراحی و عمل بر روی فک خود انجام می‌دهید.تا مدت کوتاهی شاهد مشکل و اختلال در باز کردن فک خود خواهید بود. در این زمان باید با حفظ آرامش خود مراحلی را طی کنید . تا طی چند روز این مشکل حل گردد. باز نشدن فک طبیعی است و جای نگرانی در این مورد وجود ندارد. در مرحله‌ی اول به هیچ‌عنوان سعی نکنید . که دهان خود را با استفاده از فشار و دست خود باز کنید.

بعد از گذشت دو هفته از عمل می‌توانید ورزش‌های ساده فک را شروع کنید . و به صورت روزانه ۳ الی ۴ بار فک را باز و بسته کنید. این کار باید همراه با حرکت فک به جهات مختلف باشد . تا بتوانید با انجام ورزش فک خود را آماده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *