آناتومی جراحی برای بینی های آسیایی

آناتومی جراحی برای بینی های آسیایی

آناتومی بینی های آسیایی | ناحیه رویه بینی که شامل پوست و بافت های نرم است بر روی استخوان بینی قرار دارد. این پوست ناحیه خارجی بینی را پوشش می دهد و بافت لایه رویی بینی از ۵ لایه تشکیل می شود. این لایه ها شامل پوست، لایه چربی سطحی، لایه فیبرو-ماهیچه ای، لایه های چربی عمیق، پریکوندریوم یا پریوستروم.

لایه رویی در بینی های آسیایی ها به نوعی است که لایه چربی ضخیمی دارند و در نتیجه لایه رویی بینی چرب تر است و لایه فیبرو- چربی عمیق تری دارند. بنابراین انعطاف پذیری لایه رویی بینی در این بیماران باید حتماً مدنظر قرار گیرد و بررسی شود. ضخامت و جنس و انعطاف پذیری لایه رویی بینی از مشخصه هایی است که باید قبل از جراحی رینوپلاستی مورد بررسی دقیقی قرار گیرند.

به دلیل قرار گیری لایه اپیدرم، درم و پوست زیر جلدی که در این ناحیه قرار دارند، ممکن است جراحی و کار کردن بر روی ناحیه رویه بینی برای جراح مشکلاتی ایجاد کند. اینکه لایه رویی چه مقدار ضخامت داشته باشد و کلفت یا نازک باشد، اهمیتی ندارد و آنچه اهمیت دارد خاصیت الاستیسیته و یا انعطاف پذیری پوست است. بنابرانی در صورتی که بر روی بینی بیماری کار می شود که پوست نازکی دارد، پوست و بافت های نرم را باید یک جزء در نظر گرفت.


مطالب خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :


جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان  | آناتومی جراحی برای بینی های آسیایی

پوست و ماهیچه بینی در افراد آسیایی

پوست بینی در نوک بینی ضخیم تر است که باعث می شود بینی شکل خود را حفظ کند. به همین دلیل تغییر شکل نوک بینی در رینوپلاستی مقداری دشوار است. بنابراین بررسی و ارزیایی دقیق پوست بینی در جراحی بینی افراد آسیایی اهمیت زیادی دارد تا کیفیت پوست تشخیص داده شود. مشخصات لایه رویی بینی در افراد مختلف متفاوت است و حتی در نواحی مختلف بینی این لایه می تواند خصوصیات متفاوتی داشته باشد. پوست بینی زمانی که انعطاف پذیری آن پایین باشد ضخیم تر است. در هر صورت پوست در ناحیه نوک بینی ضخیم تر می شود.

ماهیچه بینی آسیایی ها هم خصوصیات منحصر به فردی دارند که جراح برای انجام جراحی لازم است که آن ها را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد. در برخی موارد ماهیچه های بینی کوتاه هستند که نیاز است مقداری بلند تر شوند. تمامی این بررسی ها در جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی انجام می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *