بینی ایده آل چه خصوصیاتی دارد ؟

ویژگی یک بینی ایده آل چیست؟

بینی ایده آل | بینی که “ایده آل” قلمداد می شود ، با سایر ویژگی های مطلوب صورت مطابقت دارد. درک ما از زیبایی کمک می کند تا آنچه را که شکل ایده آل برای بینی زنانه یا مردانه محسوب میشود را تعریف کنیم. همچنین همیشه کمی عنصر هنری نیز وجود دارد ، بنابراین معنای ایده آل همیشه نمی تواند به تنهایی در خطوط و اعداد ساده گنجانده شود. در این مقاله به طرح این موضوع میپردازیم بینی ایده ال ,ویژگی یک بینی ایده آل چیست ؟

هنرمندان و جراحان پلاستیک به طور یکسان می توانند با مطالعه زیبایی و چهره هایی که از نظر جهانی زیبا به نظر می رسند ، برخی از دستورالعمل ها یا نسبت هایی را ارائه دهند که بیانگر ایده آل زیبایی است. هنرمندان مدت هاست که مطالعات زیبایی شناسی را انجام داده اند و امروزه جراحان بینی نیز باید به طور مشابه زیبایی را بفهمند تا بتوانند تغییراتی را ایجاد کنند که می تواند زیبایی بیماران خود را تقویت کنند.


مطالب خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :


جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان | تغییرات موثر چهره بعد از جراحی فک

معیار ها و ارزیابی بینی ایده آل زیبا

معیار های زیادی برای تجریه و تحلیل ابعاد بینی و تناسب بینی با دیگر قسمت های صورت ، وجود دارد. در تجزیه تحلیل بینی و بینی زیبا ، گرفتن عکس های استاندارد از زاویه تمام رخ و نیم رخ در خانم ها بدون داشتن هیچ گونه آرایشی در صورت لازم است .بهتر است عکسها در نور طبیعی گرفته شوند و سر، هنگام عکس گرفتن کج نباشد زیرا آنالیز را مشکل کرده و گاهی باعث خطا در اندازه گیری ابعاد می شوند. سپس بر روی عکسها، بینی خود را بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

نمای تمام رخ

از آنجایی که ﺑﯿﻨﯽ ﮐﺎﻧﻮن ﻣﺮﮐﺰی ظﺎھﺮ ﺻﻮرت اﺳﺖ و در ﺧﻂ وﺳﻂ ﯾﮏ ﺳﻮم ﻣﯿﺎﻧﯽ ﺻﻮرت ﻗﺮاردارد. ﺗﻐﯿﯿﺮات اﻧﺪک در ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺑﯿﻨﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺟﺮاﺣﯽ ﭘﻼﺳﺘﯿﮏ ﮔﺎھﯽﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮﺟﺐ بهبودی ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺎدی در ﺗﻌﺎدل ﺻﻮرت ﺷﻮد. ﺑﯿﻨﯽ اﯾﺪه آل ﺑﺎﯾﺪ طﺒﯿﻌﯽ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺑﺮﺳﺪ و درﺗﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻗسمت های اطﺮاف ﺑﺎﺷﺪ وﺗﻮﺟﻪ را ﺑﻪ ﺧﻮدش ﺟﻠﺐﻧﮑﻨﺪ.

اگر بخواهیم بینی را از نمای تمام رخ بررسی کنیم و مورد تجزیه تحلیل قرار دهیم ، صورت را به پنج قسمت مساوی تقسیم می کنیم که پهنای بینی باید یک پنجم صورت را شامل شود ، اگر بینی شما در یک پنجمِ میانی صورتتان قرار دارد از نظر پهنا در سایز مناسبی است .معیار دیگری که می توان به وسیله آن پهنای بینی را مورد بررسی قرار داد این است که از گوشه داخلی چشم دو خط فرضی و عمودی رسم کنیم که پهنای بینی باید بین این دو خط فرضی قرار گیرد.

قانون یک پنجم: صـورت را میتوان با استفاده از پهنای چـشـم بـه عـنـوان واحـد اندازه گیری به ۵ قسمت مساوی تقسیم کرد. یک صورت ایده آل به اندازه ۵ چشم پهنا دارد.

جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان | بینی ایده آل

نمای نیم رخ بینی

زمانیکه یک خط فرضی به سمت نوک بینی رسم کنید و خط دیگر را از نوک بینی به آن متصل نماید ، زاویه به دست آمده حاصل از بر خورد این دو خط باید بین ۳۰ تا ۴۵ درجه باشد. به علاوه زاویه ای که بینی با صورت می سازد اگر بین ۳۰ تا۴۰ درجه باشد مناسب است و در ایده آل ترین حالت این زاویه به ۳۶ درجه نزدیک میباشد.برای یک بینی زیبا زاویه بین بینی و لب ها در خانم ها باید ما بین ۹۵ تا ۱۰۵ درجه و برای آقایان بین ۹۰ تا ۹۵ درجه باشد .زاویه ای که پیشانی با بینی می سازد باید بین ۱۱۵ تا ۱۳۵ درجه باشد .

بینی زیبا از نمای زیر

نمای بینی از زیر باید به شکل مثلث به نظر برسد ، اگر ارتفاع این مثلث را به سه قسمت مساوی تقسیم کنیم ، سوراخ های بینی باید دو سوم اولیه را تشکیل دهند.

پشت بینی

اگر فاصله بین مردمک چشم ها را به صورت یک خط افقی تجسم کنیم و وسط این خط فرضی را یک نقطه روی بینی در نظر بگیریم ، فاصله این نقطه تا نوک بینی در خانم ها و آقایان متفاوت است به طوری که این فاصله باید در خانم ها قوسی داشته باشد که این قوس باید حداکثر حدود ۲ میلی متر با خود بینی فاصله داشته باشد و برای آقایان باید روی خط باشد.

جراح بینی اصفهان | جلوگیری از تغییر نوک بینی و افتادگی آن

 

ویژگی های یک بینی ایده آل چیست؟

یکی از بزرگ‌ ترین چالش‌هایی که جراحان با آن روبرو هستند، برآورده کردن خواسته‌ های بیماران از جراحی بینی است. سوالی که اکثر بیماران قبل از جراحی می پرسند، این است که یک بینی زیبا چه خصوصیاتی دارد؟ اکثر بیماران می خواهند بدانند، آیا قاعده خاصی برای تغییر چهره از طریق جراحی بینی وجود دارد؟

از آنجایی که هر فردی دارای یک چهره منحصر به فرد است، اغلب مشخص کردن ویژگی های بینی که متناسب یک چهره خاص باشد، بسیار سخت می شود. به طور کلی، چند فاکتور وجود دارد که اکثر مردم مایل به تغییر آن هستند. پزشکان به عنوان یک نقطه مرجع از آن ها جهت ایجاد بینی زیبا استفاده می کنند. ویژگی های زیر برای داشتن بینی زیبا و طبیعی در نظر گرفته می شوند:

۱- عرض بینی زیبا ، نازک است

اکثر افراد دوست دارند، بینی شان نازک باشد. بنابراین، باریک کردن عرض کلی بخش مهمی از جراحی بینی است. اما نباید فراموش کرد که بینی نازک لزوماً به معنای یک بینی زیبا و استاندارد نیست. اکثر افرادی که مایل به جراحی زیبایی بینی هستند، فکر می کنند که اگر بینی باریکی داشته باشند، ظاهر چهره آن ها زیباتر خواهد شد. بینی بزرگ اما زیبا و متناسب نسبت به بینی کوچک و ناهماهنگ تاثیر بیشتری بر زیبایی صورت شما خواهد داشت.

۲- نوک بینی تیز و کشیده

یکی دیگر از ویژگی هایی که برای داشتن بینی زیبا مد نظر قرار می گیرد، نوک بینی بعد عمل به صورت ایده آل و استانداردی است که کمی تیز و کشیده باشد. بسیاری از افراد پوست بینی ضخیم دارند، از همین رو نوک بینی آنها گردتر است. بنابراین یکی از اهداف رینوپلاستی نازک کردن نوک بینی از طریق برداشت غضروف های اضافی روی آن است. البته همیشه نازک کردن و تغییر شکل ساختار نوک بینی با حذف غضروف ها انجام نمی شود، گاهی لازم است غضروف های نازک روی بینی تقویت شوند به همین دلیل پزشک از پیوند غضروف به صورت طبیعی یا به صورت مصنوعی استفاده خواهد کرد.

جراح فک اصفهان | جراحی فک صورت کشیده ...

۳- عدم برآمدگی روی سطح بینی زیبا

برآمدگی های روی بینی شبیه آکنه و جوش هستند که بسیار بد به نظر می رسند. فیلرها و تزریقات پوستی ممکن است به حل موقت این مشکل کمک کنند، اما بسیاری از بیماران برای برداشتن قوز بینی و انحنای پشتی بینی باید اقدام به جراح می کنند.

۴- سوراخ‌های بینی متقارن و کوچک

سوراخ ‌های بینی به پردازش هوا در ریه‌ ها کمک می کنند، اما علاوه بر آن نقش مهمی در زیبایی ظاهری چهره دارند. آلار پلاستی، یک روش جراحی بینی است که ممکن است به ایجاد سوراخ های کوچکتر یا متقارن تر کمک کند. البته اگر سوراخ های نامتقارن به دلیل انحراف بینی ایجاد شده باشند، پزشک ممکن است عمل انحراف بینی همراه با زیبایی را برای شما در نظر بگیرد. این عمل علاوه بر رفع انحراف تیغه بینی و مشکلات ناشی از آن به زیبایی هر چه بهتر بینی نیز کمک خواهد کرد.

۵- زاویه صحیح بین نوک بینی و لب

یک معیار اساسی برای تعیین یک بینی زیبا و ایده آل، زاویه بین پایه بینی و لب بالایی است. اندازه این زاویه در زنان و مردان متفاوت است. به عنوان مثال، زاویه بین بینی و لب بالایی در زنان باید چیزی حدود ۹۵ تا ۱۰۵ درجه باشد. این میزان برای مردان ۹۰ تا ۹۵ درجه است.

جراح بینی اصفهان | بروز آفت دهان بعد از عمل بینی

۶- برابر بودن ارتفاع بینی با پهنای آن در حالت نیم رخ

اگر به حالت نیم رخ در مقابل آینه قرار بگیرید، ارتفاع بینی باید با پهنای بینی‌تان مساوی باشد. این یکی از فاکتورهایی است که برای برآورد زیبایی بینی زیبا در تمام بازیگران و مدل ها در نظر گرفته می شود. بنابراین اگر به دنبال کوچک کردن سایز بینی خود هستید، مراقب باشید تا این تناسب بین ارتفاع و پهنای بینی نادیده گرفته نشده و بینی به صورت غیر طبیعی کوچک نشود.

۷- تناسب و هماهنگی بینی با کل چهره

آخرین نکته که نباید از اهمیت آن برای داشتن بینی ایده آل  و زیبا غافل شد، هماهنگی بینی با دیگر اجزای صورت است. اگر می خواهید یک بینی عالی داشته باشید و زیبایی چهره خود را دو چندان کنید، باید نقص های دیگر صورت را نیز مورد توجه قرار داد و نسبت به ترمیم و بهبود آنها نیز اقدام کرد، در غیر این صورت رینوپلاستی تفاوت زیادی ایجاد نمی کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *