انواع فیلر لب

انواع فیلر لب

موقتی، نیمه دائمی ، دائمی

فیلرهای موقتی

این نوع از فیلرها به دو گروه تقسیم می شوند:
ساخته شده از کلاژن و ساخته شده از اسید هیالورونیک
اغلب فیلرهای موقتی موجود در بازار بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده اند.
این ماده یک ماده طبیعی از جنس مواد موجود در بدن می باشد و در گذر زمان و همراه با افزایش سن میزان آن در بدن کاهش می یابد. تزریق فیلر های موقتی برای برجسته سازی گونه و لب و یا اصلاح تغییرات ناشی از افزایش سن مانند چروک های پوست، نتایجی بسیار طبیعی را ایجاد می کند.
اغلب این نوع از فیلرها دارای ماندگاری 6-12 ماه هستند.

فیلرهای نیمه دائمی 

فیلر های نیمه دائمی ازپرکننده های نسج نرم برای درمان خطوط عمیق تر صورت استفاده می شوند و از آنجا که ماهیت نیمه دائمی دارند ممکن است در هفته ها پس از تزریق اولیه فیلر نیازمند روتوش یا اضافه کردن کمی دیگر از آن باشیم. فیلر های نیمه دائمی باعث تحریک بافت سازی می شوند و پس از مدتی اثرات خود را نشان می دهند .
معمولاً طول اثری حدود ۱٫۵سال دارند اما می توانند ایجاد گلوله های زیر پوستی کنند.

فیلرهای دائمی و عوارض تزریق فیلر:

تا کنون فیلر های پرکننده دائمی تولید نشده است که فاقد عارضه باشد و تمامی فیلر های پرکننده های دائمی ،فرد مورد استفاده را در معرض خطراتی چون جابه جایی دارو قرار می دهند. باید به یاد داشته باشیم و بپذیریم که با افزایش سن به تدریج برخی بافت ها تحلیل رفته و برخی از نواحی صورت دچار افتادگی می گردند و در جای مناسبی قرار نخواهد گرفت.

فیلرموقتی و فیلر نیمه دائمی بیشتر توصیه می شوند زیرا فیلرنوع دائمی آن دارای عوارضی می باشد و در شرایطی که فرد از ظاهر خود خسته شود تخلیه و یا تغییر در شکل آن بسیار مشکل است.


دکتر بهنام خرمی

متخصص جراحی فک و صورت و زیبائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *