اقدامات لازم بعد از جراحی اتوپلاستی

فعالیت :

هنگام خواب زیر سرتان 3 ـ 2 بالش قرار دهید تا سرتان بالاتر بیاید. لطفا از خم شدن، بار سنگین بلند کردن، تقلا کردن، خودداری کنید. اگر کودک خردسال دارید، مستقیما آنرا را از روی زمین بلند نکنید. توصیه می شود تا یک هفته رانندگی نکنید چون پوشش روی گوش، شنوایی شما را کاهش می دهد و از انعکاس و عکس العمل سر و گردن می کاهد. حداقل یک هفته مرخصی بگیرید.

رژیم غذایی :

رژیم خود را با مایعات شروع کنید و به تدریج به سمت غذای معمول خود حرکت کنید.

مراقبت از زخم ها :

4 ـ 3 روز بعد از جراحی پوشش سر را خشک و دست نخورده نگه دارید. می توانید حمام کنید ولی سر خود را خیس نکنید ممکن است از زیر پانسمان شما چند قطره خون بیاید اما نگران نباشید .

داروها:

در صورت لزوم از مسکن ضد درد استفاده کنید. بیماران بیشتر ناراحتی دارند تا درد. عوارض جانبی مسکن ها عبارتند از استفراغ و یبوست. مسکن را با غذا بخورید تا از استفراغتان کاسته شود. اگر یبوستتان خوب نشد از ملین استفاده کنید. لطفا به خاطر داشته باشید : تورم، کوفتگی و بی خوابی ازعوارض جراحی زیبایی گوش می باشند و با پیشرفت بهبودی از شدت آنها کاسته می شود. داشتن یک همراه بالغ و مسئولیت پذیر و انجام فعالیت های روزانه ذکر شده تا 3 روز بعد از عمل شدیدا توصیه می شود.

نتیجه نهایی :

خوابیدن تورم و بهبود پوست صورت فرآیندی زمانبر و طولانی است و خوب شدن اینها طول می کشد. اغلب بیماران معمولا یک هفته بعد از عمل به سر کار خود باز می گردند. ما به شما 2 هفته استراحت و مرخصی را توصیه می کنیم ولی این مدت می تواند با توجه به حساسیت فرد بیشتر شود. تا 2 هفته بعد از عمل وجود تورم و کوفتگی در صورت برای شما خیلی جلوه می کند ولی برای دوستان و همکارانتان این چنین نیست.نتایج نهایی بعد از عمل تا یکسال بعد از عمل کاملاً دیده نمی شوند. با وجود مشکل پسند بودن شما درباره کار ما خیلی زودتر از اتمام یکسال ، از کار ما راضی خواهید شد.

جای زخم باقیمانده از بریدگی های زمان جراحی گوش به چه صورت است؟

موقعیت بریدگی هایی که در زمان عمل جراحی زیبایی گوش ایجاد میشود، تا حد زیادی به نوع تغییراتی که میخواهید در شکل گوش خود ایجاد کنید، بستگی دارد. اما به طور کلی این بریدگی ها در نقاطی که به راحتی در معرض دید نیستند مانند پشت گوش و در محل اتصال گوش به سر و یا در امتداد خطوط و خمیدگی های داخل لاله گوش، ایجاد میشود.

نتایج عمل جراحی زیبایی گوش تا چه مدت دوام دارد؟

نتایج این عمل معمولاً تا پایان عمر ماندگار خواهد بود، مگر آنکه اتفاق خاصي برای شما بیفتد که به شکل یا موقعیت لاله گوش شما صدمه بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *