تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی:

تغذیه در روز عمل

در روز عمل جوش مایعاتی مانند آب میوه و آب بنوشید. از آبهای اسیدی مانند آب پرتقال خودداری کنید زیرا ممکن است معده شما را تحریک کند. به جای آن انبه یا آب آناناس گزینه های خوبی هستند. علاوه بر این ، آب میوه های تازه و طبیعی نسبت به آب های غلیظ به مراتب بهتر و سالم تر هستند.

غذاهای نرم مانند سوپ مرغ ، سیب زمینی پخته شده یا پوره شده یا سبزیجات پخته را میل کنید.

غذاهای جامد نخورید.

از خوردن غذاهایی که باعث سوء هاضمه نیست ، استفاده نکنید. از نوشیدن شیر خودداری کنید.

غذاهای حاوی مقادیر زیادی فیبر برای شما مفید هستند زیرا فیبر باعث تنظیم حرکات روده می شود.

از غذاهای تند و فلفل خودداری کنید.

تغذیه در هفته اول بعد از جراحی

بعد از عمل جراحی بینی در ایران ، شما باید ۵-۷ روز در کشور بمانید و احتمالاً در یک هتل اقامت دارید. در این مدت ، بیشتر بیماران به دلیل عدم اشتها ، ترس از تهوع و استفراغ ، رژیم کاهش وزن یا تنبلی در تهیه غذا و شستشوی میوه ها ، غذای مناسب را متوقف می کنند. اما باید در نظر داشته باشید که بدن شما برای بهبودی مناسب به کالری نیاز دارد. از آنجا که هفته اول بعد از جراحی زیبایی بینی برای بهبودی شما بسیار مهم است ، باید در طول هفته اول به رژیم غذایی خود توجه زیادی داشته باشید.

حتما از یک دوست یا راهنمای سفر خود بخواهید تا شما را خریداری کند (یا شما را برای خرید به بازار می برد) میوه ، آب میوه و یک جعبه بزرگ آب معدنی را بخاطر اینکه باید در این مدت آب زیادی بنوشید. از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید زیرا الکل یک ماده مدر است که باعث افزایش تولید ادرار می شود ، از این رو از دست دادن آب بدن که روند بهبودی را کند می کند. برای نوشیدن نی از نی استفاده نکنید ، زیرا باعث درد در بینی شما می شود.

توصیه می شود هنگام اقامت در هتل غذای تازه را برای خود تهیه کنید اما اگر روحیه آشپزی ندارید ، مواد غذایی کنسرو را خریداری کنید (حتما آنها را ۲۰ دقیقه قبل از مصرف جوشانید). هرچه غذای فرآوری شده کمتری بخورید بهتر است. با این وجود تمام هتلهایی که ما به بیماران خود ارائه می دهیم دارای رستورانهایی هستند که غذاهای مختلفی را سفارش داده و به اتاق شما تحویل می دهند.

از روز دوم پس از عمل محدودیت های غذایی قابل توجهی برای شما وجود ندارد. فقط غذاهای گرم و تند نخورید و سعی کنید غذاها و غذاهایی که نیاز به گاز گرفتن و جویدن سخت دارند مانند سیب ، هویج ، ساندویچ و غیره را سفت و سخت کنید.

یکی از مهم ترین نیاز های ما برای اینکه بینی خوبی داشته باشیم و  عمل زیبایی بینی موفقی داشته باشیم، لازمه که کار جراحی بینی توسط یک متخصص با تجربه و با دانش بالا انجام بشه، دوست عزیزم،  اقای دکتر بهنام خرمی بهترین گزینه برای جراحی بینی برای شماست. بهتون پیشنهاد میکنم که حتما به مطب مراجعه نمایید و یک جلسه مشاوره با آقای دکتر داشته باشید.

آشنایی بیشتر با دکتر بهنام خرمی


امیدواریم که مطلب تغذیه بعد از جراحی بینی  برای شما مفید بوده باشد.

شما عزیزان میتوانید تمام سوالات خود را در مورد جراحی بینی

 در بخش نظرات و دیدگاه ها برای آقای دکتر  ارسال نمایید:


دکتر بهنام خرمی

متخصص جراحی فک و صورت و زیبایی

جراح بینی اصفهان

برای اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراچعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *