با ضرب دیدگی بینی عمل شده چه باید کرد ؟

 .ضرب دیدگی بینی عمل شده

ضرب دیدگی بینی عمل شده | همان طور که می دانید، پس از جراحی بینی باید نسبت به مراقبت از آن بیشتر احساس مسئولیت کنید تا بتوانید از وارد شدن ضربه و آسیب های جدی به آن پیشگیری نمایید. چون آسیب ها قابل پیش بینی نیستند و امکان دارد پس از جراحی یا قبل از آن، برای هر فرد به وجود بیایند. پس فرقی ندارد که بینی خود را عمل کرده باشید یا خیر.

اما نکته ای که در این میان وجود دارد، آن می باشد که با انجام جراحی و دستکاری بینی، احتمال دارد در صورت وارد شدن ضربه ملایم بر آن هم دچار آسیب دیدگی جدی شود، در حالی که بینی های عادی از این گونه ضربه ها صدمه چندانی نخواهند دید. ولی بینی جراحی شده احتمالا به مشکلات جدی تری دچار خواهد شد. بنابراین کسانی که تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته اند، در این موقعیت ها باید راهکارهای لازم را یاد بگیرند تا قادر باشند از ایجاد برخی واکنش های جدی تر پیشگیری نمایند.

حتی ممکن است با انجام مراحلی که در بالا عنوان کردیم، از شدت جراحات و آسیب دیدگی خود کم کنند. البته در هر صورت باید پس از ضرب دیدگی و ایجاد علائم آن، فورا به پزشک مراجعه کنید تا بتوانید به کمک پزشکانی مانند دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان ، سریعا مشکل خود را از ریشه حل کنید.

جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان | 
 چطور متوجه پولیپ بینی خود بشویم ؟


همراه ما باشید با مطالب آموزنده و پیشنهادی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :


در صورت وارد شدن ضربه به بینی، چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر به بینی شما ضربه ای وارد شود و علائم زیر در آن ظاهر شود، باید سریعا خود را به پزشک متخصص برسانید که عبارتند از:

  1. تورمی که تا چند روز ادامه دار باشد.
  2. شکل و فرم بینی عوض شود یا صدایی از آن شنیده شود. مثل صدای شکستگی و خرد شدن
  3. دچار درد مداوم شوید که به تدریج شدید شود.
  4. زمانی که تورم بینی بهبود پیدا کرد، راه تنفس از بینی دچار اختلال شود.
  5. به طور پیوسته خون دماغ شوید.
  6. علائمی مثل تب یا لرز

اما اگر بعد از وارد شدن ضربه به بینی نشانه هایی مانند زیر مشاهده کردید، باید خود را به نزدیک ترین مراکز درمانی و اورژانس برسانید یا با شماره تلفن ۱۱۵ تماس بگیرید. این نشانه ها عبارتند از:

  • خونریزی شدید که طور پیوسته ادامه دار باشد.
  • تنفس سخت
  • ایجاد شدن زخم باز و بزرگ روی بینی یا نواحی اطراف آن
  • فرو رفتن خرده شیشه و سایر موارد این چنینی در بینی
  • اگر علائمی مانند علائم زیر مشاهده کردید، احتمالا نمایانگر آسیب مغزی می باشد .

در ضمن اگر علائمی مانند علائم زیر مشاهده کردید، احتمالا نمایانگر آسیب مغزی می باشد که در این صورت باید مراقبت های فوری روی شما انجام بگیرد. این نشانه ها عبارتند از:

  1. اگر مایعی شفاف که با آب بینی تشابه داشته باشد، از بینی شما خارج شود. این ترشحات قطعا با ترشحات عادی بینی شما متفاوت خواهد بود.
  2. سردرد شدید
  3. تاری دید
  4. از دست رفتن هوشیاری
  5. صحبت کردن یا حرکت سخت شود.
  6. حافظه خود را از دست بدهید و به حالت گیجی برسید.
  7. تشنج

جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان |   نکاتی مهم برای جلسه مشاوره جراحی بینی

چه مدت زمانی بعد از جراحی بینی، بینی عمل شده در برابر ضربه های احتمالی مقاوم تر می شود؟

زمانی که ۳ماه از جراحی شما گذشت، بینی شما، فرم قدرتمندتری به خود می گیرد. برای همین اگر در طول روز ضربه و صدمه ای به آن وارد شد که شدت پایینی دارند و بسیار خفیف هستند، بینی شما همچنان مقاومت خود را از دست نمی دهد. اما در صورت وارد شدن ضربات شدید و آسیب های جدی، قطعا بینی شما متحمل صدمات زیادی می شود. چون هنوز به اندازه یک بینی عادی بهبود پیدا نکرده است و به اصطلاح جای استخوان ها سفت نشده است.

همان طور که می دانید، ۶ ماه تا یک سال زمان لازم است تا تورم بینی به طور کامل برطرف شود و استخوان ها و غضروف در محل درست خود قرار بگیرند. به عبارتی در این بازه زمانی، بینی شما جا افتاده تر می شود.

پس ۳ماه پس از عمل بینی برای مقاومت در برابر ضربات شدید، بسیار زود است و احتمال آسیب دیدگی در این مدت زمان نیز بالا می باشد. همچنین اگر به شما ضربه ای وارد شد که موجبات نگرانی شما را فراهم آورد، بهتر است به جراح بینی خود مراجعه کنید و در رابطه با موضوع پیش آمده با او صحبت کنید. با انجام این کار، هم متوجه اثرات ناشی از ضربه ها به بینی خواهید شد و هم خیال خود را از بابت سلامت این عضو حساس راحت خواهید کرد.

بهتر است بدانید که بینی جراحی شده در قیاس با بینی سابق شما، از حساسیت شدیدتری برخوردار می باشد و احتیاج به مراقبت بیشتر در مقابل ضربات و آسیب های احتمالی دارد. در ضمن بهتر است بدانید که پس از ضربه خوردن به بینی، نباید آن را زیاد دستکاری کنید چون ممکن است شرایط از چیزی که هست بدتر شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *