در مورد بینی خوکی چه میدانی؟

در مورد بینی خوکی چه میدانی؟

بینی خوکی یا سربالا

در صورتی که اندازه بینی برای چهره افراد بسیار کوتاه باشد، به آن بینی خوکی گفته خواهد شد. دلیل این نام‌گذاری این است که، در واقع نوک بینی در این نوع از بینی‌ها بیش از حد سربالا بوده و شکل خوکی به خود گرفته است.

بینی خوکی

بنابراین افراد با نوک بینی سربالا و خوکی شکل دارای اعتماد به نفس بسیار پایینی هستند و درصدد رفع و اصلاح بینی خود هستند. جای نگرانی نیست، چون امکان اصلاح این نوع از بینی‌ها با انجام جراحی بینی خوکی وجود دارد.

در صورتی که نوک بینی به دلیل کم بودن فاصله بین پایه و نوک بینی بیش از حد رو به بالا باشد، بینی به فرم خوکی شکل درآمده و به آن بینی خوکی گفته می‌شود. به طور کل بینی‌ها یا به صورت فانتزی و یا به صورت طبیعی جراحی خواهند شد. که در جراحی بینی طبیعی مشکلات بینی مانند قوز بینی، انحراف تیغه بینی و … را اصلاح خواهند کرد، و در جراحی فانتزی عمل زیبایی هم طبق خواسته‌‌ی متقاضیان بر روی بینی انجام خواهد شد.

در صورتی که در جراحی فانتزی غضروف بینی بیش از حد برداشته شود، نوک بینی بیش از حد بالا رفته و همین امر موجب خوکی شکل شدن بینی خواهد شد. برخی افراد هم خود متقاضی بینی خوکی شکل و بیش از حد سربالا هستند. که باید به این نکته توجه داشته باشند، این نوع بینی علاوه بر زیباتر نکردن بینی به دلیل کوچک شدن بیش از حد موجب بروز مشکلات تنفسی نیز خواهد شد.

در مورد بینی خوکی چه میدانی؟ | جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان

دکتر بهنام خرمی ، جراح بینی اصفهان – جراح فک اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید.

عوارض بینی خوکی و سربالا

  1. ایجاد مشکل در تنفس افراد
  2. جلوه‌ای غیرطبیعی
  3. ظاهر نامناسب بینی
  4. جراحی ثانویه
  5. عفونت، خونریزی پس از جراحی ثانویه
  6. از بین رفتن غضروف و پوست قسمت پایینی بینی بیش از اندازه
  7. نمایان شدن سوراخ‌های بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی خوکی

  • انتخاب جراح بینی با تجربه و مهارت بالا
  • ارزیابی طول بینی توسط جراح
  • بازگو کردن تمام انتظارات از جراحی به جراح
  • توضیح عمل و نتایج آن به طور شفاف توسط جراح به مراجعه کننده
  • معاینه و بررسی برطرف شدن ورم بینی و همینطور شل بودن پوست بینی برای عمل توسط جراح
  • مشاوره با پزشک متخصص
  • اعتماد کامل به جراح
جراحی بینی خوکی و اصلاح آن

غضروف‌های نوک بینی در عمل بینی خوکی نباید استحکام خود را از دست داده و به اصطلاح بیش از حد در زمان جراحی بینی خارج شود. چرا که موجب ایجاد فرورفتگی نوک بینی و دو طرف بینی خواهد شد. هم‌چنین ممکن است موجب افتادگی نوک بینی شود. بنابراین مهارت و تجربه جراح بینی از اهمیت ویژه‌ای برای جراحی بینی خوکی برخوردار است. بهترین زمان برای ترمیم و جراحی بینی خوکی پس از برطرف شدن ورم بینی ناشی از جراحی اولیه بینی، و همینطور زمانی که پوست بینی شل است، می‌باشد. و در صورتی که پوست بینی جمع شود ایجاد تغییرات بر روی بینی مشکل خواهد بود. به توصیه جراحان بینی بهترین زمان به طور معمول یک سال پس از جراحی قبلی است.

در این جراحی برای اصلاح نوک بینی سربالا که به دلیل از بین رفتن غضروف بینی ایجاد شده است، از غضروف‌های گوش و یا دنده برای جایگزینی غضروف از دست رفته استفاده خواهند کرد. و با این شیوه غضروف‌های ضعیف شده بینی را قوی و مستحکم خواهند کرد.

 

صفحه ی دکتر بهنام خرمی را در کلینیک 24 مشاهده نمایید.


مطالب پیشنهادی سایت دکتر بهنام خرمی (بهترین جراح بینی اصفهانجراح فک اصفهان):

جراحی بینی خوکی

جراح بینی خوکی(سربالا بودن زیاد بینی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *