مراقبت از بخیه روی بینی پس از رینوپلاستی

بخیه روی بینی و از بین بردن جای آن

یکی از موضوعات مهم پس از انجام عمل زیبایی بینی چگونگی گذراندن دوران نقاهت و بهبودی است. بخیه روی بینی و نحوه از بین بردن آن نیز مانند مراقبت های دیگر که لازم است پس از عمل جراحی مورد توجه قرار بگیرند. موضوع و دغدغه ای است که افراد جراحی شده دارند.

همانطور که می دانیم بینی عضوی حساس و بسیار مهم از اعضای بدن است. بسیاری افراد به دلایل مختلف که عموما جنبه زیبایی دارد تصمیم به عمل زیبایی بینی می گیرند. شاید همان قدر که خود جراحی و پیش از آن اهمیت داشته باشد، به همان اندازه هم دوران پس از جراحی یا همان نقاهت از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

از آنجا که عمل زیبایی بینی یک عمل مهم و تقریبا سنگین است، پس باید بدانیم که مراقبت از این عضو پس از جراحی کار بسیار مهم و حیاتی است که اگر به درستی و طبق دستورات پزشک انجام نشود می تواند زیان های جبران نشدنی به فردی که مورد جراحی قرار گرفته است برساند.

مراقبت های پس از عمل جراحی امری مهم و حیاتی است که می تواند رابطه ای مستقیم با سلامتی فرد داشته باشد. پس نتیجه می گیریم که چگونگی گذراندن دوران بهبودی و نقاهت برای فردی که عمل زیبایی بینی انجام داده است . بسیار حائز اهمیت است چرا که همانطور که گفتیم بینی عضوی حساس در بدن ماست که مراقبت از آن به خصوص پس از عمل جراحی واجب است.

اگر فرد عمل شده پس از عمل طبق دستورات پزشک جراح بینی عمل نکند قطعا نمی تواند نتیجه دلخواهش را بگیرد و دچار مشکلاتی می شود که ممکن است غیر قابل جبران باشند.

جراح بینی اصفهان | مراقبت از بخیه روی بینی پس از رینوپلاستی.

مراقبت از بخیه روی بینی

یکی از موضوعات مهم پس از عمل زیبایی بینی مراقبت از بخیه روی بینی است. تمیز و خشک نگه داشتن بخیه های خارجی بینی بسیار مهم است که بایستی طبق دستور العمل های جراح بینی توسط فرد عمل شده انجام شود. البته علاوه بر بخیه های خارجی روی بینی مراقبت از بخیه های داخلی نیز بسیار حائز اهمیت است.

بخیه های داخلی قابل حل پس از حدود یک هفته پس از عمل خود به خود از بین می روند و ناپدید می شوند. بسیاری از پزشکان برای بهبودی و حل بخیه های داخل بینی فرد عمل شده را ملزم به استفاده از پماد آنتی بیوتیک می کنند. استفاده از پماد آنتی بیوتیک برای حل بخیه های داخل بینی یک عمل مفید است. که می تواند به بهبودی هرچه زودتر بخیه های داخل بینی منجر شود.

همچنین استفاده از پراکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه هم برای حل بخیه های داخل بینی می تواند مفید واقع شود. و یک راه مناسب برای بهبودی بخیه های داخل بینی باشد. این مایع یک محلول ضد عفونی و بسیار کاربردی است که یک بار در روز استفاده از آن می تواند بسیار ثمر بخش باشد. پماد آنتی بیوتیک هم بر اساس صلاحدید جراح بینی و صاحب نظران بهتر است دو نوبت در روز برای داخل بینی و محل برش جراحی استفاده گردد.

البته که همه این دستورات بستگی به نظرات پزشک مربوطه دارد .چرا که ممکن است دستورات و تجویزات پزشکان با هم تفاوت زیادی داشته باشد. و پزشک بسته به تفاوت های افراد با هم انواع مختلف درمان و مراقبت را برای دوران پس از جراحی و نقاهت در نظر بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *