تغییرات تنفسی و تاثیر بر ورزش بعد از عمل بینی

تغییرات تنفسی و تاثیر آن بر روی ورزش بعد از عمل بینی

تغییرات تنفسی بعد از عمل بینی | نکته ای که بعد از عمل متوجه آن می شوید ، متفاوت شدن وضعیت تنفس شما می باشد. معمولاً ورزش کردن با بینی که تورم آن حداقل تا شش ماه ماندگار است ، ایده خوبی به نظر نمی رسد. با فروکش کردن تورم ، تنفس شما کیفیت بهتری پیدا می کند. همین امر بر روی کیفیت ورزش بعد از عمل زیبایی بینی تاثیر مثبتی بر جای می گذارد.

نگران ورم بینی در زمان ورزش بعد از جراحی بینی نباشید. وقتی بعد از عمل دوباره ورزش کردن را از سر می گیرید ، ممکن است تورم در ابتدای فعالیت ورزشی اتفاق بیافتد. البته زمانی که سیستم لنفاوی و خونرسانی به بینی به شرایط نرمال خود باز می گردد ، تجربه کردن تورم نیز در زمان ورزش کردن ، کمتر می شود. تکنیکی که جراح بینی شما برای اجرای فرایند جراحی مورد استفاده قرار می دهد در این میان ایفای نقش می کند. فرایند جراحی به روش بسته ، حداقل اختلال را در سیستم لنفاوی ایجاد می کند و این به معنی محدود بودن تورم ، سرعت گرفتن ریکاوری و بازگشت به حالت نرمال بعد از چند هفته می باشد.

عمل به روش باز ، یک فرایند جامع است که گاهی گرافتینگ نیز در طول آن انجام می شود و کانال های لنفاوی درگیر شده و درجه تورم بیشتر خواهد بود. حتی در طول ورزش بعد از عمل بینی ، ممکن است آبریزش بینی را نیز تجربه کنید. این حالت نیز بعد از مدتی به شرایط نرمال خود باز می گردد. علت این است که بینی هنوز با شرایط جدید خود سازگار نشده است.

جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان |  ورزش و جراحی بینی


همراه ما باشید با مطالب آموزنده و پیشنهادی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :

زمان مناسب برای مصرف مکمل های ورزشی

افرادی که در کنار رفتن به باشگاه از مکمل های ویتامینه و پروتئینه ورزشی استفاده می کنند. برای مصرف آن ها بعد از عمل بینی ، حداقل بایستی 48 ساعت از جراحی گذشته باشد. اما پیشنهاد بهتر در این زمینه این است که همزمان با آغاز فعالیت های ورزشی و رفتن به باشگاه ، مصرف مکمل ها را نیز آغاز نمایید.

ورزش ها رزمی بعد از جراحی بینی

اگر در حوزه ورزش های رزمی مثل بوکس فعالیت دارید ، بایستی پس از عمل مراقبت های لازم را به عمل آورید. ورزش ها مبارزه ای بینی افراد را به میزان بیشتری در معرض خطر قرار می دهد. این دست از ورزشکاران تا زمانی که بافت های جراحی شده به ترمیم و بهبودی کامل نرسیده اند ، یعنی حداقل 6 هفته ، نباید فعالیت های ورزشی خود را آغاز نمایند. توجه داشته باشید که در مراقبت های بعد از جراحی بینی ذکر می شود که برای شرکت در مسابقات ورزشی خود بایستی محافظ استفاده کنند.

جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان | انجام ورزش های هوازی بعد از جراحی بینی

وزنه برداری بعد از عمل بینی

قوانین بالا برای ورزش های قدرتی از قبیل وزنه برداری بعد از عمل دماغ نیز مصداق دارد. شما باید عضویت خود را در کلوپ ورزشی وزنه برداری برای چند هفته به تعویق بیاندازید تا بدن شما بهبود پیدا کرده و فشار ناشی از بلند کردن وزنه و بالا رفتن فشار خون ، پیامد های منفی را بر روی نتیجه زیبای جراحی شما بر جای نگذارد.

ورزش پیلاتس پس از رینوپلاستی

در تمرینات پیلاتس ، تمرکز اصلی حرکات بر تقویت ماهیچه های مرکزی است و با توجه به این که نوع حرکات آرام و تدریجی هستند ، فشار چندانی را به بدن وارد نمی سازند. از این رو میتوان این فعالیت را در برنامه ورزش بعد از جراحی بینی قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *