انواع جراحی فک

جراحی فک یا ارتوگناتیک یک جراحی مشکل است که برای اصلاح ناهنجاریهای فک و زاویه دار کردن صورت انجام می شود. تاثیر جراحی فک بر چهره کاملا مشهود خواهد بود. این عمل زیبایی توسط جراح فک و صورت انجام می شود.

انواع جراحی فک کدامند؟

جراحی فک و صورت سه نوع است:

نوع اول

جراحی‌های ارتوگناتیک است
که در این حالت فک بالا یا پایین و یا هر دو با یکدیگر تطابق ندارد که درجات خفیف،متوسط و شدید دارد.در برخی از افراد فک بالا جلو است و در برخی فک پایین جلو است. در مواردی فک پایین و چانه رشد نکرده است به همین دلیل پایین صورت خیلی کوچک است که در اصطلاح “صورت پرنده‌ای” نامیده می‌شود.این افراد اختلالات رشد فکی دارند. رشد فک خیلی مهم است به خصوص فک پایین زیرا صفحات رشد آن خیلی به ضربات حتی ضربات کوچک حساس است و اگر آسیب ببیند رشد فک مختل می‌شود.زمانی که فرد بالغ می‌شود رشد فک خود را به شکل ناهنجاری فکی نشان می‌دهد ناهنجاری فک هم بر روی شکل صورت اثر می‌گذارد و زیبایی و هارمونی چهره را به هم می‌زند.

نوع دوم

جراحی فک به علت زاویه دار کردن صورت و زیبایی انجام می‌شود.
به طوری که به طور مثال اگر فک بالا جلو باشد، بینی خیلی جلو آمده و برجسته می‌شود.
رشد فک بالا تاثیر زیادی بر مراجعه کنندگان اعمال زیبایی بینی دارد افرادی که فک بالای جلو آمده داشته باشند حتی اگر بینی کوچک داشته باشند این بینی بزرگ نشان داده می‌شود و به همین منظور برای عمل بینی مراجعه می‌کنند بی آنکه نسبت به اصل مشکل خود آگاه باشند.از طرفی اگر فک پایین که در نیمرخ صورت نقش دارد، رشد نکند، در واقع چانه رشد نمی‌کند و کوچک می‌ماند و در عکس‌های نیم رخ نافرم بودن به خوبی مشخص است و زمانی که این افراد پروتز چانه می‌گذارند مشکل برطرف می‌شود.

نوع سوم

در برخی از موارد برای زیبایی فک و زاویه دار کردن صورت از پروتز استفاده می‌کنند که این روزها بسیار مد شده و طرفدار دارد.


دکتر بهنام خرمی

متخصص جراحی فک و صورت و زیبائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *