تغییر شکل پل بینی بعد از عمل

تغییر شکل پل بینی بعد از عمل

فرورفتگی پل بینی بعد از عمل

عمیق شدن پل بینی نشانه چیست؟ یکی از عوارض سپتوپلاستی یا رینوپلاستی، تغییر شکل بینی است.

هنگامی که غضروف سپتوم بیش از حد از بین می‌رود یا به غضروف تیغه بینی آسیب می‌رساند که ناشی از اشتباهات یا عوارض جراحی است‌، ممکن است دچار فرورفتگی پل بینی بعد از عمل ‌شویم. این عارضه ناگوار می‌تواند شکل و عملکرد بینی بیمار را تغییر دهد و برای ترمیم نیاز به جراحی بیشتری دارد.

سایر عوارض احتمالی سوراخ شدن تصادفی در سپتوم، هماتوم یا عفونت‌های ناشی از جراحی زیبایی بینی است که می‌تواند ساختار بینی را ضعیف کرده و باعث فرورفتگی پل بینی بعد از عمل شود.

برآمدگی پل بینی بعد از عمل

برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل، در بین ۵ تا ۱۰ درصد از بیمارانی که کاهش برآمدگی داشته‌اند، از عوارض غیرقابل‌پیش‌بینی عمل بینی است. آن‌ها می‌توانند برای اصلاح برآمدگی اقدام کنند.

اصلاح برآمدگی پل بینی بعد از عمل، در مقایسه با برآمدگی اولیه جزئی است و نیازی به نگرانی در این مورد نیست. بیمارانی که آن را به عنوان یک مشکل محسوس می‌دانند، می‌توانند با انجام جراحی تجدید‌نظر آن را برطرف کنند.

دکتر بهنام خرمی ، جراح بینی اصفهان – جراح فک اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید.

آیا دکتر جراحی بینی شما می تواند مشکلات برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل را کنترل کند؟

برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل، خارج از کنترل دکتر گوش و حلق و بینی است. این بدان معناست که جراح شما نمی‌تواند در طول عمل کاری برای جلوگیری از اصلاح برآمدگی انجام دهد. اگر جراح شما قبل از جراحی احتمال این موضوع را به شما اطلاع دهد، تعجب نکنید.

برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل، بخشی از بهبودی پس از جراحی بینی است.

برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل، ممکن است بخشی از بهبودی پس از عمل بینی باشد. هنگامی که برجستگی‌های روی بینی در جراحی تراشیده می‌شوند، استخوان تحریک می‌شود. دقیقاً مانند ترمز کردن استخوان در بدن است. هنگامی که استخوان شکسته شروع به بهبود می‌کند، ابتدا پینه در حال شکل‌گیری است. بعد از چند ماه کوچکتر می‌شود تا زمانی که استخوان صاف شود. بنابراین، نیازی به نگرانی در مورد برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل، نیست. شما باید حداقل ۶ ماه بعد از عمل جراحی صبر کنید. بعد در صورت نیاز با مشورت پزشک اقدام کنید.

 


مطالعه بیشتر:

انواع پل بینی

پل بینی

از بین بردن و کاشت پل بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *