تغییرات موثر چهره بعد از جراحی فک

تغییرات چهره بعد از جراحی فک

تغییرات موثر چهره بعد از جراحی فک | جراحی فک که جراحی اورتوگناتیک نیز نامیده می شود عملیاتی است که به تنظیم فک بالا (آرواره زبرین) و فک پایین (آرواره زیرین) کمک می کند. اگر فک های شما به خوبی روی هم جفت نشوند می تواند روی گاز زدن اثر گذاشته و غذا خوردن و صحبت کردن را برایتان دشوار کند.

دوره ریکاوری جراحی گاهی تا یک سال طول می کشد. به بیان کلی، پروسه درمان ناهنجاری های فک بین دو تا سه سال به طول می انجامد. اگر از شکل ظاهری فک خود به دلیل تو رفتگی یا بیرون زدگی بیش از حد رنج می برید و همین امر اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار داده و قصد دارید با جراحی فک اصفهان برای رفع این مشکل اقدام کنید در ادامه توضیحات متخصص فک، صورت، زیبایی را از دست ندهید تا با چشم اندازی آگاهانه بتوانید در ارتقا دادن چهره خود گام ارزشمندی بردارید.


مطالب خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :


جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان | جراحی تومور فک و صورت

تغییرات چهره بعد از جراحی فک

جراحی کردن فک باعث درمان ناهنجاری ها در استخوان های فک شده و استخوان ها و دندانها را تنظیم می کند. به این ترتیب عملکرد آنها بهبود می یابد. اجرای این اصلاحات می تواند به بهبود چهره و افزایش جذابیت ان منجر شود. عمل فک مشکلاتی را که باعث شده تا فک شما عقب رفته یا جلو آمده باشد و ناهنجاری هایی را در چهره بوجود آورد درمان می کند. سه نوع جراحی فک وجود دارد:

اوستئوتومی ماگزیلاری . این جراحی زمانی انجام می شود که فک بالای شما در حدی نامطلوب بیرون زده باشد. این جراحی مشکل اپن بایت یا کراس بایت را نیز درمان می کند.
اوستئوتومی مندیبولار . این جراحی زمانی انجام می شود که اندازه بیرون زدگی یا تو رفتگی فک پایین نرمال نباشد.
جراحی فک بالا و پایین . این جراحی در صورتی انجام می شود که هر دو فک دچار مشکلاتی باشند.

عمل فک پایین عقب رفته یا جلو آمده

جراحی فک را می توان برای برجسته کردن فک یا کاهش اندازه آن از طریق اضافه کردن، برداشتن یا شکل دادن به مقادیر کوچکی از استخوان فک با استفاده از لیزر یا چکش های میکرو انجام داد. در جراحی کوچک کردن فک یا جراحی کردن فک جلو آمده معمولاً استخوان از پشت فک برداشته می شود تا فک صاف تری ایجاد شده و صورت صاف تر دیده شود.

در جراحی بزرگ کردن فک یا جراحی فک عقب، حجم فک در طول یا پشت آن با استفاده از استخوان خود بیمار یا با استفاده از ایمپلنت های مصنوعی اضافه می شود. بزرگ کردن فک می تواند باعث افزایش برجستگی در فک ضعیف شده و شکل ظاهری چانه تو رفته را بهبود بخشد.

جراحی فک باید تا چه سنی انجام شود؟

تغییرات موثر چهره بعد از جراحی فک | به تصور برخی 15 سالگی برای قرار گرفتن تحت این جراحی بسیار کم است. البته فاکتورهای متعددی در خصوص سن مناسب و تعیین زمان صحیح برای جراحی وجود دارد. به طور کلی 95درصد دختران یک سال بعد از اولین سیکل قاعدگی به رشد کامل خود می رسند. رشد پسران دیرتر از دختران کامل می شود و دوره رشد پسران در مقایسه با دختران اغلب طولانی تر است. معمولاً پسران بعد از 18 سالگی به رشد کامل می رسند.

برخی بیماران نیز در دهه های بالای زندگی خود اقدام به درمان جراحی فک در تهران را می کنند. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث شده است آنها فرصت و شانس بهره مند شدن از مزایای جراحی در جوانی را از دست بدهند. جنبه های روانی اجتماعی گاهی بعنوان فاکتورهای بیرونی در فرد ایجاد انگیزه می کند تا برای رفع ایراد ظاهری تحت درمان قرار گیرد. البته نمی توان سن را یک شاخص مطلق در تعیین زمان مناسب برای جراحی دانست چرا که گاهی برخی افراد که در حال سپری کردن دهه پنجم زندگی خود هستند از فردی که در دهه سوم زندگی به سر می برد سالم ترند. به طور کلی برخورداری از سلامت جسمی خوب می تواند به عنوان یک عامل تعیین کننده در زمان مناسب برای جراحی تلقی شود.

جراح بینی اصفهان | مراقبت های لازم برای جراحی های حفره دهان

آیا جراحی کردن فک باعث منظم شدن دندان ها می شود؟

جراحی فک می تواند در صورت نامنظم بودن دندان ها به قرار گرفتن آنها روی یک چیدمان منظم کمک کند. جراح زیبایی صورت با کمک اورتودنتیست، فک و دندان ها را در موقعیت مناسب قرار داده و مشکلاتی از قبیل اوربایت (overbite)، آندربایت (underbite)، کراس بایت (crossbite) یا اپن بایت (openbite) را درمان می کند. منظم کردن دندان ها با استفاده از عمل فک می تواند باعث راحت تر شدن جویدن و گاز گرفتن شده و بسته شدن طبیعی تر فک را به همراه دارد.

آیا برش های جراحی فک دیده می شوند؟

با توجه به اینکه تمام برش ها در داخل دهان ایجاد می شوند تنها خود شما میتوانید آنها را در داخل دهان تان حس کنید. اگر فک در موقعیت جدید قرار گرفته باشد از پیچ یا نوارهای لاستیکی برای محکم کردن فک در محل خود استفاده می شود. این پیچ ها دائمی بوده و به مرور زمان در فک تلفیق می شوند.

ورزش صورت برای تقویت فک

هر چند برخی مقالات مدعی هستند که انجام ورزش های فک بالا و پایین می تواند به داشتن فک مخروطی شکل کمک کند ولی هیچ روشی مانند جراحی فک نمی تواند بعنوان یک روش موثر در خلق نتایجی آشکار عمل کند.

آیا جراحی فک دردناک است؟

تغییرات موثر چهره بعد از جراحی فک | بیماران مختلف تجربه های متفاوتی از درد ناشی از جراحی فک دارند ولی در اکثر آنها درد کمتر از آن چیزی است که انتظار دارند. یکی از عوارض جانبی بعد از جراحی بی حسی است و همین امر به کاهش درد کمک می کند. برخی بیماران به مدت یک هفته بعد از عمل از داروهای مسکن استفاده می کنند.

در طول جراحی فک چه بخوریم؟

تغییرات موثر چهره بعد از جراحی فک | جراح دستورالعمل هایی را در خصوص رژیم غذایی اندکی متفاوت در دوره بهبود که از نوارهای لاستیکی و سیم در دهان استفاده می شود توصیه می کند. در طول دوره بهبود بیماران باید از انجام فعالیت های فیزیکی سنگین و رفتارهای ریسکی اجتناب کرده و طبق برنامه زمانبندی شده برای ویزیت شدن به بهترین دکتر جراحی فک اصفهان مراجعه کنند.

فاز بهبود اولیه حدوداً شش هفته است و در این دوره بیمار می تواند دامنه حرکات فک را در دامنه ای نرمال انجام دهد. البته بهبود کامل بین 9 تا 12 ماه طول می کشد و در این مدت بی حسی و تورم جزئی دور از انتظار نخواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *