رینوپلاستی بینی نژاد خاورمیانه

نتایج تحقیق بر روی رینوپلاستی های خاورمیانه

بینی نژاد خاورمیانه | مشخصه اصلی بینی افرادی که در خاورمیانه هستند می توان به پوست ضخیم بینی، غضروف ضعیف، نوک بینی برجسته و احتمال بیشتر تورم نوک بینی بعد از عمل اشاره کرد. هدف از این مطالعه دست یابی به برخی از تکنیک های مناسب و شناخت آناتومی بینی است که برای بهبود نتیجه جراحی در این بیماران می تواند بسیار موثر باشد.

مطالعه بر روی ۶۲۴ بیمار در خاورمیانه انجام گرفت. نتیجه ای که در این ۶۲۴ بیمار مشاهده شد، ۳۶۵ بیمار نتیجه عالی گرفتند و ۲۲۳ بیمار نتیجه تقریباً قابل قبولی گرفتند در حالی که ۳۶ بیمار از نتیجه جراحی خود راضی نبودند.

مدل و شکل بینی بستگی به پوست و غضروف بینی دارد. هم پوست و هم غضروف بینی در نتیجه جراحی بینی تاثیر گذار است. بیمارانی که در خاورمیانه بودند دارای بافت فیبرمانندی در اطراف بینی بودند که جراحی را قدری سخت تر می کند. نتیجه این جراحی در صورتی که بافت های اطراف بینی جدا شوند و در موقعیت بهتری قرار گیرند، می تواند نتیجه جراحی بینی را به مراتب موفقیت آمیزتر کند. در صورتی که برش در لایه داخلی بینی به شکل M باشد می توان شاهد چرخش سفالیک بود. همچنین تیغه بینی در این جراحی اهمیت بالایی دارد. تکنیک های دیگری برای جراحی بینی در بیماران خاورمیانه وجود دارد، تا پوست بینی بعد از جراحی به بهترین شکل ممکن باشد.

جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان 
 | رینوپلاستی بینی نژاد خاورمیانه


مطالب خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :

بینی در نژاد خاورمیانه

مشخصات بینی در افراد ساکن خاورمیانه با درجاتی متغیر ما بین بینی نژاد سفید و سیاه پوست می باشد. این نوع بینی ( بینی در نژاد خاورمیانه ) متعلق به اهالی ایران ، ترکیه ، شمال آفریقا و کشورهای عربی است. با توجه به شواهد حاصل از اکتشافات باستان شناسی امپراطوری پارس ، قوز استخوانی و افتادگی نوک بینی از صفات بارز این نوع بینی است. از ویژگی های دیگر این نوع از بینی ها می توان به استخوان های بینی پهن ، پوست نسبتا ضخیم ، ریشه بینی بالا ، انحراف تیغه میانی بینی در مواردی ، سوراخ های بینی پهن تر و گاها غیر قرینه اشاره کرد. تمامی این ویژگی ها در طی جراحی بینی در تبریز اهمیت دارند.

با در نظر گرفتن آنالیز کل صورت و احترام به ویژگی های نژادی ، اصول جراحی رینوپلاستی در این افراد شامل موارد زیر می باشد :

  1. پایین آوردن قوز استخوانی در حد مطلوب
  2. عدم بالا بردن نوک بینی از ۹۵ درجه به بالا
  3. اجتناب از فرورفتگی بارز در ناحیه خلف نوک بینی
  4. اجتناب از باریک کردن بیش از حد نوک و سوراخ های بینی

جراح فک اصفهان | نکاتی مهم برای جلسه مشاوره جراحی بینی

عمل بینی گوشتی

بینی هایی که دارای غضروف ضعیف بوده و پوست آن ها نیز از ضخامت بسیاری برخوردار است را اصطلاحا بینی گوشتی می نامند. انجام جراحی بینی گوشتی ، به علت وجود پوست ضخیم و غضروف ضعیف کمی نسبت به عمل زیبایی بینی استخوانی ، دشوارتر می باشد ؛ از این رو دریافت نتایج مطلوب از آن نیازمند دقت در انتخاب جراح بینی است.

جراحی بینی استخوانی

بینی های استخوانی ، در اصطلاح عامیانه تحت عنوان بینی های قوز دار شناخته می شوند ؛ چرا که دارای پوست نازک ، غضروف و استخوان محکم و قوز یا برآمدگی هستند. همانطور که می دانید در حالت کلی در حین انجام عمل زیبایی در بینی ، بر روی رفع ایرادات استخوان و غضروف بینی تمرکز می شود ؛ به همین علت امکان مانور بسیار بر روی بینی های استخوانی وجود داشته و نتایج بسیار مطلوبی از عمل بینی استخوانی ، دریافت می شود.

جراحی بینی یا رینوپلاستی و جایگاه آن در ایران

امروزه جراحی بینی یا رینوپلاستی یکی از متداول ترین انواع جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک شده است ، این نوع جراحی زیبایی و پلاستیک به خصوص در کشور ما طرفداران زیادی دارد. کشور ایران به عنوان پایتخت رینوپلاستی در جهان شناخته شده است. سابقه جراحی بینی در کشور ما به ۵۰ سال گذشته مربوط می شود ، و روز به روز به طرفداران آن نیز افزوده می شود.

طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده، بزرگ ترین اسکلت و استخوان بینی مربوط به منطقه خاورمیانه می شود که جراحی بینی بیشترین تغییرات را در آن ها ایجاد خواهد کرد. شاید به همین دلیل باشد که رینوپلاستی در بین مردمان خاورمیانه و به خصوص کشور ایران طرفداران زیادی دارد.

جراح بینی اصفهان | نکاتی مهم برای جلسه مشاوره جراحی بینی .

تاریخچه جراحی زیبایی بینی در ایران

یکی از اصلی ترین دلایل علاقه ایرانیان به رینوپلاستی مربوط به فرم ژنتیکی بینی و صورت آن ها و همچنین شاخص های نژادی می شود. متاسفانه بینی بزرگ با قوز استخوانی در بین ایرانیان زیاد است ، در منطقه خاورمیانه اکثر بینی ها به صورت اسکلت استخوانی و غضروفی بوده و نسبتا بزرگ است و این موضوع باعث می شود زیبایی افراد تحت تاثیر قرار بگیرد.

تاثیر بینی بزرگ بر چهره افراد

بینی بزرگ سن افراد را بیشتر از حد معمول نشان می دهد و به خصوص در خانم ها حالت چهره مردانه به آن ها خواهد داد. ولی با انجام جراحی بینی توسط بهترین جراح زیبای کل صورت افراد دچار تغییرات شده است و در واقع نتیجه و تاثیر این جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک بر افزایش زیبایی افراد با سایر جراحی های زیبایی صورت قابل مقایسه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *